Monday, January 18, 2010

Bila Aku Bersama Wanita Yang Enggan Keluar Dari Tab Mandi Merah.


Sumpah!
Bukan salah aku.
Tapi salah dia.
Betul, salah dia.

Kepala berbalut dengan tuala kelabu.
Badan terbaring dalam tab mandi merah.
Buih sabun memenuhi setiap inci badan.
Kaki dibiarkan terjuntai keluar.
Rehat, santai.
Kucing mengiau manja menunggu tuan keluar dari ruang yang nyaman.
Ada minuman sebagai peneman merehatkan badan.

Sekejap.
Itu ruang santai aku.
Itu tempat aku hamparkan badan, melepaskan lelah setelah seharian kerja.
Tapi kini kenapa digunakan dia?

Aku mahu tidur di atas ranjang peribadi aku.
Ya, itu memang ranjang, kamar peribadi aku sendiri.
Salahkah aku tidur, beristirehat di atas kasur aku sendiri?
Badan yang letih memerlukan rehat yang secukupnya.
Ah, aku manusia, bukan robot besi yang mampu sentiasa terjaga.
Malahan robot juga perlukan waktu untuk ditambah tenaga semula.

Tapi dia buat endah tidak endah.
Masih mahu kekal mandi di dalam tab mandi merah.
Masih mahu mandi bersama kucing kesayangan di sisi.
Sayang, aku mahu tidur!
Mengapa kamu masih mahu berendam dan berbuih di dalam bekas merah itu?
Ini tempat aku!
Kamu masih mahu berendam panas di sana?



Kejam.
Mungkin aku harus tidur bersama dengan dia lagi malam ini.
Semalam malam pertama kami bersama.
Dalam hati terselit rasa bahagia.
Susun bunga pada wajah.
Ketawa.

Zara : Esok acara merentas desa kembali bermula. Ya, latihan padu dan jitu!


19 comments:

myQza said...

malam ni jadi malam kedua. bukanpertama lagi. la la la la

Milimilo said...

wah..comelnye kakak punye bed-sheet baru..jatuh hati pada si wanita di dalam tub tu.kirim salam.hehe

ape2 jer said...

cadar rupanya hehe

Didi Nadhirah said...

sweet tul kalo camni tak yah mandi pun tak pe hehehhe

ciK LyndaWawa said...

cantik ahh..=)

Amal said...

style ouh cadar.
ekekekee

et said...

naseb baek x basah tilam.

Unknown said...

kenape wanita?

npe tak beli jejaka dlm tab mandi??

kah3x!

mamai said...

best aper berendam dalam air panas hu nak pie mandi air panas kat alor gajah la cuti nie

Anonymous said...

cadar baru ke??comella..:)

i'msosupernotcool said...

baru nk tduh ko les..
haha

Anonymous said...

aku nk beli 1 arr.. tapi yg kuar dari tab.. ader x/?

Anonymous said...

lawa cadar baru dik!

Anonymous said...

cadar baru upernye!

Rubah Terbang said...

cute la cadar kamu zara..

faizalnizam said...

owh.. nmpknye ia takkan berganjak dr situ.. hehehehe

zahidah dihaz said...

orang pun baru beli cadar baru gak...heheeheheh

Dak Wan® said...

Wah! Smart sey! Mana dapat eh?

fara said...

Bole kau pinjam kan die padaku?
Utk semlm jadilah.
Huhuhuhu

:P