Saturday, June 12, 2010

Zara Sayang Si Sepet Ini Sampai Mahu Dicium Berjuta Kali | Perlawanan Pertama Piala Dunia Malam Ini


Malam ini.
Perlawanan pertama Piala Dunia 2010.
Afrika Selatan menentang Mexico.
Bersedia untuk menontonnya.
Senyum.


"Nama saya Insyirah. Kak Imah (baca : Zara) ini sepupu saya"

Melawat nenda dan si sepet ini ada bersama. Walaupun aku kelihatan ganas dan kasar, aku masih ada sifat penyayang pada kanak-kanak. Eh, ini bukan tujuan promosi diri. Ketawa. 

Oh ya, sebelum aku terlewat, aku ingin mengucapkan terima kasih pada 'manusia tanpa telur' yang mengirimkan sesuatu yang langsung tidak berharga di kantung komentar. Bila manusia lupa tiada yang lebih berkuasa daripada Allah Yang Maha Esa, kita hanya mampu berdoa agar dia dikurniakan hidayah secepat mungkin, sebelum saat menutup mata. Amin.

Baiklah, tutup cerita tentang makhluk yang umpama parasit itu, mari kita berbalik pada Insyirah Si Sepet yang disayangi di atas. Oh, bagaimana dapat gambar itu? Mula-mula dia sedang main seorang diri di dalam kereta sorong itu. Aku panggil dia, dengan tujuan untuk menarik perhatian.

Aku : Insyirah. Kak Imah nak cium. (sambil memuncungkan bibir)

Insyirah : (Berpaling ke arah aku sambil menunjukkan muka seperti di atas.)

Persoalannya, adakah aku telah menunjukkan kelakuan yang kurang memuaskan di hadapan seorang kanak-kanak?
Senyum.
Aku tiada jawapan.
Lari.
Sambil naik teksi.
Eh?

Nota Kaki :
1. Malam ini tiada siaran Legasi Cinta Alisia Bab 26.
2. Siapa suka lagu di dalam blog aku sila tekan 'LIKE' di bawah. (Oh, sangat mengada-ngada tulis begini)
3. Mahu membungkus hadiah perkahwinan untuk seorang teman.

Zara : Sudah mula demam. Demam bola sambil menanda kertas jawapan pelajar. Oh, malam ini bukan perlawanan negara yang aku suka. Nasib baik. Ketawa.

11 comments:

Fuz said...

aku bet mexico menang malam nie.

NAZ said...

alamak lagu kesukaan tapi bukan tema

NuR said...

oh insyirah...
terbelit dgn perkataan dek panahan senyuman si insyirah..hehehe

Hizami Li said...

haha.
la...
ingatkan zami tadi.
wakakaka.
weh cikgu zara.
comel siot si comel tu.
;)

hans said...

mexico menang maybe
hahaha
tgok tajuk entry ko tingat LINK ko bagi tu
hahaha

hAnIsAh_aMmRaN said...

terpikat dengan matanya yang bulat dan bercahaya...

;)

azieazah said...

Semua baby/kanak-kanak sangat comel... tu yg heran naper ada lagi yg dok buang baby...

JohnJenin said...

matanya. menawan.

Frodo Baggins said...

mata itu bening


>>___<<


inggelen di hati! keh2x

[z@ck] said...

nasib baik aku bukan kaki bola.

ibnu marzuki al firdaus said...

minah nih cakap wa takder telor... meh ler jadi biniku baru lu tau wujud @ tak! sanggup hamil tiap2 tahun?