Tuesday, November 17, 2009

"Nama Saya Zara, Bukan Izat Dan Saya Tidak Pernah Melakukan Pembedahan Menukar Jantina!"

Malam tadi Si Merah menjerit-jerit minta diangkat.
Nombor yang tidak dikenali terpampang di paparan dada Si Merah.
Tangan mencapai Si Merah dan terdengar suara gemersik seorang perempuan di hujung talian.
Ya, perempuan bukan wanita (PBW).

PBW : Salam. Boleh cakap dengan Izat?
Aku : Maaf, awak salah nombor.

http://www.art-research-communication.net/artstream/rascic/wp-content/uploads/2007/07/05-sorrysmall.jpg
[Gambar penghargaan di SINI]

PBW : Awak bukan Izat ke?
Aku : Awak tahu tak dah berapa kali awak telefon saya sebelum ini? Dah banyak sangat dah.
PBW : Tapi Izat beritahu saya ini nombor dia. Awak siapa?

Aku : (bercakap dalam Bahasa Inggeris dan setelah diterjemah) Nama saya Zara, buka Izat dan saya tidak pernah melakukan pembedahan jantina! Awak dah kena tipu ni.
PBW : Tapi, saya betul-betul nak cakap dengan Izat.
Aku : Awak tahu tak saya ada nombor telefon rumah dan telefon genggam awak? Sekali lagi awak telefon dan meracau-racau mahu bercakap dengan Izat yang entah mana datang itu, saya buat laporan polis.
PBW : Baik. Selamat tinggal.

http://images.teamsugar.com/files/upl1/1/15111/41_2008/high-heel-phone.jpg
 [Gambar penghargaan di SINI]

Perlukah aku membaling PBW itu dengan telefon sebegini?
kasut tinggi bewarna merah yang menarik hati.
Mungkin akan tercacak di kepalanya sebagai hiasan tambahan.

Entah berapa kali Si PBW ini menelefon aku bertanyakan lelaki yang bernama Izat.
Sesiapa yang mengenali Izat, sila beritahu aku.
Aku mahu buat tuntutan menjadi setiausaha tidak bertauliah buat dia.

Zara : Majlis jamuan bermula jam 1.00 petang! Entah ada berapa orang pelajar sahaja yang datang ke sekolah hari ini. Alahai...

58 comments:

myQza said...

kg aku ada nama izat.. baru kawen ahad lepas..

wanita mutalib said...

izat penyanyi exist tu kot yang hehehehe

NAA said...

ketuk dengan kasut tinggi merah itu...baru dia tahu mana nak cari izat...haha..

imHepPie said...

sian beliau kene tipu ngn izat haha

~daRLee ZuRiS~ said...

heheee..kesian kamu
boleh pula no kamu yg dijual si izat tu
memang nak kena nih.haihhh..

zan xray said...

orang dah berhajat mcam tu la..
kenapa tak menyamar je spy dapat korek rahsia..hehe

Bro Framestone said...

ramai ke yg dtg jamuan tue... cuba tgk kot2 ade izat keyg join he...23x

www.broframestone.com

Anonymous said...

nape tak jadi je izat ..hahahaha..dalam phone sape nak kenalkan..hihihi

Anonymous said...

izat tu mesti dah permainkan si wanita itu

PuanPepel said...

haha...seperti tidak paham bhsa lak org itu.... :)

apan lee said...

hahaha.layan aje lah.kesian. T.T

Farah Ain said...

ler...

ape la org tu

dah dgr sore permpuan still nk jugk ckp gn laki

tah pape..

Tekkaus said...

Kadang-kala ada juga saya terima panggilan sebigini. Rasa macam nak tampar mereka. :p

Unknown said...

classmate aku nama izat..ke dier carik izat tuh?kekeke..

hamlau tullah org yg menelepon nih..aku paling pantang kalu org tuh tepon kitem , pahtu tanya 'siapa nih?'...wehhhh..dah lah dier call kite, dier tanya plak sape nih...x kuasa den..ahhaa

min said...

adoyai...
ni mcm pun ade ke
heheee

qila~ said...

num recycle kot cgu..
emm bf mmbe org de nme izat,hahaha..
sket2 izat,sket2 izat.. =P

adie said...

abis tu ko jadi tak nak tukar jantina ni?? hihi

ceksumolek's said...

waaa.. sumi pun ade dapat stranger caller... tapi sumi xangkat.. FOBIA.. huhu~

Unknown said...

nak ckp ngn izat jugak..!!! hahahaha...

Unknown said...

adakah izat itu ex bf cik zara? hhaha...

said...

bekas kekasih akak nama izat...

hadoi...kenangan lama terungkap kembali...hahhahha

Cetusan said...

kenapa tak tanya, nak ngorat dengan JARA tak?

qah qah

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sI tEDI :

dah kawen dah?

cist~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Wanita Itu:

auch~

kontroversi tu kak~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

cInTa aDrIaNa:

amboih ganas~

kih3~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

imHepPie:

aku mesti mau eblasah itu izat~

=p

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

~dARlee zURiS~ :

huhuhu~

menci2~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zan-xray :

menyampah dengar suara budak itu bang~

=p

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Framestone :

hahahaha~

takde cikgu nama tu bang~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Nakamura Kazaki:

hahaha~

betul gak kan?

LOL!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Lifesaver:

agaknya lah kak~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mier@merr:

huhuhu~

tu la pasal~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

arque :

kesian ke?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Cik RaRa :

suara kak mmg agak ganas~

kih3~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Tekkaus :

jom join tampar mereka bang~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

ashie023 :

tu lah pasal~

memang always buat ambe bengang~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

min:

hehehe~

=p

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

qila~ :


hahaha~

biarlah~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Mr PenyuBiru :

belum tau lagi~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

☺[ai][sUmi]☺Chan:

urgh~

mesti jahat kan org tu?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Heidi Shafiq :

hahaha~

amboih~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

cj'alhafiz:

owh tidak~

ex ku nama lain~

=]

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ :

wah kak~
hehehe~

=]

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zeqzeq :

hahaha~

tak nampak cam lelaki pula bang`

Samaira said...

wakaka mesti dak tu call tgh malam ni sampai cik zara nk baling telefon high heel tu kekeke

Paan Ovrtd said...

Wow! Secret admire! Secret recipe!

Aidi-Safuan said...

dah pernah kena gak..tapi nak carik orang bernama Bella berasal daripada cheras. tapi kes aidi pelik sket.sebab nak carik bella nih mesti bermusim.kalo sekali ada call tuh nak carik bella, mesti seminggu tuh ada lagi dapat call carik bella.pastu senyap,tunggu 3-4 bulan baru ada orang carik balik.haha

niesz said...

emmm...die cr izat pompuan kot..tu yg die x henti2 call..atoi!!niesz pon br kene ari tu..die kate niesz ni xgf die..ehh!tlg ckit..bl mase lak niesz couple..ley plak tu die kate sore niesz cam sore gf die..uuhh!lg la..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Samaira:

hehehe~
memang~

=]

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Paan:

Nak secret recipe juga!

=[

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Aidi-Safuan :

aidi, zara syak dia ada 400 sim card~

hehehe~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

niesz:

oh, itu lagi keji sayang~
pandai2 dia je kan?

=]

PiNk ButTeRfLy said...

sengaja mau bikin kamu marah.

untung ugutan kamu berkesan.

hehe..

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

x pasal2 yer...hakhakhak =P

DramaQueen said...

izat, ko da lama tak komen kat blog aku la izat.. wakakaka.. apsal aku kelewatan baca? owhh... ku lupa..ku bz macam siamang beberapa hari ini..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

PiNk ButTeRfLy:

hahaha~

harus!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Blog Anuar Kamaruddin™:

hahaha~

tu lah pasal~

kih3~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

GiGGLe GaL :

siamang bz ke kak?

hahaha~