Friday, June 11, 2010

Dan Bila Kepercayaan Itu Telah Musnah Walaupun Kesilapan Sebesar Zarah


Aku masih manusia biasa.
Sekeras mana aku pun, masih ada bahagian yang lemah.
Kepercayaan aku letakkan di tangga pertama pembinaan ukhuwah.
Dan bila kepercayaan itu telah musnah, walaupun kesilapan itu hanya sebesar zarah.
Aku percaya, yang aku harus mengalah.
Tidak, bukan beerti aku kalah.
Tidak pula sebab bersalah.
Cuma aku gagal menjaga amanah.
Dalam mempertahankan ukhuwah.



Selamat tinggal teman.
Aku lebih rela mengundur diri dalam melihat kamu ukir senyuman.
Terpuruk jauh agar kau temui kebahagiaan.
Menjauh agar kau sentiasa diulit kegembiraan.
Sebagai tanda kamu akan kekal jadi kawan.
Walaupun tiada lagi butir bicara berlawan.

Zara : Sedang berusaha menyiapkan Bab 26 walaupun sungguh, tiada nafsu untuk berkarya.

7 comments:

Artzlizan said...

teman seia sekata...wujud di mana-mana...selak semua permata...cari paling berkilau...

Hazzy Ishak said...

wah princeduyong bermadah
tak reti ah
harap zara okay sentiasa

azimask said...

smile always zara.. kawan kawan ada je sekeliling anda.. :D tk good care ok dear

FTN said...

life must go on..

nurnadia said...

HI!! sila layari laman blog saya untuk barangan pakaian wanita.TQ^^

Hizami Li said...

cikgu zara,
zami pun pernah je gaduh2 dgn kawan.
hurm.
it takes time.
sabar ye.
;)

AishaAminudin said...

sian zara..