Thursday, September 03, 2009

Oh Abang, Tahniah! Terima Kasih Makcik Penggunting Rambut Yang Menunaikan Impian Aku!


Oh, buat Jejaka Panas, tahniah buat kamu!
Sumpah, aku melompat-lompat bila mendengar perkhabaran tersebut di peti kaca petang tadi.
Tahniah buat Faizal Tahir, Audi Mok dan Nurfatima.
(oh, aku menulis seperti dari sidang meja hiburan)

http://cutecarry.files.wordpress.com/2009/03/faizal2.jpg

Gambar Kredit Di SINI

Tahniah buat mereka disebabkan lagu 'Malaysia Satu' telah mendapat tempat di hati rakyat Malaysia. Ya, generasi baru seperti aku memerlukan sesuatu yang segar dan menjadi kegilaan ramai, dan aku merasakan kedua-dua penggubah lagu dan penulis lirik itu telah berjaya dalam erti kata memilih Faizal Tahir menyampaikan lagu tersebut.

Ku teguh berdiri tiada lagi ragu atau gentar
Ku terus berani melangkah maju ke hadapan Satu impian nyawaku pertaruhkan

Genggaman tanganmu, semangatku terus membara janji ku pada mu, harapanmu ingin ku laksanakan

kau adalah ilham pada mereka yang ingin berjaya
Kau terus berjuang demi membawa perubahan satu impian oh berjuta harapan

Genggaman tanganmu, semangatku terus membara janji ku pada mu, harapanmu ingin ku laksanakan

Satu Malaysia,
kita inspirasi pada dunia Nama kan dijulang, kita menjadi kebanggaan Satu wawasan bersama bergandingan..

Genggaman tanganmu, semangatku terus membara janji ku pada mu, harapanmu ingin ku laksanakan

Oh, memang terbaik untuk dijadikan sebagai koleksi lagu yang berunsur patriotik dalam senarai aku. Oh, lagu pertama yang kamu dengar dalam blog aku ini adalah merupakan lagu tersebut. Sungguh, aku minat.

...dan aku pasti aku perlu mengucapkan tahniah buat makcik penggunting rambut di kedai berhampiran yang telah menunaikan hasrat dan impian aku bagi mendapatkan gaya rambut seperti di atas. Terima kasih makcik yang bertutur dalam Bahasa Malaysia dan Mandarin dengan aku. Hidup kita memang perlukan perpaduan kan makcik?

Zara : Buat masa ini aku sedang menggila atas nama sebuah tugasan yang terpikul di atas batu jemala diri ini. Aku gembira. Oh, Si Kosong sedang menulis 'resume' dan Si Busuk pula sedang berusaha mengembalikan surat elektronik aku. Doakan mereka ya?

64 comments:

khasyikelvin_ said...

nape gambo
kekasih hati sis
leh ade kat entry neh?
ouh, kidnap ya?

farah said...

sayang,

aku juga suka Faizal Tahir,
dia comel.

:)

petak daud. said...

Band Manis best juga.:D

leadleedeea said...

faizal tahir~!!! heheheheeeeee...lagu tu mmg best laaa zara~!!

intanurulfateha said...

.wahhhhh kekasih gelapkuuuu
.faizal tahirrrrrr

Paan Ovrtd said...

Farhan Tahir?

Yern Ain said...

ceit. ramai lak koleksi madu I kt sini!

tahniah ABANG!
(wahahaha. geli lak ckp cm ni)

sharamli said...

rambut ksmo0 p0n mcm ni?

adie said...

aku baru je dengor lagu tu.setakat ni cam tak sedap lg,lama² nnt sedap aa kut lagu tu.

Mrs Nurul said...

dulu minat dia tapi now tak..baik layan lagu achapan dari layan lagu dia ni hahahaha =) achapan ade lagu ke?

BuDakHutaN said...

Aku dengar petang tadi pgumuman kat hotfm tu..congratz aa ntuk brader se superman ku..hahaha

saffa said...

Sampai sekarang, satu lagu yang 1Malaysia pun saffa belum dengar lagi! =.="

Unknown said...

oit adek syg oi...
Adekah benar kamu membuat rambut fesyen itu????

Ohh katakan tidak..ekekekke

Anonymous said...

oii oiii ...laki orang tuh ...hihhii

aku pasrah sajalah bila hampa suka kat mr Superman ni ...hehhee

aku tak ngammmm ngan dia ... arggghhhh

Anonymous said...

SORE FAIZAL MMG MANTAP.. I LIKE!!

[z@ck] said...

ku dah agak dah lagu ni akan menang..
tahniah bt yg terlibat..
=P

Anonymous said...

ko nak buat pembedahan jantina lak ker pasni?

en_me said...

wah, za fandaii cakap cina lorrr..

Tekkaus said...

Ouh...lagu mereka terpilih? War...bagus lar! :)

Yang Benar, Kakak Perkara Rawak said...

Faizal Tahir?
Dia bawa lagu apa pun boleh demam sy dengar..
Ops,Zara berambut Faizal Tahir?
Wow,rambut raya ye?Hihi,mesti comel! :)

Meooo Comicore Club said...

oh yeah!

messyremo said...

hehe~~

tak bole byg la kamu berambut abg pejal tuh~~

mngkin nnti harus di photoshop kan wajah kamu di badan abg pejal=P

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

cik ian@aH Lian~:

apa sis?

kekasih hatimu?

amboih~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

farah:

sumpah, memang sangat comel~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

PETAK.! :

memang tapi FT daku tetap terbaik~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

leadleedeea :

hehehe~

betul kan kak?

Ihiks~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

~♥ cik intan®:

oh, hairi nak bubuh mana?

hehehe~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Paan:

err~

Paan, kamu ok?

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Yern Ain :

hahaha~

abang I juga~

ihiks~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sharamli :

hahaha~

hampir2~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Mr PenyuBiru:

harap2 bakal sedap bang~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

░♥si lampu neon♥░ :

acapan ada lagu ke?

david arumugam ada~

=p

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

BuDakHutaN:

kenapa se superman?
kamu menuntut bersama ke?

haha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

saffa:

alahai~

takpe syg~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Siti Nurul Jannah Fital :

hahaha~

yup~

LOL!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

relaxjom :

hahaha~

sungguh syg bang~

dia cool~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Nem0 o0h Nem0 :

hahaha~

betul kan Nemo kan?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

[z@ck] :

hahaha~

betul2~

tahniah2~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

.palisevenfold. :

owh~

aku dah ada kromosomnya~

nak kena buat lagi ke?

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

en_me:

sikit je en me~

=O

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Tekkaus:

Yup!

memang sangat bagus kan?

happy2~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

penjenayah merah jambu. :

sampai demam syg?

amboih2~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

meo188 :

LOL!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

messyremo:

hahaha~

silakan~

eh, muka kami sudah hampir sama~

hahaha~

hidayah said...

aku suka dia

dia hensem =))

"genggamlah tanganmu....."

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

hidayah :

hahaha~

amboi~

Anonymous said...

wah!!!aku pon meloncat kesukaan melihat bf ku menang dik...hehehhee

Unknown said...

tumpang gumbira..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Lifesaver:

kak~

jgn meloncat~

pk baby dalam perot~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

::dazlaila:: :

hehehe~

bahagia~

Unknown said...

AKu juga sgt riang mendengar perkhabaran itu...
yaho!!!! faizal rawks!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Anike MK :

sgt best kan syg?

kamu mmg sangat memahami~

mau syg kamu~

rAtu saLju™ said...

aku x mo komen kemengan dia..aku nk komen muka n rambut dia cute..heheh...
sekian,sari berita penting...

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

rAtu saLju™ :

hahaha~

ratu pun kata begitu~

aku suka~

Mrs Poyo said...

mnat faizal tahir ke cik kak?
heeeee..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mira amair:

oh~

sangat minat syg~

myQza said...

tahniah faizal tahir.
ada org teruja kamu menang di sini. la la la

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sI tEDI:

hahaha~

aku juag~

Unknown said...

saye suke faizal tahir!
waaa. fanatik. cehh :P

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Ery Farieha :

hahaha~

samalah kita~

ihiks~

Unknown said...

comel faizal tahir..

Unknown said...

comel faizal tahir..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

olin :

memang dia comel Olin~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

olin :

aku pun comel~

hahaha~