Tuesday, May 11, 2010

Bisik Pada Bayu : Aku Akan Terus Kekal Menunggu


Salam semua.
Senyum di pagi hari.
Dan aku sudah tidak tidur sepanjang malam.
Menunggu kehadiran dia di sisi.
Masih, dengan tabah.

Bisik Pada Bayu

Angin bertiup kencang, hujan lebat membasahi bumi.
Malangnya
kesejukkan sang hutan tidak mampu meredakan hati yang sedang mencari
makna diri.
Tangan dihulur, jari jemari cuba menggapai.
Nafas semakin pendek
Mendesah dalam mencari sesuatu yang tidak mungkin abadi.

Sejuk
dan sendirian di bumi yang nyata ini.
Mahu terbang mencari sesuatu
tetapi nafas dan jalur nyawa yang bakal terhenti tatkala hari bersalin wajah membuatkan diri kaku terhenti di sini.
Tiada apa yang mungkin tinggal.
Tiada apa yang bisa dikembalikan.

Dan aku masih tidak dapat membiasakan diri.
Kesepian tanpa diri kamu.
Buat aku hanyut sendiri.
Tenggelam di tempat yang aku sendiri tidak pasti.

Empunya Marga, aku tetap akan terus menanti kamu.
Pulanglah ke dakapan aku.
Aku sudah terlalu rindu.



Nota Kaki :
1. Tidak dapat melelapkan mata semalaman. Otak kurang berfungsi dengan baik.
2. Usai membuat panggilan telefon ke Newcastle Tyne Upon - bercakap dengan seorang teman.
3. Menyediakan sarapan dengan gigih akibat tidak tidur.

Zara : Tidak tidur semalaman menunggu dia muncul dan dia masih belum menjelma. Ya Allah, jangan uji aku dengan sesuatu yang aku tidak mampu tanggung. Moga hari ini menjanjikan sesuatu yang lebih baik buat kami. *mata panda yang amat sangat*

[Pertandingan] Tekan sini untuk mengetahui lebih lanjut tentang syarat penyertaan.  

6 comments:

Legasi Piston Pecah said...

puitis..

Azrul Hisham said...

hehe..header ni nampak ok... :)

Azrul Hisham said...

hehe..header ni nampak ok... :)

akak eskrem said...

header ni cantek n chumil sangat..

teruskan menulis yang indah2 yer cik zara.. ^_^

attyfir said...

header tu so sweet ar zara..i like..

SARINA SANGKALA said...

seperti biasa.LIKE!