Friday, September 03, 2010

Ramadhan #23 : Siapa Nama Sebenar Kamu Zara? Di Mukabuku, Blog Dan Twitter - Semuanya Berbeza.


Salam semua.
Ada orang tanya aku tadi soalan ini.
Senyum.

Shafaza Zara Syed Yusof.
Nama di Mukabuku.
Nama yang digunakan untuk aku berkarya.

Shafaza = Identiti yang aku gunakan di zaman universiti. Ya, untuk membentuk imej perempuan dalam diri.
Zara = Nama di dunia maya setakat ini, dan juga nama panggilan selepas aku melangkah masuk ke alam pekerjaan.

Lord Zara
Itukan nama di blog ini? Ketawa.
Ramai yang tidak berapa gemar sebenarnya, cuma, aku mohon dengan sangat, tolong jangan manipulasi nama itu sewenang-wenangnya dengan mengaitkan dengan beberapa unsur yang tidak ada kena mengena dengan aku secara harfiahnya.

Zara_Syed
Penggemar Twitter pastinya sangat mengenali ini kan?
Senyum.


Baiklah, itu nama yang tersemat di tudung aku setiap hari.

Persoalannya :
Siapakah nama sebenar aku?
Hanya sesetengah orang sahaja yang tahu.

Zara : Tadi berbual lama juga dengan seorang penulis blog yang terkenal. Terharu yang amat sangat sebenarnya, Serius.


16 comments:

wfhsln said...

ada unsur klimaks disitu :D

Farah said...

Oh , saya tahu nama sebenar kak Zara (:

Itu pun cuma bila ternampak Encik Ariff Shah wish kak Zara :D

JLean said...

Holla. =)

Hizami Li said...

Sharifah.
Fatimah.
Zahrah.

haha.
betul ke ni?
haish.
;)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Zala Wajik:

hahaha~
ada ke?
awww~ =p

Farah :
hahaha~
Ariff tahu sebab ada alasan. =)

JLean :
hello dear!

Zami :
kurang tepat untuk nama tengah~
hehehe~
=)

Ayako A. said...

Sharifah Fatimatul Zahrah :P

Nana S. said...

cikgu zara! hee ;D

cimöt said...

huishhhh...uniknya nama..smpe bley jd manyak nama..

cimöt said...

huishhhh...uniknya nama..smpe bley jd manyak nama..

noorafzan.blogspot.com said...

Sharifah Fazatul Zahrah?
Ahaha~

=)

TheBentPencil said...

ish...
i thought i know your real name but,
i guess i was wrong.

hahahah

Nizam Gtz said...

Laa papan itam cikgu... rasa cam nak curik jer huhu...

S. F. Zahrah... Sedapler nama tuh klu wat nick... serius

PuanPepel said...

saya tahu nama anda! ahakz

skang je di alam maya aku panggil ko zara...

tapi hakikatnya ko tetap cik pah :)

HEMY said...

aku tau!!! ekekekekeke

beautiful_rose said...

aku tahu..dulu kau pernah buat entry tentang nama itu...

tak kisah apa pun nama kau aku tetap sukakan tulisan kau. =)

Qib said...

syarifah tu mesti ada..


Latest entry di:

Daddy ku agak manja?
Hantu wujud atau tak?
Dosa ke tengok orang naked!!!!
Kambing untuk dijual!