Monday, September 07, 2009

Malam Tadi Malam Pertama Kami Berdua. Oh, Bukan Bermaksud Telah Melupakan Yang Lama


Semalam keadaan kesihatan tidak begitu mengizinkan untuk diri kekal gagah dan tabah di atas suatu tempat yang di panggil dunia. Acapkali diri disinggahi dengan penyakit kecil seperti itu yang selalunya berjaya mengekang ketabahan hati dan ketahanan tubuh. Ah, selsema sentiasa berjaya membuat aku terdampar di kamar ditemani dengan tisu-tisu yang tidak putus berkunjung ke hidung. Sengsara!

Malam tadi, tidur diulit sedikit kebahagiaan. Aku sudah punya dia yang aku dambakan sejak minggu lepas. Bukan bermaksud aku sudah lupakan Si Hitam. Sumpah! Bukan! Si Hitam dan aku sudah bersama semenjak tiga tahun lalu, banyak yang kami telah lalui bersama. Bukan sedikit cabaran yang kami tempuhi sepanjang aku bergelar mahasiswi atau insan secara umumnya. Kami bersama tatkala senang dan susah.

http://www.doudou-shop.com/produits/couple_ours/couple_ours_zoom.jpg
*Oh, ini bukan dia*

Semalam dia yang baru hadir. Ya, mungkin tidak semewah orang lain, tetapi dia masih yang baru. Baru dilahirkan dan menghuni hati aku semalam. Kami mengikat janji bersama dan dengan harapan masih punya waktu sampai ke satu tahap tidak memerlukan dia lagi atas sebab tertentu. Sungguh, dia hadir membawa sedikit kegembiraan tatkala aku dirundung kesakitan.

Selamat datang Si Merah.
Selamat datang ke dunia sebelah Zara.
Selamat datang ke dunia yang penuh suka dan duka!
Hidup indah bakal bermula dengan kasih sayang seorang wanita muda dan sebuah telefon genggam yang mempunyai paduan tiga warna.
Selamat datang Si Merah sayang.
Oh ya, Si Kosong juga punyai sesuatu yang sama seperti aku. *senyum*

http://www.priceindia.in/mobile-phone/wp-content/uploads/2008/11/nokia-5130.jpg
*Gambar penghargaan di SINI*

Zara : Masih kurang sihat. Selamat bercuti buat mereka yang bercuti hari ini. Oh, Johor tidak mengambil cuti pada hari Nuzul Al-Quran. Hanya pada Awal Ramadhan. Buat sahabat penulis blog yang tidak sengaja membuat panggilan pada aku malam tadi, aku masih mahu ketawa dengan perbualan gila kita walaupun hanya seketika.

62 comments:

Jard The Great said...

semata-mata sebuah henfon... entri jiwang ini dibuat.. wakakaka

Jard The Great said...

tak dpt pon emel ko... hmmm

en_me said...

Xpress music tewww.. chantekkk

Unknown said...

wahhh tepon baruuuu...
tepon raya lorhhh....

Puan Ninie said...

heheheh
sejibik sama ngan abg punyer
but abg punyer biru laa syang..:)

Tekkaus said...

War...entri kamu memang perlu guna banyak imaginasi. Ha :D

wanita mutalib said...

sayang..

sama la genggaman kiter

warna merah..kakak like :p

messyremo said...

amacam malam pertama?

okae ke?

puas?haha~~

Lea Isnawi said...

nak promOte henpOn baru upanya..ngeh3

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

konpem bergayut 24 jam =P

semoga cpt baek dr selsema, zara =)

Atiqah Adnan said...

hari ni nuzul quran.. k.l tak cuti huhuuu~ si merah dan hitam dua-dua kaler faveret akak...

get well sooon dear..

Unknown said...

terpedaya sudah....huhu

farah said...

waa,

kau pon pakai hp baru sayang?

bagus.

sama spt aku, xpressmusic juga.

:)

Anonymous said...

aku nak phone tu jugak dik!

Luth Textile said...

sudah poligami , kamu~

rAtu saLju™ said...

syg...moga kamu cepat sembuh ea...

jg diri...

slmat bersama hp merah itu....

cyg kamu!

myQza said...

enpon baru.. yg lama bg aku>!!

bijen m. said...

cegah h1n1.
haha.
ciss.
aku bermimpi mimpi utk henpon baru jugak.
tp tiada wang.
habis di lensa baru kamera.
argh!

lel said...

waaaa
henpon baru
merahh lagi!!
si hitam macam mana?

lumut said...

wowowowowowowo...
fon baru tuh...
hehe...
zara,ko kecewa ke tau aku gadis..
erk.
salam kenal zara.

tasekM said...

baper hengget tu...?

hidayah said...

no telefon berapa ?

hohu~

Karbon Kopie said...

tepon aku da rosak...nak beli yg baru gakla dik...nak carik yg palen murah sekali..hmmm..ade tak lg kedai jual 3310 heh?

keiroro said...

cittttt. penggunaan bahasa yang agak keterjiwangan semata-mata nak bagi tau handphone baru. hehe.

semoga cepat sembuh.

A C E said...

haha,, tjuk dia xbleh bla, haha

khairil said...

wow, nice fon...

Unknown said...

hehe.. si merah! selamat datang!

xraypapatango said...

sekali dia handfon daaa..
dusyumm!!

Unknown said...

Sape la si hitam dan si merah ni...huhu.

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Jard The Great:

hahaha~

jiwang ke?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Jard The Great:

ada Jard~

ada~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

en_me :

hahaha~

iPhone en me lagi hebat~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

::dazlaila:::

hahaha~

ada tepon raya ke syg?

=)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mEiZ SHA:

ku punya sejibik dgn si kosong kak~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Tekkaus:

hahaha~

mungkin juga~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Wanita Itu :

hahaha~


sama ye kak?

lalala~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

messyremo:

lebih dari puas beb~

apa kamu mau tau lagi?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

lea :

ayat harus mantap lea~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Blog Anuar Kamaruddin™ :

thanks Nuar!

=)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

atiQah adNan:

Johor pon tak cooti~

hehehe~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Azrie Ghazali :

hehehe~

relax azrie~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

farah:

tapi kamu punya lebih mahal syg~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Lifesaver:

baby yg nak ke?

=)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Luth Textile :

terpaksa Luth~

dia rela~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

rAtu saLju™ :

cyg kamu juga honey!!

=)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sI tEDI :

yg lama adikku dah bising mau~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

bijen m. :

lensa lebih penting~

aku mahu dslr~

tunggu lagi nampaknya~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Noorlaila Mohamed Nor :

si hitam baring senyap2 dulu~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

{lumut} :

aku tak kecewa syg~

aku malahan bangga~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

tasikmerah :

tak sampai 400 kak~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

hidayah:

check kat Facebook~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mRs.jUkoGYu :

yg classic punya mau?

murah tu~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

keiroro :

hahaha~

dgn aku harus beb~

hahah~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

A C E :

hahaha~

tajuk bukan isi kan?

=)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

khairil :

Thanks syg!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

olin :

hahaha~

tq~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

xraypapatango :

hahaha~

relax bro~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Chem5007:

telefonku encik~

hehehe~

~ iza ~ said...

*jeles*

nak si merah juga..
:D

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

~ Hariza ~ :

hehehe~

jangan jeles kak~

Hernee Nazir said...

pnjam hp bru..hehehe ptut la bau kedai..hehehe

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

♥Hernee Nazir♥:

hahaha~

bau kedai ke kak?