Saturday, November 21, 2009

"Zara, Kamu Ini Hati Batu Atau Hati Kertas Ya? Putus Cinta Tapi Asyik Menulis Tentang Perkara Gembira!"

Oh, itu adalah apa yang aku terima dalam surat elektronik aku yang ditaja oleh Google.
Terima kasih buat Deena yang menulis kepada aku. Gembira bila membaca surat-surat elektronik yang menyokong aku walaupun aku gemuk dan hodoh sebegini. Eh, bukan aku kata, orang kata. Aku bersyukur sahaja apa yang diberikan oleh Yang Maha Esa.

"Zara, kamu ini hati batu atau hati kertas ya? Bila baca blog kamu, kamu seperti baru putus cinta, tetapi penulisan kamu kelihatan gembira. Mungkin ada dua atau tiga sahaja yang berkaitan dengan peristiwa itu. Tidak mahu menulis mengenai itu? Kamu kata kamu ikut lawatan. Mana gambarnya? - Deena"

Terima kasih sekali lagi Deena! Aku rasa tidak perlu aku menulis mengenai cinta lama disebabkan tiada apa yang perlu ditulis. Oh, memang hati aku begini. Pengalaman banyak mengajar aku mengenai kehidupan dan itu bukan kali pertama. Ini kali kedua, jadi aku lebih tabah dan tidak mahu memikirkan mengenainya.

Tentang lawatan aku?
Aku akan ringkaskan dengan gambar yang menggambarkan tempat yang aku lawati.




Di perkarangan Muzium Istana Seri Menanti, Kuala Pilah, Negeri Sembilan.
Ya, aku memang sentiasa teruja bila bergambar.


Bersama entah budak dari mana yang gigih berenang hingga membasahkan baju aku.
Oh, ini di Dunia Basah Kolam Air Panas Pedas.


Sebelum turun di destinasi terakhir kami iaitu di Mydin MITC, Melaka.
Eh, aku kan penggiat seni? Takkan kamu lupa?
Oh, topi itu kepunyaan pelajar aku. Perlukah aku menari tarian bulan-jalan (baca : moonwalk)?
*ketawa*

Tadi petang berbual dengan teman wanita aku. Senang sekali dapat meluahkan rasa hati kepada dia. Eh, siapa kata hati aku konkrit lagi? Sila tepuk punggung dua kali dengan ucapan, jangan nakal. Nanti Cikgu Zara rotan di punggung laju-laju.

Zara : Sedang berusaha membaca blog kamu semua secara pukal agar tidak terlalu ketinggalan. Eh, penguasa rumah sedang marah-marah. Mungkin ada kesilapan lagi? Aduhai...

50 comments:

thumbsdown said...

pls be strong.. love you kak~

Hazami Bahrin said...

Bukan hati kerak nasi ke babe?

Hahaha~

intanurulfateha said...

.wuuu cikgu ini betul2 gilak
.sape yg snapkan pic tu syg? ;p

Deena said...

Zara.

TQ sbb tulis kat sini. Siap letak gambar lagi. Kamu memang suka senyum kan? Mesti senyum selalu tau?

Deena suka bace blog kamu!
Suka dgn kamu.
Dah ada pengganti?

Pocket said...

kita pilih bagaimana mahu dilihat orang,
nak jadi sedih lagi mandom jer sepanjang masa n trus meng hurung kenangan lalu dan perasaan sedih sampai pembaca naik muak...

or citer jer sikit, then move on...
tak semua orang nak baca citer sedih jer sepanjang musim kan:D

(mcm makan jgak, dlm sedap tomyam, masam tu besh.. rasa serai pun besh, tp tomyam yg masaaaaaaaaaam jer tak der masin or manis... tak sedap jgak kan^^)


tp zara memang kuat,
hati yg kuat lg fleksible,
hati getah kot?

Dak Wan® said...

Takper... cinta tu ada dimana2, yg penting ketabahan.... (tabah jgn rebah k?)

IxoR@ said...

Zara....strong girl!

go babeh....

et said...

ngee..lame x jenguk, bru tau,tgh gundah gulane ek kak zara..xper kak..akak hebat..^^

haha..suke frasa tepuk punggung due kali tu..ngee..^^

PuanPepel said...

zara!!!
haha....gmbar ko mmg xleh blah...
kamu cikgu yar??haha

lel said...

haaaa?
putus cinta?
sungguh kah?
tatau pun

Paan Ovrtd said...

Laa...x singgah Bahau?

Atiqah Adnan said...

kamu kuatkan sayang...
senyum laa selagi punya kudrat yee...

avid said...

haha..topi budak punk ska tuh...

Anonymous said...

hehehe..
kelakar pulak tgk gmbar tue.. aduyai..

rilex la.. cinta itu 1001 perasaan.. mgkin perasaan akan bercampur.. tapi akan tiba masa kita terjumpa perasaan yg lagi best dari kecewa.. huhuhu

penjenayah merah jambu. said...

*senyum*










*hug!!*
everything gonna be okay.

sharamli said...

hati k0nkrit b0leh hancur kn

wanita mutalib said...

kamoo mmg kuat sayang..

takecare :)

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

jalan-bulan?

KAHKAHKAHKAH!!! =p

lawaklah zara nih...

.ieLah. said...

manis nya kamu sayang!

:)

Farah Ain said...

dh lme x jenguk akak.huhu..

ade kish sedih ey.
sabr ey

seronok betul pergi lwatan tu ey ;)

DramaQueen said...

klu aku jadik budak kecik tu..dah aku tolak je ko kedalam kolam..biorkan..ekekeke..sesekali, cikgu juga harus dibuli!

bluweeekkk :P

cheryna zamrinor said...

mood bloggers lain boleh dipengaruhi dengan apa yang kita tulis. org dah bad mood di ofis, atau boring dengan anak2. perlukah kita tambah kesedihan?

vidadarisakura said...

sweet la cigu ni.suka rotan2 murid.haha

Anonymous said...

aku musykil dik...sape yg tgkp gmbr kamu yg terloncat2 tu?anak murid?

Tekkaus said...

Suka posing ye Zara. :D

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

BabySiiaOzz:

love u too dear!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Hazami Bahrin :

tu wife kamu je kot~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

intanurulfateha (◡‿◡✿) :

kawan sekerja~
haha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Deena :

No big deal Deena~
Just let me know anything that u want me to answer~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Pocket :

hahaha~
that make me totally crave for tom yam!

yeya!
Getah?
hahaha~
maybe~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Dak Wan:

insyaALLAH~

tak mau rebah~

=]

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

IxoR@ :

Thanks sis!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

et:

hahaha~
babap montot~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mier@merr:

hahaha~
aku cikgu ke wei?
LOL!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Noorlaila Mohamed Nor:

kih3~
sudah putus~
yeay!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Paan :

kamu takde~

=[

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

atiQah adNan:

insyaALLAH kak~

mahu kuat dan hebat~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

avid gunner:

biasalah gua beb~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

AHMADSUFI6177 REVO:

hahaha~
betul katamu dik~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

penjenayah merah jambu.:

yeah darling~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sharamli :

boleh~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Wanita Itu:

thanks kak!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Blog Anuar Kamaruddin™:

hahaha~

harus Nuar~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

.ieLah. :

kamu lebih masnis sayang~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Farah Ain :

haha~

its ok sayang~

peluk2~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

GiGGLe GaL:

hahaha~

tak kak~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

cHeRyNa PiReS :

tak perlukan kak?

hehehe~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

vidadarisakura :

meh aku babap kamu meh~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Lifesaver :

kawan aku kak~
hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Tekkaus :

hahaha~

ya bang~