Tuesday, September 01, 2009

Belajar Bercakap Dengan Dinding Batu Berwarna Biru Selepas Merah Jambu




Aku mahu lenyap dari titisan air mata.
Dia yang menemani membuatkan aku menjadi lebih tabah walaupun kedegilan hati masih menguasai. Tabahlah sang kekasih atas sikap aku yang kadangkala membuat kamu terluka. Aku acapkali berubah menjadi sesuatu yang lebih keji. Kalau kamu terluka, maafkan diri ini. Maafkan hati ini. Hati sedang bergoncang merindui kamu - tangan mahu menggapai, malangnya tidak kesampaian. Kepala bergoyang dipenuhi air dan angin serta udara.

Aku berundur dengan iringan semangat dan jiwa yang merdeka.
Aku mengalah bukan kerana aku kalah tetapi lebih kepada menghormati mereka yang aku sayang. Pergi dan mungkin akan kembali. Jika aku tidak kembali ke sini tatkala semboyan merdeka menjeritkan namaku, sila cari aku di dataran cinta yang masih membara.

Kental sebuah semangat. Ajari aku manusia yang bijaksana. Aku mencari erti merdeka dalam diri seorang hamba yang diikat oleh Tuannya. Keajaiban adalah milik Tuhan, bukan aku yang bisa meleraikan ikatan yang tidak bisa terungkai dengan air mata darah sekalipun.

Zara : Salam Merdeka buat semua. Jari masih mahu mengetuk papan kekunci walaupun hari ini tidak patut dicemari emosi yang tidak terkawal. Aku sudah belajar ke tahap belajar bercakap dengan dinding batu berwarna biru.

54 comments:

messyremo said...

alahai zara..

meh bercakap dgnku...

jgn nk start siri bercakap dengan dinding biru...hehe

takut lepas ni ade label baru plak kat blog nih..hehe

Tirana said...

Amboi..berderet payung..macam2 kaler ada..hehehe

myQza said...

dulu ada siri bercakap dengan jin..

okey apa siri bercakap dengan dinding biru..

zara.. bawa bertenang!

Unknown said...

siri bercakap dengan dinding..sabo zara sabo...

tapi gambo itu nampak kretiplah zara..hihihi...
selamat menyambut hari merdeka dan selamat berpuasa..

IxoR@ said...

Dial no sis, mari kita bercakap-cakap....hehehheeh...

Salam Merdeka...!!!!

Puan Ninie said...

salam merdeka sayang!!!
:)

Precious said...

Kadangkala dinding batu berwarna biru itu lebih setia mendengar ... dan memahami, mungkin! Tapi jangan amalkan selalu ..

Mrs Nurul said...

hola topup la pastu call aku hehe

sharamli said...

uish..sum0 ada payung yg sma ke...

j-QAF SK SULAIMAN said...

Wah banyaknya payung..
Lelong...Lelong.Payung murah2..hehe..
Cikgu tak minat pink.cikgu minat black and white..Ala2 snow white la..hehe

Unknown said...

ko tengah amek gambar passport background biru ke?

hehehe..

Hazerin said...

kesedihan itu x lama kot, dik zara.

Unknown said...

cuaca di luar kala itu mesti hujan lebat...atau mungkin juga renyai2..Mungkin itu menjadikan kamu lebih beremosi kala berbicara dgn dinding batu biru itu...

heheh

farah said...

jangan bersedih sayang.

:)

Meooo Comicore Club said...

rileks.. mknlah kit kat

Khairil said...

apsl ni zara? jgn sedih2

Paan Ovrtd said...

Ntah la. Kucing kat rumah saya ni selalu sangat dah jadik mangsa perasaan.

zan xray said...

dinding batu berwarna biru merujuk kepada apa?
Aku lebih suka bercakap dengan telefon, walaupun benda mati tapi suara tetap keluar darinya

faRha said...

emosi x stabil eh?

k.e.r.i. said...

ko ni tak habis-habis jiwa celaru.
cheer up la sis.

Max J. Potter said...

smile like you mean it.

it works for me.

try it.

Naz said...

sungguh cantik pemandangan itew...

Luth Textile said...

jaga perasaan itu yang!

salam, hai, selamat berpuasa!
Minta perhatian kepada tuan tanah, blog Luth telah bertukar url dari www.luthtextile.com ke http://luthtextile.com/blog/ So, kalu baik hati leh la update link blog luth diblog anda ek! Bye2

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

messyremo :

hahaha~

biasalah emo~

aku belajar je cakap2~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Tirana :

hahaha~

macam2 kaler kan Kak?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

<< s| tED| >>:

hahaha~

aku ok jer~

relax~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

ashie023:

hehehe~

dinding dan aku~

perlukah?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

IxoR@ :

hehehe~

boleh2~

^_^

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mEiZ SHA :

salam merdeka gak kak!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Precious :

hehehe~

kalau amalkan sellau, mau gila daku kak~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

░♥si lampu neon♥░ :

hahaha~

boleh2~

lain kali guna maxis~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sharamli :

ada yg lain juga~

=)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

j-QAF SK SULAIMAN :

err~

cikgu suka snow white?

-_-"

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

olin :

dinding bilik aku kaler biru~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

+h.a.z.e.r.i.n+:

daku tak sedih sangat kak~

daku kan kacak~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Siti Nurul Jannah Fital :

hehehe~

mungkin juga Jannah~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

farah :

baik syg~

=)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

meo188:

tak mau~

nak FR~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Khairil :

aku cuma menulis je sayang~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Paan:

hahaha~

jgn buat lauk dah~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zan-xray:

kalau tiada sesiapa dihujung talian?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

faRha:

hahaha~

mungkin~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

k.e.r.i. :

sumpah aku mau~

eh, aku ok~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Max J. Potter :

Thanks a lot darling!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Naz:

benar katamu kanda~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Luth Textile :

aku jaga ni Luth~

Anonymous said...

akak pon nak belajar cakap dgn dinding pink

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Lifesaver:

jgn kak~

kang KE nak bubuh mana?

Karbon Kopie said...

sungguh santek payung tersebut...dinding itu juge santek...

zara i lap u...;)

zan xray said...

kalau tiada siapa di hujung talain, akan ku pahat huruf2 di skrin., pasti ada yang membalasnya. :p

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mRs.jUkoGYu :

hehehe~

i lap u too sis!

^_^

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zan-xray:

hohoho~

bahagianya~

sila buat begitu pada aku bang~

hidayah said...

tak bercakap, menaip pun aku suka zara.....

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

hidayah :

hahaha~

boleh2~