Saturday, January 01, 2011

Dua Puluh Sebelas : Inikah Makna Kehidupan?


Salam tahun baru Masihi semua.
Oh, kita baru sambut tahun baru Hijrah hari tu kan?
Aku pasti ramai yang dah susun azam berjela-jela. Bila orang tanya aku, jawapan aku senang sahaja. Aku memang buat azam baru setiap hari. Matlamat jangka panjang aku memang sentiasa ada, dan untuk mencapainya, matlamat jangka pendek aku lebih penting untuk dilunaskan.
Senyum.

Apakah makna kehidupan ya?
Mungkinkah seperti yang ditunjukkan dalam gambar ini?


[Ada kemungkinan juga kan?]

Jadi rancangan tahun ini :
1. Lebih kuat berusaha untuk jadi manusia yang cemerlang dari semua aspek.
2. Jadi guru terbaik.
3. Patuh tanda pada kalendar, masa untuk si dia balik ke sini. Lagi enam bulan (sila tabah Zara!)
4. Penuhkan matlamat jangka masa pendek.

Dan, apa yang aku buat awal tahun ini ya?
Oh, akan sibuk dengan aktiviti sekolah.
Si dia akan sibuk dengan peperiksaan.
Baiklah, dua-dua akan sibuk.
Tapi siapa akan terbiar?
Ketawa.

Zara : Mahu ke JB, menghantar adik pulang ke IPG. Selamat tinggal semua.

22 comments:

Aida Azryn said...

Happy New Year!! :D

Feymao ( ˘ ³˘)❤ said...

KakZara...nie mesti amek kat google kat picture tu..hahaha pandai betol mat salleh2 nie buat..yup ader kemungkinan la...satu putaran hidup...

Nur Zaheera said...

selamat tahun baru Dunia Sebelah Zara ;D okay jugak la yang dalam gamar tu, tapi that is not enough for us as a muslim and muslimah right (; chill. welcome eleven !

♥ Juliana Violet ♥ said...

Happy new year Zara!
Have a blesse new year 2011.
:)

With Love,
Vee

piNky LuCiA said...

wah... jadi guru cemerlang, zara, hehehe

adventure mama said...

haha..soooo true

zino said...

salam tahun baru..

Lalala said...

moga azam cikgu tercapai baik jangka panjang atau pendek ye... wahh hubungan jarak jauh amat perlukan ksabaran

Nur Azila Ismail said...

selamat tahun baru . moga azam tercapai :)

takky said...

selamat tahun baru...
semoga dapat berkhidmat di sekolah dengan lebih gembira....

azman JINKAMEN said...

salam

moga anda selamat sampai ke destinasi,
selamat tahun baru

nad said...

agak betul la jugak..
make money - makna sebenar kehidupan.
tanpa duit, langsung tak boleh nak buat apa2..air untuk mandi pun kita kena beli..
money..money.. :)

IZZ HAZWANI. said...

azam wani sendiri: nak semua keinginan kita tercapar. tu JE. ^^

saya_arief said...

camat taun baru.

Unknown said...

wishing u hpy new year,
moga 2011 memberi kebahagian

duanlang said...

gud luck!!hehe

cik mas said...

jmpt join gathering cikgu blogger nnti :)

Teena in Toronto said...

Happy new year!

Happy blogoversary!

asnidahani said...

suke gambar ni!!! :)

aienna said...

HNY

lavidalabelle said...

Hidup kerana Allah :)

Selamat Tahun Baru Zara.

kd saiful said...

nak share!
saya credit ke awak ye
arigato~