Monday, April 19, 2010

Tarian Pisang Satu Ekspresi Perjalanan Pendidikan Jasmani Dan Kesihatan


Salam semua.
Moga kalian punya hari Isnin yang ceria.
Usai mengajar kelas Pendidikan Jasmani dan Kesihatan Tingkatan Lima.
Dan, hari ini aku cuma buat senaman ringan buat mereka.
Ketawa.

Aku jujurnya suka bila membuat pelajar ketawa gembira.
Salah satunya dalam kelas yang aku bertindak sebagai pemudah cara.
Kelas Pendidikan Jasmani salah satu daripadanya,.

http://scratch.mit.edu/static/icons/gallery/32619.png?t=2008-11-08+14%3A55%3A50
[Gambar di sini]

Tarian Pisang bersama para pelajar dalam kelas adalah indah.

Lagu tarian pisang yang menjadi kegemaran pelajar aku.
Buat mereka tidak kaku.
Aku dapat sembunyikan pengenalan manusia beku.
Hati yang sedingin salju.
Aku larikan berlumba dengan waktu.

Nota kaki :
1. Sedang terfikir untuk menggarap Bab 14 Legasi Cinta Alisia.
2. Petang ini jam 1904 (7.04 petang) Bab 13 akan muncul di Aksara Keraian.
3. Doa-doa sahaja kalian dapat menikmati dua bab sekaligus ya?
4. Meraikan kepulangan seorang teman yang sudah berpergian selama 4 hari.

Zara : Senyuman adalah sumber kekuatan. Tangisan sedaya upaya aku sembunyikan walaupun hakikatnya, esakan mungkin kuat kedengaran. Tenang dan tabahlah wahai insan. Itukan semuanya cubaan.

Legasi Cinta Alisia - Eksklusif di Aksara Keraian.

6 comments:

Ayako A. said...

apa tu tarian pisang kak?
menari sambil pegang pisangkah?

Hazzy Ishak said...

banana dance...

kudakertas said...

tarian pisang??x prnh dgr pulak..hehehe..

avid said...

tarian gajah..gajah...la, cikgu..

Paan Ovrtd said...

"open banana...open banana..."

lebih kurang macam tu kan lagunya?

hans said...

tak pernah main plak tarian nih