Saturday, June 27, 2009

"Cikgu Pernah Kerja Di Kedai Mamak Ke?"



Itu soalan yang ditanya oleh pelajar aku hari ini.
Tatkala tangan aku lincah membungkus minuman, memberikan arahan supaya melayan pelanggan yang berkunjung ke gerai kami.
Ya, aku tahu mulut aku selaju tangan dan kaki aku bergerak.
Tiada istilah segan, malu atau lembap jika kalian kepingin bekerja bersama aku.

Bunyinya agak kejam, tetapi mengenangkan aku bangun seawal 4 pagi untuk menyediakan jualan,
adalah lebih kejam jika mereka hanya berdiri membatu di tepi aku.
Ah, kalian yang begitu bersemangat mahu menjual,
akhirnya cikgu ini yang bertunkus lumus bekerja buat kalian.

Masa yang diperuntukkan untuk berjual adalah dari 8 pagi hingga 12 tengah hari.
Alhamdulillah, sebelum jam menunjukkan 11 pagi,
kami sudah mula mengemas gerai.
Semuanya habis terjual.
Alhamdulillah.



Muka ketua gerai yang kepuasan



...bersama dengan pembantu-pembantu yang setia dan tersangat bersemangat mahu menjual.

20 comments:

Anonymous said...

geng2 skema bersama cikgunya yang sama2 skema

hehehehe

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

.palisevenfold.


mana ada aku skema..

aku hensem lah!!

Tirana said...

Cikgu Zara serba boleh...mengajar kimia boleh...memasak boleh..meniaga pun boleh..hehehe

leadleedeea said...

kellasss cekgu..confirm pkai pelaris neh..heheheeeeeeee~!!! btw, excited sungguh girl yg buat peace tuh..huhu~!!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Tirana :

aduhai..

segannya kena puji dengan akak~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

leadleedeea :

hahaha~

dia memang sangat excited kak~

hahaha~

budak aina itu~

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

ijinkan saya gelak cikgu zara yang wajahnya penoh kepuasan...haha :p

luculah anak murid cenggituh...berdesup!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Blog Anuar Kamaruddin™ :

hahaha~

gelaklah Nuar..

gelak itu membawa bahagia gitu~

alahai~

hahaha~

Gieyana said...

OWhhh cikgu...akak kembali..rajin menjual yer...:D

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Gieyana :

Owhh kak!!

aku rindu~

hahaha~

menjual tu sbgn dalam aktiviti (ayat skema)

tikazack said...

haha camne ko leh kije awal zara?
course korg ni camne al-kisahnya?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

crescent :

ku skang cikgu ganti lah syg~

ni tgh tunggu posting gitew..

aku masuk matrik..pastu masuk UTM buat degree education 4 tahun..

so skang aku sudah grad...=)

♥ p a a n i ♥ said...

wow...selamat ptg cikgu~!

JohnJenin said...

Cikgu sama size macam pelajar? :P

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

✖₪ F A R H A N I ₪✖ :

selamat petang dear!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

JohnJenin:

tu maksudnya aku awet muda!

hahaha~

Meooo Comicore Club said...

hepinye dpt layan budak2 kecik2 stiap ari. tringin nk jd cikgu.... :)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

meo188 :

ahh~

mungkin begitu baik..kalau dikenang kan kesakitan hati..aku sudah mati..jadik happy kan diri!

vidadarisakura said...

macam best jak jadi cikgu.
huhu


aku pun mau jadi cikgu la.
boleh?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Vivi:

boleh sayang!!

aku sokong cikgu chumel cam ko~