Tuesday, June 23, 2009

"Cikgu Cantiklah Hari Ini"


"Cikgu cantiklah hari ini"

Ada pelbagai situasi yang menjelaskan mengapa pelajar menggunakan ayat tersebut.
Begitu juga semalam.
Dari 6 kelas yang aku masuk,
ada 4 buah kelas yang menyatakan perkara yang sama.

Ketawa aku bila memikirkannya.

Kelas 1.
"Cikgu cantiklah hari ini"

Tatkala mereka menghantar tugasan yang diberikan dengan sempurna.

Ucapan itu aku hadiahkan terima kasih buat mereka.

Kelas 2
"Cikgu cantiklah hari ini"

Buku tidak dibawa ke bengkel.
Tugasan tidak disiapkan.

Ayat itu aku balas dengan jeritan dan ugutan.

Kelas 3
"Cikgu cantiklah hari ini"

Sekumpulan pelajar meminta aku menangguhkan lagi masa menyiapkan tugasan.
Dengan alasan terlalu banyak bebanan kerja.

Kata-kata itu aku balas dengan memberikan lebih banyak tugasan
berbanding yang sepatutnya.
Jangan pernah meremehkan kerja yang sedikit sebab anda akan menerima akibatnya.

Kelas 4
"Cikgu cantiklah hari ini"

Sesi persekolahan tamat pada pukul 6.40 petang.
Sekumpulan pelajar cuba untuk merayu aku menghabiskan kelas awal.

"Cikgu, nanti jarum panjang pada nombor 7, awak bagi kami keluar ya?"

Mulut manis hanya akan membuat badan kamu binasa.
Aku lepaskan mereka keluar hanya bila loceng pulang berbunyi.

34 comments:

Atiqah Adnan said...

lor hee~ budak sekolah mmg gitu.. bijak tol..

dulu rakan sekelas ku selalu macam tu.. hee~ rindu...

tasekM said...

wah! dah ngajar ye... :)



.

en_me said...

chantekknyerr cikgu tewww.. fewwwittt

IxoR@ said...

anak murid cikgu tu....kecil ke dewasa ?

hahahhahha...ada unsur meguratkah di situ ?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

tRuly tO be mYself 'Qa~ :

hahaha~

usaha membodek aku tidak akan berjaya sayang~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

tasikmerah:

dah kak tasik~

cikgu sementara je nih~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

en_me :

cantik ke?

aduyai..itu usaha membodek oleh pelajar2~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

IxoR@ :

budak2 umur 13-14~

kecik sungguh..tak berbaloi~

addyaholix said...

masa tingkatan 5 dulu, saya selalu puji cikgu norkamalawati cantik. dah cukup kalau tengok dia senyum. saya tak pasti itu cinta atau apa =)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

addyaholix :

aduh, nakalnya abang~
tapi cikgu itu sudah semestinya cantik.=) kalau di Tingkatan 5, boleh diterima lagi. Ini Tingakatan 1 dan 2 serta peralihan..err, kanak2 lagi tu~

farah said...

zara cantiklah hari ini.

:)

lavidalabelle said...

cikgu cikgu cikgu,

cikgu zara sgt garang. i like xD hahaha

~Cinta Cukulet~ said...

garangnya cikgu hihihi

~Cinta Cukulet~ said...

tambahan..bagus la tegas..murid2 tak bleh bagi muka sangat..nanti naik lemak hahaa

Unknown said...

hahaa.. ganaz cikgu zara nih!

Anonymous said...

jibik siot~ ;p

ko suruh jer diorg cuci longkang kt bengkel tu...

tak pun buat keje luar kelas...

Signorina Syima said...

yunk.. mana gambar yang menyebabkan anak murid mu berkata2 manis??

mmg kamu manis.. dgn cara kamu sendiri... jgn berlakon jadi orang lain yer??

Hazerin said...

cikgu garang. aishhh....

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

farah:

hahaha~

thanks sayang!

kamu pun lawa!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

i.am.belle :

hahaha~

belle suka aku yg ganas ke?

aww~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

~Cinta Cukulet~:

garang akan macho kan?


hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

~Cinta Cukulet~:

yeay!!

aku setuju!

budak2 ni kalau banyak lemak..akan jadik makin pemalas~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Olin:

banyak contoh2 yang aku blajar kat STMI dulu~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

pali.7x:

aku nak suruh dorang menyanyi kat koridor nanti~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Signorina Syima :

aduyai sayang~

hahaha~

aku manis kah?

segan kami~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

+h.a.z.e.r.i.n+:

garang dan macho kak~

hehehe~

messyremo said...

budak2 zaman skang pandai2 belaka...

mulut manis...okla tu dari diorang ckap...

hai adik manis..(sila bace gaya intonasi mamak)hehe

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

messyremo:


aduh~

kalau orang cakap camtu dengan aku..

mau mati pitam~

said...

cikgu Zara....

wah..adik ku sudah menjadi tenaga pengajar...tahniah bebeh....

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

[yAN!e][pUTraJAya] :

hahaha~

terima kasih akak!

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

haha...cekgu zara sgt serius...tatot...brrrr

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Blog Anuar Kamaruddin™ :

hahaha~
mana ada serious?

lalalala~

crescent said...

cikgu garang!
takottt siutt
hehe

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

crescent :

hahaha~

meh aku belasah meh!