Wednesday, February 25, 2009

Kalau Sangap - Tutup Mulut


Dunia luar semakin gelap.
Tangan masih lincah menekan papan kekunci (baca : keyboard).
Tugasan sedang diberikan sentuhan terakhir (baca : final touch).

Si Hitam berbunyi.
Pesanan dari kawan.

"Zara, awak dah tidur? Masih buat kerja ke? Tak mengantuk lagi?"

Aku balas.
Jari lincah menekan butang-butang Si Hitam.

"Belum. Ya, buat kerja lagi. Kepala saya pening. Mengantuklah juga."

Si Hitam berbunyi lagi.
Pesanan dari kawan lagi.

"Kalau macam tu, rehatlah. Kalau sangap, jangan lupa tutup mulut. Nanti syaitan masuk"

Aku balas.

"Tu sangap yang maksudnya menguap kan?"

Si Hitam berbunyi lagi.
Pesanan dari kawan lagi.

"Ada maksud lain ke? Mesti awak teringat maksud yang Lida cerita kan?"

: Catatan :
Kamus Dewan Edisi Empat
Sangap bermaksud menguap.

10 comments:

kEy said...

zara!
ape yg lida cerita?
nak tau?
hahahahah~

en_me said...

tau takper.. ehehe

eliza said...

ya sangap itu menguap

tp apa yg Lida cerita?

mau tau jugak ni...hehehehe

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

kEy:

hahaha..

adalah laling..=p

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

en_me:

hahaha...

tau takpe kan??

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

eliza:

hehhehe...

sangap dalam bahasa yang amat pasar adalah lain...=)

Mrs Poyo said...

sangap?sy tau mksudnya..
tp dr versi otak ktor saya la..
huahuahua..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mira amair :

hahaha...

adakah apa yang kamu fikir sama dengan saya?

Mrs Poyo said...

mybe...hehehe..

Mrs Poyo said...

mybe...hehehe..