Wednesday, June 24, 2009

Jangan Mencabar Insan Yang Keletihan Di Atas Jalan Raya


Ya.
Itu adalah amaran keras kepada pengguna jalan raya sekalian.
Jangan sesekali mencabar insan yang keletihan.
Buruk padahnya.

Kereta seharusnya dipandu di kawasan yang sepatutnya.
Memotong kenderaan lain juga ada caranya.
Jangan mencelah sesuka hati.

Jika jam di tangan anda menunjukkan jam 7.00 malam,
sila pastikan anda tidak membunuh kesabaran insan lain dengan sikap anda.

Ya.
Motor yang sepatutnya ditunggang pada had kelajuan kebangsaan,
telah bertukar kepada had laju lebuh raya.
Sekalung tahniah buat pemandu kereta putih tadi.
Dari catatan tertinggi aku hanya 90 km per jam sebagaimana had laju kebangsaan
bagi jalan persekutuan,
nilai meter di motor telah mencecah 110 km per jam.
Satu catatan rekod yang tidak boleh dibanggakan langsung.

Aku kepenatan.
Menunggang dan berlumba itu dua perkara berbeza.



::Aku baru pulang dari tempat kerja::

Jangan di tanya di mana tempat kerja aku kerana...
soalan tersebut hanya akan dijawab dengan rotan...
(Di mana tempat kerja seorang guru?)

Zara : Aku mula menggemari bunyi rotan yang aku libas serta hayunkan
di punggung-punggung dan badan-badan...
maksud aku punggung dan badan meja-meja kelas, bengkel dan makmal...
bukan pada pelajar...


22 comments:

Hidup KOKA said...

First?

Yeay......

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Hidup KOKA :

Yeah!

hahaha~

tahniah2~

pinkiss said...

aku, akan aku hayunkan rotan itu di punggung2 pelajar.

Meooo Comicore Club said...

rotanlah punggung saye... mesti best gadis merotan huhuhuhuhu :p

Tirana said...

Amboi..garangnya cikgu Zara..siap dgn rotan..hehehe

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

pinkiss:

erkk..belum tiba dan saat waktunya aku buat gitu lagi..(mungkin di masa akan datang)...hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

meo188 :

hahaha~

mau kah?

meh sini~

LOL!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Kak Tirana :

hahaha~

sebagai sistem pertahanan je kak~

^__^

said...

wah cikgu....
nametag di dada kamoo...
cikgu merempit kah?
hahhaah

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

[yAN!e][pUTraJAya] :

hahaha~

ada nametag gitu~ aduyai~

hehehe~

rempit secara berkala kak~

hahaha~

Hidup KOKA said...

Ngajar kat SMK Taman U ke?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Hidup KOKA:

owh tidak~

ku berada di kawasan Ledang nih encik..=)

Gieyana said...

Salam adik..lama x singgah sini...sudah kerja? or practical?

~ iza ~ said...

owh zara..
itu baru di ledang..
harus lebih tabah jika KL.. :)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Gieyana :

sudah kerja kak~

kerja sementara gitu~

tunggu konvo~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

~ Hariza ~ :

kalau di KL~

harus ku merempit lagi laju agaknya~

hehe~

suezen said...

uhuh.....jgn mrh2....erm..kete sy bukan color putih...bukan sy lah kot

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

suezensuzanna:

hahahaha~

tentu bukan kamu sayang~

Unknown said...

sekolah mana?

addyaholix said...

cikgu dah lunch?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Olin:

sekolah bapaku~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

addyaholix:

ku boikot makanan bang~