Monday, October 29, 2012

Clubmod : Kegembiraan Membeli Belah.


Salam sejahtera semua.
Kali ini mahu bercerita mengenai kegembiraan manusia yang suka membeli belah secara atas talian (baca : online shopping). Ada di antara kita yang dihimpit dengan kesibukkan, jarang berpeluang untuk keluar dan membeli belah. Kita lebih gemar membeli belah secara atas talian memandangkan kebanyakan daripada kita menghabiskan masa di hadapan Internet - tidak kira komputer, telefon pintar, tablet dan segala jenis gajet canggih lagi. 

Ehem.
Perempuan pula - suka mencuci mata dengan membuka satu demi satu blog atau laman sesawang yang menjual pelbagai benda menarik di atas talian. Kalau kita tidak dapat menghampiri barang, biar barang datang kepada kita (sesetengah pendapat - dan aku sendiri pun guna). Masalah yang sering dihadapi oleh perempuan (ataupun kebanyakkan pengguna lain) adalah kadar kepercayaan kepada sesuatu blog ataupun laman sesawang yang menjual barangan - boleh dipercayai ataupun tidak. Jadi, hari ini, aku mahu berkongsi tentang satu laman yang menjual aksesori kegemaran ramai.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhDNrqUtB-J1crnyEpi9XJtsR07tLEsYEhsTYSt_fhla09ip8ls0tcGxw19_o5UTDI7pHpPEwM8J-7ZgWV72YoH1_KyEChrougJ08rO3olH_Sm1CPazdfhMZ2hUOODLtKNQxObYhOSMbBs/s720/Watches%252BClubmod%252BZara.png
[Clubmod]
Gambar paparan CLUBMOD.


Jadi, seperti yang boleh dilihat di atas, ada beberapa barangan yang boleh didapatkan daripada Clubmod. Barangan untuk lelaki dan juga perempuan - daripada jam tangan, kaca mata, beg bahu (shoulder bags), beg silang (sling bags), dompet, beg sandang dan sebagainya. Jadi, mari kita lihat secara ringkas - paparan beg berkenaan.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEieykWvFvkT1-K55WOzwlfWBQbc1F85KMBV_4v9YGe2sOShNpGxtZJQKEAxrYGGzVK_ci7ghGYxGHT0vesW0ymxvkkARqHjGD-RPeGtz_YGnrSuPefvT2yAhhiLWqUhD3jcvfQZUV4ARNk/s720/Clubmod%2520%252B%2520Sling%2520Bags%2520%252B%2520Zara.png
[Contoh paparan : Sling bags - Comel!]

Boleh tekan untuk lihat dengan lebih jelas beg yang diminati.

http://cdn.shopify.com/s/files/1/0108/9432/products/linaenvelopeturquoise_large.png?74http://cdn.shopify.com/s/files/1/0108/9432/products/linaenvelopeturquoise45deg_grande.png?74 http://cdn.shopify.com/s/files/1/0108/9432/products/linaenvelopeturquoiseside_grande.png?74
http://cdn.shopify.com/s/files/1/0108/9432/products/linaenvelopeturquoiseinside_grande.png?74http://cdn.shopify.com/s/files/1/0108/9432/products/linaenvelopeturquoisecloseup_grande.png?74

Bagaimana mahu membeli?

1. Pilih barangan yang anda suka.
2. Pilih berapa kuantiti yang anda mahukan.
3. Seterusnya, boleh check out (seperti yang kebanyakan yang kita biasa lakukan)
4. Pilih kaedah pembayaran.
5. Pilih kaedah pos.
6. Pilih bank.

Tetapi.

Ya, ada tetapi. Kalau di blog lain, kita perlu bayar terlebih dahulu semasa menempah barangan kan? Di Clubmod, anda boleh menempah terlebih dahulu tanpa perlu membayar. Menarik bukan? Dalam email yang akan anda terima daripada Clubmod, mereka akan menyatakan ID barangan ataupun tempahan anda. Anda akan diberi masa melunaskan pembayaran dan barangan anda akan diproses sebaik sahaja anda membayar. Sila bayar secepat mungkin supaya anda dapat barangan yang anda mahukan.

Tambahan menarik (selain daripada laju yang amat laman sesawang ini : ciri-ciri yang sangat bagus untuk membeli belah tanpa gangguan iklan pelik dan sebagainya) - dalam tempoh 24 jam pembayaran, barangan akan diproses untuk dihantar terus ke rumah anda - mengikut kaedah pengeposan yang anda pilih.

Bagaiman ia tiba?

http://farm9.staticflickr.com/8051/8130262005_ce8364cd3e_c.jpg 

http://farm9.staticflickr.com/8191/8130292172_2c1b1da5e8_z.jpg
[Boleh dibuka dengan lebih jelas dalam Flickr aku]
Tengok sampul sahaja dah tahu apakah barangan di dalam. Tak perlu belek dengan gigih tengok kertas penghantar. Barangan tiba dalam sampul ada 'bubbles' - Ala, benda yang kau suka picit-picit bagai tu. Ya, jadi kualiti barangan adalah tidak terjejas. Barang juga masih dalam beg plastik - jadi kau boleh periksa sama ada barangan itu sudah disentuh ataupun tidak.

Bagi gadis-gadis di luar sana yang mencari aksesori, terutamanya beg tangan ataupun beg apa sekalipun yang menarik, comel dan mudah urusannya - aku akan mencadangkan Clubmod. Sudahlah warnanya menarik, pilihan yang banyak juga - bahkan, boleh digayakan dengan pelbagai acara. Biasanya gadis-gadis suka beli baju secara atas talian kan? Jadi, setelah beli baju - apa kata, cari aksesori untuk dipadankan di Clubmod?

Maklumat :

Ketahuilah bahawa pasukan (team) Clubmod adalah mesra pengguna dan jika kalian email mereka ataupun tweet, pastinya mereka akan balas. Kenapa Clubmod jadi pilihan yang baik?

  • Laman sesawang yang tidak serabut. Lancar dan laju serta kemas.
  • Proses pembelian yang menjimatkan masa.
  • Layanan yang baik daripada Team Clubmod bila bertanya.
  • Penghantaran yang cepat, kemas dan selamat.
  • Barangan yang comel ada depan mata - tak perlu keluar mencari.
  • Ehem, ada artis yang pakai juga. :D

Oh, bagaimana dengan barangan yang aku terima daripada Clubmod? Digayakan sekali semasa Hari Raya Aidiladha. Terima kasih kepada Clubmod dan juga kepantasan mereka menghantar barangan - tiba selang sehari daripada tempahan.

http://farm9.staticflickr.com/8056/8130290614_5d98381271_z.jpg
[Flickr aku] : Baju kurung moden, shawl biru, beg silang/Joyce Blue Clubmod

Jadi, kepada yang berminat, kalau mahu mendapatkan pandangan - aku boleh dihubungi di Twitter : @zara_syed - di situ aku akan jawab apa yang mungkin kalian mahu tahu tentang ini, serta kalau meninggalkan ulasan, aku akan jawab kali ini. :)

Nota Kaki : Masa nak pilih beg dari Clubmod, kepala aku pening dengan pelbagai warna yang comel. Jadi aku suruh Kopi tolong pilihkan. Dia pilih beg yang boleh masukkan iDraki iFtiqar aku. Siap periksa ukuran dan sebagainya. Yang pertama dia berkenan adalah warna kegemaran dia. Yang ini adalah pilihan kedua dan warna kegemaran bersama. Heh!

10 comments:

Clubmod said...

Ehem, terima kasih Zara review kami :) Btw, siapa artis yang pakai beg kami ye? Tak tahu pulak siapa...

FN said...

terime kasih la dik bg akak info utk shopping online bag ni hehe *evil grin* :P

MIRA said...

nak kne try nie..hehe
thanx for the info =)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Clubmod :

Saw U guys punya tweet pada Liyana Fizi. She's an artist. Indie :D

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Kak Fara :

Apa lagi kak?
Silakan!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

MIRA :

Silakan!
:D

Clubmod said...

Oh Liyana Fizi, hehe, sorang je baru :P .. By the way, you should try and install Disqus or Livefyre for your comment system, they are the best for commenting, cth boleh reply individual comment and many more lah, cth ada dekat engadget.com ..

shandye. said...

homai.

koleksi backpacks dlm clubmod tu boleh tahan menggiurkan jgk.
rambang mata bila usyar. mana tahu boleh beli utk travel ke *ehem* labuan nnt.

(gosok tapak tangan penuh eksaited)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

@CLUBMOD :

Dulu dah pernah buat.
Kena malware sampai tak boleh buka blog. Terus buang. Hahaha :D

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

@shandye :

Apa lagi?
(mata bersinar2)