Thursday, November 29, 2012

#19 : Ini Cerita Seorang Perempuan


01. Banyak benda yang berlaku dalam minggu ini. Banyak juga tarikh akhir menguruskan sesuatu dikejar - walaupun kalau diikutkan, bekerja dalam cuti sama sahaja pengertiannya dengan tidak bercuti. Tapi, itu belakang cerita sebab apa yang dilakukan menyeronokkan, maka, kalau benda itu dipanggil bebanan sekalipun, ianya masih bebanan yang menggembirakan. Heh!

02. Apa pun, Adam Awraq dah sampai ke tahap servis ke 50 000 km semalam - walaupun dah terlebih dua ribu daripada had yang sepatutnya. Tak sedar disebabkan khayal - ataupun terlampau sibuk dengan urusan lain, makanya, masih boleh dimaafkan barangkali. Terima kasih kepada pegawai di Perodua yang banyak membantu bila ada soalan yang diajukan setiap kali aku servis. Bagus layanan di Perodua.

03. Ada cerita gempar yang dikhabarkan pada mulanya. Aku boleh kata yang aku bersyukur punya penulis BISIK - atas kepakaran bahasa yang tinggi, motivasi yang kuat serta memahami aku - apa yang terlampau berat untuk ditanggung semalam, dapat dipermudahkan selepas berbual dengan dia. Mungkin sebab ada benda yang boleh dikongsi dengan pakar bahasa yang bagus seperti dia. 

04. Terima kasih juga buat Kopi. Ya, anda menenangkan saya yang banyak masalah sejak kebelakangan ini walaupun saya tak dapat sangat membantu dalam masalah anda. Tetapi, bak kata Kopi - berkongsi itu sudah cukup bagus. Mendengarkan (baca sebenarnya) - masalah ataupun hal-hal berkaitan kerja dia, mungkin meringankan sedikit apa yang dilalui. Sekurangnya aku tahu apa yang berlaku dan bagaimana mahu diselesaikan sesuatu perkara itu.

05. Semalam hari yang buruk. Dari pagi membawa ke sepanjang hari - sehinggalah ke malam. Terbukti, orang yang kita anggap kawan, dari bermulanya mereka sebagai manusia yang tidak dikenali, meminta bantuan kita untuk mengangkat projek mereka naik, hinggalah sudah sedikit terkenal (dengan pertanyaan sinikal Kopi dalam isu ini) - mereka sudah melupakan kawan yang kononnya dianggap sebagai kawan sekepala. Ah, tapi manusia memang hipokrit. Dalam industri yang sangat kecil pun mahu buat drama dalam hidup, memang takkan ke mana kata Kopi. Biarkan mereka, asalkan tahu apa yang mahu dilakukan. Wee hoo!

06. Walaupun persahabatan sudah tidak macam dulu (terima kasih kepada makhluk aneh bak kata SS) - yang penting, siapa yang tidak pernah meninggalkan kita dalam apa jua keadaan. Lainlah dengan mereka yang sentiasa pandang buruk orang atas sebab obsesi kan seorang yang lain. Apa pun, buat yang sentiasa bersama, dalam baik buruk, dengan pandangan jujur dalam semua perkara - keinginan untuk terus maju itu adalah sangat penting. Salute!

http://farm4.staticflickr.com/3090/4641966898_926cd156c6.jpg
[Sumber gambar] - Aku akan pastikan yang aku tidak berada di tahap kalian sebab cukuplah sekadar blog tempat aku menulis.

07. Buat yang masih baru membaca blog ini, sedikit peringatan. Disebabkan aku menulis untuk Terfaktab juga, kebanyakan tulisan aku adalah mengambil kira pandangan pembaca sana juga. Mungkin orang yang kenal (ataupun sangka dia kenal, heh!) ataupun sudah lama baca blog ini - tahu bahawa kebanyakan tulisan aku, bukan mengenai aku. Yang berkenaan aku cuma yang ada "Siri - Ini Cerita Seorang Perempuan". Yang lain adalah dari pemerhatian, pengalaman serta penceritaan dan perkongsian orang dalam hidup mereka. Jadi, terima kasih buat mereka yang menjadi inspirasi dalam penulisan aku yang layak tulis di blog sahaja.

Sekian

Nota Kaki :
(dari buku yang aku baru selesai baca)

Here she is, all mine, trying her best to give me all she can. How could I ever hurt her? But I didn’t understand then. That I could hurt somebody so badly she would never recover. That a person can, just by living, damage another human being beyond repair. — Haruki Murakami, South of the Border, West of the Sun


2 comments:

panglima harapan said...

comelnya blog kakak. sy dh follow :)

Cik Teratai said...

kadang-kadang org yang kita anggap kawan tu la sebenarnya lawan kita.