Sunday, June 13, 2010

Menendang Sebiji Bola | Jangan Tulis Blog Ketika Piala Dunia Sedang Berlangsung Di Televisyen


Salam semua.
Sedang bergembira ketika ini.
Ya, menonton bola sepak dengan keadaan teruja.
Korea Selatan menentang Greece dengan gol pertama seawal minit ke tujuh.
Lee Jong Soo dan gol kedua oleh Park Ji Sung. Eh, Manchester United memang hebat kan?
Ketawa.


Sambil menanda, terjumpa ini di kertas pelajar Tingkatan 4 aku.
Jawapan A : Menendang sebiji bola.


Terjumpa nama dadah terbaru di sini.
"Determine" = Menentukan?


Main suka hati sahaja beri takrifan begini. Bukan suruh terjemah!


Nak eja syaitan pun salah.
Sejak bila aku ajar bahan perangsang utama di dalam minuman beralkohol ini jawapannya?
*Pitam*

Nak sambung tanda kertas sambil bersorak untuk Korea. Apa yang penting, malam ini ada perlawanan England melawan USA.Baiklah, aku tidak menulis blog kan? Aku meletakkan gambar sahaja. Ketawa.

Oh, gila.
Tambahan :
- Korea Selatan (2) - Greece (0)
- Argentina (1) - Nigeria (0) **sedang berlangsung

Nota Kaki:
1. Latihan petang tadi dibatalkan akibat cuaca buruk.
2. Si sepet itu bukan milik aku, ajaib, dia tidak akan jadi milik aku selamanya. Senyum.
3. Menyokong perlawanan (hampir setiap perlawanan dengan gigih)
4. Kena tidur yang cukup untuk mendaki gunung. Alahai. Nak tengok bola!
5. Aku bukan isteri orang, suami orang itu mungkin. Sekian!

Zara : Untungnya kalau aku boleh bermain piano saat ini. Sudah lama meletakkan gitar ditepi sehingga entah, aku lupa bagaimana mahu mendendangkan lagu buat diri sendiri. 

20 comments:

Munsyi said...

tido dulu..sok tgk highlight je..huhu

Anonymous said...

macam2 jawapan buat cikgu zara pening kepala..

fndrocka said...

cikgu zara kena buat sistem pembelajaran online ni..

jom sokong england

annadzirah said...

fokus cikgu fokus.
d:

Zida said...

serius ke student buat jawapan mcm tu? gila lahh

Secret Drifter said...

biar benar jawapan mcm tu ???

En iLHAM said...

haha.memang lawak gile jawapan student akak

hehe

azieazah said...

Rasanya yang menjawab begitu haruslah pelajar lelaki...

*hehehe yang lelaki jangan marah. Apapun, kebarangkalian untuk tekaan saya ini benar, adalah besar sekali, kan? kan?

Nunady said...

hahahahahahahaha......kecut perut dy baca jawapan nie..hahahahahaha...

Alah , besalah budak2 sekarang dekat piala duniya mana ada orang nak pikir bab studi lagi..semua ingat bola2222222....

Kawan dy pun gitu jugak tak sedar spm dah dekat..

Kami sefamili nie pun tengah menjerit2 tengok perlawanan niger and argen...hua..sedih sungguh.

fiqkbe said...

saya pernah mark paper exm sains student mak saya. merapu camni gak la. penat giler nak gelak. hehe..

mr cekodok said...

haha.siltan merah!
ko kne ajar tatabahasa plak la zara

cheryna zamrinor said...

soalan english.

anak kepada kata:

BROOOODOOOOO...

hahahaha...

Hizami Li said...

haha.
seronok sebenarnya baca2 jawapan budak2 ni.
hehe.
;)

encik luth said...

pergghh.. hg..
malu anak murid hg tengok..

I_Hate_Lolipop said...

air kencin siltan tu paling best..haha

izuddinrahim said...

siltan pun siltan la..hahaha

z said...

hakhakhakahkahka harun!!

NAZ said...

haha zara ini kes aib ahaha

Umi Nazrah said...

kreatif dan inovatif serta produktif :D

MrSup said...

biar betik budak2 tu jawab camtu.. adehh.. macam2 ragam budak sekarang..

cikgu tanda kertas jgn mengelamun pasal bola lak..kan lain lak jd nyer..huhu