Friday, June 29, 2012

Maaf #01


Buat yang sudah mendapatkan #JIWA - aku cuma boleh katakan terima kasih yang tidak terhingga. Maaf aku mohon kerana aku tidak dapat memenuhi permintaan untuk bertemu pada saat aku sibuk dengan urusan kerja walaupun aku berada di Utara buat beberapa lama. Maaf dengan sesungguhnya. Dan buat yang menebak apakah aku menunggu sesuatu atau seseorang di dalam #JIWA (bagi yang sudah membaca) - aku cuma boleh katakan, tiada lagi istilah itu dalam hidup aku. Tulisan aku hanyalah sebagai melepaskan rasa yang terbuku dalam jiwa ataupun pengalaman sesiapa sahaja.

[Sumber gambar]

"Maaf tidak mampu menyembuhkan hati yang luka, tapi aku percaya, ia akan membawa kepada hidup yang lebih bahagia dan sempurna" (Shafaza Zara, 29 Jun 2012)

Malangnya bagi sesetengah manusia, kata-kata maaf adalah bukan dari mulut mereka. Menghilangkan diri dan lari dari tanggungjawab sudah sebati dalam darah. Untuk manusia begini, aku harap kalian tidak malu menggunakan jenama manusia.

4 comments:

Adziim said...

Maaf adalah satu cara untuk teruskan hidup.

Mrs. Hanani said...

kadangkala maaf tu amat berharga, dan hanya akan dihargai oleh insan yang tahu harganya.
@nanibiol

didie noxious said...

xdapat ag.tp dah bei mlalui on9.
tgh tgu pakcik posmen hensem anta.
xsabar :)

sarah shamsyul said...

MAAF adalah slh satu cara utk kite teruskan kehidupan....seperti kite melepaskan 1 tangungjwb ms lalu dan membendung sgala y pna blaku agar kite dpt trus melangkah ke dpan...