Wednesday, February 11, 2009

Sila Ikat Rambut Kamu


Pukul 3 pagi.

Aku rasa sangat penat selepas menghadap Sean dengan penuh kasih sayang.
Sayang macam mana pun, tetap akan ada rasa penat.

Rasa ingin ke kamar mandi.
Bukan untuk mandi, tapi melepaskan hajat.

Keluar dari bilik.
Menuju ke tandas (bahagia bunyinya).

Pukul 3 pagi.
Ada orang cuci baju lagi.
Aku menjeling ke bilik basuhan.

Rambut panjang melepasi pinggul.
Menggerbang sambil mencuci pakaian.
Siapakah?

Perkara pertama aku buat.
ALihkan pandangan mata ke bawah.
Dia berkaki - jejak di atas lantai.

Baiklah.
Dia manusia.

Sila ikat rambut adik.
Menakutkan boleh?
Apakah budak ini...

14 comments:

Anonymous said...

penakut nak mampos ko ni rupanya...

perkara pertama yg patut ko buat bila ko jumpa yg real...

a) mintak no ekor.

b) mintak lecturer tanda semua jawapan ko betul.

c) suruh dia cuci pakaian ko.

d) jgn bersila dpn dia. lari jangan pandang belakang.

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Pali :

hahaha..gua tak takut okay?

LOL!

bleh plak mintak bukan2 kau ni ahh~

Adam said...

e) bagi ko cepat kaye..

d) temukan ko dengan jejaki idaman macam astana idaman..

f) bagi ko jadi YAB ke ape.. YANG AMAT BERTAULIAH .. bukan berhormat.. please.. jgn perasan..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Dakjaat™:

aiceh...

mengapa menyambung apa yang si Pali jawab ni bah?

amboi...

Pali..kau tarik ramai2 Sabahan masuk sini ka?hehehe~

eliza said...

tarik ja rambutnya tu..
gerebo semacam..betul2 menyemakkan mata..

hehehe

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

eliza:

bukan aja mau tarik...

nak tolong gunting pun yer jugak..

alahai...

FARYN said...

tak rimas ke rambut panjang2 camtu..
mmg cam langsuir tu...hahaha

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

F A R Y N:

entah la Faryn...

aku rasa aku mau gunting rambut budak itu...

Anonymous said...

kalo daku d tempat mu..
sure lari awl2 xsempat tgk kaki jejak lantai ke x.. hehe.. luku aje bdk tuh cyg!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Cit Mie:

kitorang mmg mau luku dia..hahaha~

mau gunting rambut dia~

messyremo said...

panjang btol rambut dia..
kalau aku jadi ko.aku ikat rambut die wat cam srban..huhu

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

messyremo :

kalau boleh...dh lama buat

Khin Hooi said...

langsuir bukan tinggal dalam hutan ke? haha,

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

khinhooi :

hehehe...

cuba u datang tengok la..baru tahu..=)