Sunday, November 15, 2009

"Umur Saya 22 Tahun, Dan Saya Seorang Guru. Awak Tetap Mahukan Nombor Telefon Saya?"

Salam sejahtera semua!
Pertama sekali, ingin memohon ampun dan maaf kerana tidak dapat mengunjungi kalian semua hujung minggu disebabkan aku bertugas sebagai guru pengiring ke Kejohanan Olahraga Negeri Johor. Menghantar empat peserta untuk diuji bakat mereka. Alhamdulillah, ada kejayaan peribadi yang dicapai dan catatan masa terdapat peningkatan yang nyata.

Terjumpa seorang rakan lama yang hanya berbual dua tiga patah perkataan sahaja akibat asyik direnung dari jauh. Ya Encik H, jangan biarkan aku lihat kamu di mana-mana kejohanan olahraga lagi. Aku bukan satu replika untuk direnung walaupun sudah enam tahun tidak bertemu. Dan ya, bila ada sahaja kejohanan yang besar, sudah pasti ada sahaja yang mencari peluang menduga pasaran harga masing-masing. Salah satunya, mungkin cinta.

Aku sedang menjaga barang pelajar yang mengambil bahagian apabila terdapat sekumpulan peserta lelaki (PL) daripada sekolah daerah lain duduk berhampiran. Ya, tugas guru pengiring memang merangkumi semua aspek. Dari sebagai pengurus, hingga sebagai pembeli makanan untuk pelajar. Aku terdengar suara - suara peserta yang bising dan menangkap suara dari belakang tempat duduk aku.

PL : Awak dari mana?
PL : Sombongnya.
PL : Tudung hitam, sombongnya.  Asyik pandang padang sahaja.

Perkara pertama yang terlintas dalam pemikiran aku, mungkin mereka sedang mengusik sekumpulan peserta perempuan yang duduk berdekatan. Bila suara semakin galak, aku menoleh ke belakang. Bingit dan mengganggu tumpuan aku pada kejohanan.

PL : Eh, tengok pun. Awak dari mana? (Ya, di bajunya ada nombor untuk peserta)
Aku : Dari Ledang.
PL : Masuk acara apa? Umur berapa?
Aku : (menggeleng kepala tidak percaya yang disangka oleh mereka sebagai tidak berminat)
PL : Ala, jangan sombonglah. Nak minta nombor telefon boleh? (gelak mengekeh)

Aku : Umur saya 22 tahun, dan saya seorang guru. Awak tetap mahukan nombor telefon saya?
PL : (terdiam dan kemudian ketawa) Cikgu ke? Tipu lah.

Tatkala ini, pelajar aku datang menghampiri usai acara mereka untuk berehat dan menonton acara lain.

Pelajar Aku : Cikgu, acara saya dah siap. Nak minum air, cikgu.
Aku : (menghulurkan botol kepada pelajar) Tahniah. Duduk rehat dulu ya? 
Pelajar Aku : Baik cikgu.
Aku : (berpaling kepada mereka yang berada di belakang aku) Awak tak percaya lagi?

Peserta lelaki tersebut sudah merah mukanya dan mereka beredar dari belakang aku. Mungkin ada acara yang bakal mereka sertai pada waktu petang tadi.


**Di luar stadium MPK - Tiada gaya guru ke?**

Esok perlu ke sekolah seperti biasa. Badan memerlukan rehat yang cukup dan insyaALLAH, mungkin usai pulang dari sekolah esok, aku akan mengunjungi kalian seperti biasa. Pelukan hangat yang tidak berpeluh buat kalian semua!

Zara : Akan keluar bertugas mengiringi lawatan pelajar dalam minggu ini ke Negeri Sembilan, insyaALLAH.

91 comments:

vidadarisakura said...

hai. saya baru 24 tahun dan bukan cigu. mahu fon number saya?
haha

intanurulfateha said...

.hahahaha lawak lawak
.last last bg num telefon x syg? ;p

--- said...

wah2..tergugat si kosong baca nih nnt..hehe..
tp akak mmg xnmpk mcm cikgu la~ala2 cikgu berhias gitu..hehe

lara aisya said...

zara...kamu nampak sedikit seperti pelajar sekolah menengah...mungkin kamu patut pakai tag nama kamu dimana saja supaya orang tidak terkeliru...

oranglidi said...

wa umur 20. seorang pelajar. cikgu boleh tulung ajar wa menelefon?


mende wa ngarut ni?

Paan Ovrtd said...

"Hai, saya 21 tahun. Saya bukan cikgu. Saya ada henpon. Tapi ingat nak tukar baru. Awak belanja boleh?"

Hahahaa!

myQza said...

ha ha ha ha..

dak zara... layan je lah..bagi dia hangenn..

pastu baru beritahu kamu cikgu.. ekkekeke

avid said...

wow...cikgu muda...biasa la...hehe...dress up pun urban semacam je...

cikgu gua dulu pakai baju kebaya teman team takraw gua dulu....

Precious said...

eh betul ke pelukan hangatmu itu tak berpeluh? ekkekeeeeee ...

Samaira said...

hahah wakaka mmg x de gaya guru tp mcm pelajar form 4 5 atau 6 kekeke

rAtu saLju™ said...

hahah...ko ni,best juga kan?..lme da x rasa ngurat2 cam dlu..ekekek

PuanPepel said...

kahkahkah..

yang...mmg xseperti cigu...
mcam masih pelajar kampus selatan...ekeke

fadh ^_^ said...

hahaha~
nmpak remaje lagi la tuh...

fadh ^_^ said...

hahaha~
nmpak remaje lagi la tuh...

Anonymous said...

budak sekolah urat ko yer. kekeke

Faizul said...

trend la ni orang lelaki carik pompuan yang lebih matang aka tua dr mereka ;p

Unknown said...

haha. kamu terlalu muda untuk dianggap guru. mungkin aku pun akan confuse di situ.

Pocket said...

awak 22 dan seorang guru?
saya nak nombor talipon awak,
regardless...

memoga awak memiliki adik yg comel lg indah.

Player itu patut balik check mata dia.. kerana dia mula meminati wanita diluar liga dia...

heheheh

tp tgk gambo nyer..
umph, i'd be like him too:D hahahah

imHepPie said...

apa reaksi si kosong agknye

NAA said...

haih..nampak macam baru 17 tahun..heee...~

chokio_nia said...

haha..muke akak kat bawah nmpk cm student la..btol..tu pasallah kot..haha

Cetusan said...

jika mabik nombor pun langgar etika ker. salah erhh

farah said...

gaya kamu mcam pelajar sekolah kot?

hehe.

[z@ck] said...

pewwiiittt..
apa perasaan kena ngorat ngn bdak skola? feeling awet muda?

lel said...

nak no fon jugakkkk
boleh kan?
hee :p
tu tandanya awet muda laa kak!

topo said...

pheewit.. kene ngorat.. hahaha dah pakai baju sindiket sol-jah tu.. mmg nampak awet muda la.. hohoho

.ieLah. said...

baju hitam, jangan lah sombong sangat.huhuhu

layankan saje zara :)

zella y said...

hehehehe...22 tahun..muda lagi tu.. tu yang kena ngorat ngan plajar tu...

kelakarla... =)

cheryna zamrinor said...

budak sekarang....sopan dalam memikat macam dah takde. tp yang tak sopan tuhlah ramai yg suka:)

Atiqah Adnan said...

memikat tak kena gaya gitulah..
heheh akhirnya melepas... kan..?

Anonymous said...

di mengorat?????hehe

NAZ said...

hahaa adakah namak tua? atau terlebih muda? mmmm

Anonymous said...

tu namanya age harrasment..hahaha

aku said...

Kamu nampak muda sayang...

qila~ said...

bdk2 skrg mmg yakin,hehe..d'usha plaja skola tue,t'haru je rse eh cgu..haha..

Bro Framestone said...

bro mase sekoalh dulu sellau je ngorat cikgu...coz ade gak cikgu yg xtau yg bro nie student lagi he..23x

out of topic--> suap dengan kaki ek he...23x

tunggu la time dah tiada jalinan kasih sayang nnt

www.broframestone.com

niesz said...

hahaha..malu nyer die..tu la..lain kali wat lagik..kan da kene..

Anonymous said...

pelukan hangat tidak berpeluh.comfirm ambe tak cayerrrr hahaha..tapi memang nampak cam studentla zara..kalau kome pakai nombor confirm cam peserta

Tekkaus said...

Budak-budak zaman sekarang ini memang lain kan! :p

Anonymous said...

hahahahah...kelakau..kelakau..
tp seresly takde pun gaya mcm cikgu...
anyway tahniah cikgu membuatkan diri anda tidak seperti guru.. :)

Amal said...

sy masih lagi student.
tak ade org mintak no phone sy pon!
;p

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

kahkahkah...anggap saja itu satu penghargaan buat dirimu =D

PiNk ButTeRfLy said...

comeynye students tu.

kan dah malu.

hahaha..

zan xray said...

sukar nak percaya cikgu atau pelajar ya..
saiz cikgu dan student sama kot.

ceksumolek's said...

sweet 17.. sbb tu ingat student.. sumi dah 23.. ^_^

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

vidadarisakura :

hahaha~

bleh3~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

intanurulfateha (◡‿◡✿):

tak~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

K~UN :

cikgu berhias?

apakah?

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

ct sarah:

hahaha~

nanti org kata ku ekmaruk kak~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

oranglidi :

hahaha~

boleh3~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Paan :

hamboih~

sila beratur~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sI tEDI :

lain kali aku buat~

kih3~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

avid gunner :

pergh!

kebaya katamu?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Precious :

hahaha~

betul kak~

=p

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Samaira :

muahaha~

=p

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

rAtu saLju™:

best woo~

rasa bahagia~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mier@merr:

hahaha~

aku rindu kampus kita~

=[

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

fadh :

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

fadh :

ye ke fadh?

kih3~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Fatt Chin Choy :

hahaha~

sedih siot~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

dude :

ceh~

aku mana nak~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

YobSumo:

hahaha~

nampak saja muda kan?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Pocket :

hahaha~
amboi bang~
kih3~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

imHepPie :

ntah~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

cInTa aDrIaNa:

hahaha~

alahai~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

chokio_nia :

hahaha~

nak nuat muka comel la camni~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zeqzeq :

hahaha~

salah ke?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

farah:

apa gaya yang sesuai di atas padang?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

[z@ck]:

rasa geli~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Noorlaila Mohamed Nor :

moh!

amik ni~

lalala~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

topo:

hahaha~

muda cam Tok Rimau ke?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

.ieLah.:

aku nak gak layan~

kih3~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zella :

hahaha~

muda ke dear?

atoi~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

cHeRyNa PiReS:

yg tak sopan tu dikatakan berani kak~

=p

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

atiQah adNan :

hahaha~

melepas dia kak~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Lifesaver :

hahaha~ kak~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

naz:

mungkin terlebih muda~

LOL!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

fndrocka :

hahaha~

age harrass?

OMG!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Nina Ini Milik Din :

alahai~

segan~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

qila~ :

agak le~

hahhaa~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Framestone:

hahaha~

amboi bro~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

niesz :

hahaha~

ikut hati mau bagi sedas~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Nakamura Kazaki:

hahaha~

aduyai~

kih3~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Tekkaus:

memang sangat lain bang~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Anonymous :

hahaha~

TQ2~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

paTonG kerTaS:

hahaha~
nanti kak minta kang~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Blog Anuar Kamaruddin™:

hahaha~

bolehkah begitu bang?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

PiNk ButTeRfLy:

hahaha~
mau gelak kan sayang?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zan-xray :

hahaha~

mungkin jugalah bang~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

☺[ai][sUmi]☺Chan:

hahaha~

sumi lagi comel~

I N D A H said...

mmg tak mcm seorang cikgu..
sbb muda sgt
rupa n gaya da ada
hehehe