Wednesday, September 08, 2010

Penulisan Ke- 1000 : Lagi Pertanyaan Tentang Suara Aku - Mari Lihat Apa Zack Zukhairi Tulis Tentang Itu.


Salam semua.
Penulisan di bawah itu penuh dengan emosi ya?
Itu jujur daripada pemerhatian pada manusia di sekeliling aku dan apa yang berlaku dalam hidup aku. Seperti yang aku nyatakan, itu bukan kisah cinta teruna dan dara. Itu kisah yang berlaku dalam hidup aku dengan manusia yang aku langsung tidak menyatakan apa jantina. Biarlah. Yang pasti, manusia itu tidak muncul dari pagi tadi setelah penulisan itu meluncur keluar dari ketuhar Dunia Sebelah Zara.

Ketawa.
Aku masih lagi seorang penonton yang setia.
Kalau kau hidangkan aku drama atau telenovela, aku masih lagi mahu lihat kau beraksi di atas kanvas yang kau cipta. Bukan sebab aku suka, tetapi lakonan yang menarik itu sangat memberangsangkan serta seperti sebuah roda yang berputar laju dan menuju ke suatu tempat yang sama. Senyum mesra.

Cukuplah.
Macam aku kata tadi, itu adalah prolog sebuah ceritera yang belum aku lihat pengakhirannya. Masih berada di atas laluan yang entah apa aku mahu coretkan lagi agaknya. Sendu dan tawa sudah jadi kemestian dalam merungkai sebuah bicara.

Berhenti.
Baiklah.
Buat kesekaliannya, aku menerima lagi soalan di BorangSpring aku tentang suara aku. Aduhai, kalau teringin sangat mendengar suara aku, mari, aku berikan nombor telefon. Ada yang masih tidak percaya dengan penulisan ini ya? Memang suara aku begitu, boleh tanya sesiapa sahaja yang pernah mendengarnya. Secara kebetulan, aku dapat soalan ini, pagi tadi, penulis blog terkenal, Zack Zukhairi ada menulis tentang itu. Mahu lihat?

Itu bukti yang aku cetak di Mukabuku aku. Ada lagi sesiapa yang mahu bertanya?
(sambil sinsing lengan baju)

Itu pendapat orang yang dah dua kali dengar suara aku. Ketawa.
Ada ramai juga penulis blog yang dah dengar suara aku berbual (ataupun ketawa lepas secara menggila). Perlukah aku senaraikan nama mereka? Nanti jadi bahan kontroversi pula. Yang di atas ini, boleh dikeluarkan sebagai tanda aku mahu mengucapkan tahniah yang dia sudah muncul di dada majalah pula. Ya, tahniah kepada beliau. (Zack, nanti kalau aku pergi bandar, aku cari majalah itu. Mana tahu dapat jumpa kau, aku suruh kau tandatangan. Ha ha ha).

Penat.
Sebenarnya badan keletihan usai membuat tiga jenis kuih pagi ini. Eleh, tiga jenis pun penat kononnya sedemikian rupa.Macam mana nak membina keluarga ni? Baiklah, ayat geli itu sila abaikan.
1. Kek kukus (sesetengah orang panggil kek buah)
2. Emping jagung madu
3. Kek batik.

Dah cukup.
Aku nak keluar dengan gadis-gadis aku selepas ini.
Senyum.

Zara : Kelakarkah kalau dah besar cakap nak beli kasut raya? Mana ada kelakar kan? Itu suatu bentuk keperluan, apa salahnya. 


24 comments:

molliesa said...

hehhe..garau sangat kah?

tertanya2...=)

z dah makin glemer...=)

kenal dia dulu kat fb dia belum siapa2....tapi dia mmg seseorg yang istimewa..=)

intanurulfateha said...

best ape sore zara
da pnh dgr dulu ;p

raya nt dtg ruma eh! ;)

MR. SYAH said...

suara parau tu mcm mana cikgu??

Neyra Shazeyra said...

majalah ape weyh?

Cahaya Kehidupan said...

haha kelakar la org yang tanya tu..siap nakkan kepastian...pernah gak Zack post kat wall saya,nasib baik tak digembar gemburkan..hoho..tape2 zara,sebab awk popular kot...hehe..

LaiLiE iZaNi said...

serak2 basah kot??hehehe..ala, xksh la cmne pon, yg pntg leh bersuara kan...heheh

hans said...

aku pelik lah zara
kenapa aku jer yang dengar suara ko okay?
ker telinga aku ada masalah
(dah mula risau dengan diri sendiri)
haahhha

xper..nanti aku dengar lain lah

P/S : Alhamdulillah! Thanks DIGI! Thanks Nuffnang! Terima Kasih Semua!

Rara said...

teringin nak donga sora kak z. ^_^ btw,z makin hari makin melonjak naik.kagum dengan prestasi beliau.
teringat balik zaman GB,dia selalu gak lepak chatroom.

TheBentPencil said...

tak tahu kenapa, saya dah boleh agak suara kamu itu parau...

mungkin sebab dalam tulisan kamu adalah manusia beku?


hahahahaha

Hazzy Ishak said...

sora rock baru lah best.hikhik

selamat hari raya cikgu zara.

amira faqihah said...

nk kek batik :DD

noorafzan.blogspot.com said...

kek batik?
patutlah penat.

Jard The Great said...

heee.. tak penah dgr suara kamu

lavidalabelle said...

suara tak penting. yg penting hati mau baik.

Selamat Hari Raya Zara :D

david archuleta said...

hahahahah hahahahahahahahahhahahaha ive heard this rumor before. garau sgt ke?? (soalan cepumas) haha~

1000th entry! macho la zara ni! XD

khaizarien said...

x pernah dgr sore zara...jumpe pun belum lagi.... bilakah? hehehe

ENCIK TIKUS said...

sedap ke suara cikgu ? mesti boleh masuk malaysian idol ;p

Nizam Gtz said...

wah... ni misti cam Ella ni huhu

Unknown said...

parau tu sore cam rock cam ella eh..ahaha..okehlah rock ape..

SELAMAT HARI RAYA ZARA!
maaf zahir dan batin

Unknown said...

baru baca kat wall. esok nak cari majalah jugak. wahhh.. semangat! ekekekek. Makcikku bila nak masuk majalah? esok jugak aku cari, jap nak consider melanggan da ni. haha

Miss FZ said...

nak dengar suara kamu jugak la.hehe. suara rock macam ella?

Pocket said...

Pocket nak dengar jgak,
sila amik vdo menggunakan VdoCam ber resolusi tinggi, kalau buleh yg High Definition tu..
n buat video Blog tentang penangan air katira kepada pelajar jurusan sains di pantai klebang,melaka.

yeaa!!
selamat ari raya sis :)

FARYN said...

mmg suara gengster!
ahahahaha...
oit..aku nak kerepek cap muo!

MasZuber said...

salam ziarah,

takpe suara garau pun asal hati baik, kelakuan ayu dan molek. :)))