Sunday, January 19, 2014

Lelaki Dan Penanda Buku.


Tabiat aku membaca sangat difahami oleh lelaki ini. Kalau aku diam, senyap sunyi (dan bukannya tidur) --- aku biasanya sedang menguliti buku terbaru yang aku beli. Jadi, tadi, buat kali pertamanya dia nampak tabiat aku yang tidak seperti biasa. 

Dia : Kenapa awak letak buku awak begitu? 

(Sambil tunjuk buku aku dah jadi bentuk khemah pacak, segitiga sebab aku berhenti membaca dan malas nak hafal muka surat) 

Aku : Saya takde penanda buku. Entah mana penanda buku kesayangan saya pergi. Hilang kot?

(Dia pusing - pusing lihat sekeliling, capai sesuatu dan hulur pada aku)

Dia : Nah!

Aku : Ada air. Basah.

Dia : Nah! (Hulur yang lain)

Aku : Thanks. 

Macam dalam gambar. Aku ada penanda buku baru --- syarikat penghantaran makanan pantas. Heh!


http://distilleryimage8.ak.instagram.com/4dfc5b5c810111e38936125381345354_8.jpg
Kalau anda peminat Seksi Ovari, anda pasti akan minat Bibir Ceri Melati ini juga. Dari Fazleena Hishamuddin juga.

No comments: