Tuesday, September 08, 2009

Tikaman Dari Belakang Atau Hadapan Tidak Menjadi Masalah - Sila Tikam Dengan Lembut.


#Dari kamar seorang guru#

Ucapan selamat berjuang setelah menghabiskan usia selama beberapa tahun belajar demi menghadapi dan melangkahi takah yang seharusnya. Kemuncak sekolah rendah di Malaysia akan dihiasi dengan peperiksaan UPSR yang bakal bermula dari Selasa (08 September 2009) hingga Khamis (10 September 2009).

Ucapan selamat buat adik kandung, Khadijah dan beberapa sepupu dari sebelah Abah dan Emak.
Dari sebelah Abah : Azim
Dari sebelah Emak : Hajar, Afiq, Anas

****************************************

Usai solat hajat bersama keluarga selepas terawih tadi, aku didatangi oleh surat elektronik daripada seorang sahabat lama. Ya, aku pernah menulis mengenai dia walaupun hanya secebis cuma. Dia yang hadir secara maya tetapi mempunyai jalinan yang agak kukuh dengan aku. HB.

HB menyatakan dia dikhianati oleh mereka yang dipercayai dalam lingkungan jaringan sosial dia. Mereka yang terdiri daripada keluarga dan sahabat handai. Dia termangu dan ingin mencari jalan penyelesaian. Surat elektroniknya aku balas secepat mungkin - mengharapkan dia bakal bersabar dengan apa sahaja ujian yang melanda tatkala ini.

Suatu kejutan!
Aku menerima panggilan dari dia!

HB : Saya menunggu jawapan daripada awak. Malaysia baru lepas solat terawih bukan?
Aku : Ya. Jauh juga kamu membuat panggilan ni. Saya sudah jawab semua persoalan kamu di surat elektronik sebentar tadi.
HB : Ya, saya mengerti tetapi masih keliru.
Aku : Keliru mengenai apa?
HB : Apa maksud walau bagaimana cara ditikam, sila pastikan ditikam dengan lembut?

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiiSD0hCORjW_ArMwJ7gnOGQCrc3Q2cL9kv_2re2Q4ewfTm5daOQcQ5S7sHTNW8uAviTxnTJqUju5Nh_j0B3U0LrfswBuVuwg7ppYBlvnxrUk362R50mD2nnrf8FYFXThxFSH2pBmhHe_jN/s400/stab-in-the-back.jpg
*Gambar penghargaan di SINI*

Aku : *ketawa* Oh, itu maksudnya, walaupun apa yang terjadi, kamu harus tabah dan pastikan hati kamu lembut menerima sesuatu. Kalau hati kamu keras, sudah tentu kemarahan bakal menjelma.
HB : Betul juga. Hati masih rasa sakit.
Aku : Sudah tentu, tetapi ingat isteri dan tiga anak kamu. Usia kamu masih muda lagi. Baru menginjak 23 sahabat.
HB : *gelak* Kamu memang seperti dahulu. Kalau saya mahu terjatuh, kamu tentu akan sentiasa ada untuk menahan dan menarik kembali.
Aku : Sudah tentu. Bila pulang ke Malaysia?
HB : Dua hari sebelum Aidilfitri. Hajat hati mau bertemu kamu bersama anak dan isteri. Moga dimakbulkan doa ini. Mahu mengenalkan kamu kepada Adam D., Hawa Z. dan Qabil O.
Aku : Saya juga mendoakan yang terbaik buat kamu semua.
HB : Sehingga bertemu nanti.
Aku : InsyaALLAH. Salam buat isteri dan anak-anak.

http://www.darksungames.com/dsgallery/cupid_kills.jpg
*Gambar penghargaan di SINI*

Moga yang terbaik menjadi milik kamu teman. Moga yang terbaik sentiasa menjadi milik kamu. Aku hanya mampu mendoakan. Yang lain terserah kepada Yang Maha Kuasa.

Zara : Aku mencari ruang peribadi untuk diri sendiri dan menjalani kehidupan seperti biasa dengan mereka yang aku sayang. Jangan mencemuh, jangan menghina. Aku bakal membuatkan kamu terlupa siapa aku nanti. Oh, selamat berjaya juga buat Si Kosong. Dia akan menjalani peperiksaan bermula Selasa hingga Khamis juga!

60 comments:

k.e.r.i. said...

umur 23 tapi sudah ada 3 anak sendiri?
aku rasa aku belum matang.

faRha said...

sangat mature untuk usia 23

sharamli said...

d0akan kamo0 jgk mendapat yg terbaik...

Beruwang said...

berusaha menjadi terbaik barulah kita merasai apa itu terbaik...

paiseh said...

puitis sangat..
gile gua nak paham~

Pais Mais said...

selamat menyambut upsr

orang2.. said...

terlalu pening untuk mmbaca suma tulisan kali ini...
waaaaaaa...

ciK LyndaWawa said...

ucap good luck jugak untuk adik kamu zara...

lumut said...

menarik..aku suke..
tapi ape yg kau akan buat smp ramai org terlupa siapa kau nnt?

farah said...

si kosong,

selamat berjaya ya.

:D

wanita mutalib said...

dek zara ~

kamu mmg memahami sahabat2 kamoo..

pandai kamoo menenangkan mereka :)

zan xray said...

tikaman lembut atau kasar tetap meninggalkan kesan kan zara.

syahdunya entry ni

Tekkaus said...

Harap adik kamu dapat buat yang terbaik! :)

Adry said...

owh upsr mula yerr... hehe... teringat plak zaman kecik dulu.. hehe

Anonymous said...

si kosong amik UPSR jugak?

rAtu saLju™ said...

erm...adakah ini 1 konfrantsi?...

slmat untuk adikmu yg mngambil UPSR bermula hari ini..

hidayah said...

o aku ingat....

yang tut...
yang secebis dulu tu...
huhu...

HB pulak zara....

intanurulfateha said...

.tikam lmbut pun saket ouh zara!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

k.e.r.i. :

ahh, memang kamu belum matang~

lalala~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

faRha:

hehehe~

mungkin syg~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sharamli :

terima kasih Sha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

ber_uwang :

betul2~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

paiseh:

tlg jgn gila kat sini~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Pais Chaos:

selamat~

=)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

orang2.. :

alahai~

huhuhu~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

ciK LyndaWawa igUana :

TQ kak!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

{lumut}:

hehehe~

adalah~

nak sertai aku?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

farah :

ceh~

pada si kosong ja?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Wanita Itu:

mereka yg membentuk aku kak~

aku harus menjadi sebahagian dr mereka juga~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zan-xray:

alahai~

betul tu bang~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Tekkaus:

Thanks bro!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Adry :

hehehe~

dulu2 camtulah kan bang?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Lifesaver:

hahaha~

tak~

dia amik midterm~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

rAtu saLju™ :

oh tidak syg~

hahaha~

TQ atas ucapan~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

hidayah:

apakah?

huhuhu~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

~♥ cik intan® :

ahh~

benar juga~

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

sarunglah perisai besi...

imHepPie said...

huisshhh...bagos la ayat tuh..boley guna neh..hehe..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Blog Anuar Kamaruddin™ :

hehehe~

bakal2~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

imHepPie :

ayat yg mana syg?

en_me said...

ammvoiii cek za teww.. tikamm ghitewww..

Gieyana said...

kena tabah menghadapi segala dugaan gitu kan dik...tabah..tabah dan terus tabah..jgn tikam-menikam yer..:)

sayang kamoo!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

en_me:

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Gieyana :

betol kak!

syg kamu juag!

Bijen M. said...

hish.
tikam depan jer.
kite ditegah menikam yang di belakang.
hahaha.

~ iza ~ said...

5 keputusan upsr bakal di bandingkan nanti..moga semuanya beroleh barisan A..

akak umur 23 dulu, masih lagi main kejar2 di bilik kuliah..masih seperti kanak2 riang ribena..kagum sama HB..sudah punya anak 3..isk..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

bijen m. :

aku dapat rasa unsur keji di situ~

kenapa ya?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

~ Hariza ~ :

insyaALLAH kak~

hehehe~

main kejar2 kak?

myQza said...

oOOoO.. budak umur 23 ni.. aku pernah baca entry ni dulu... ekekekeke..

kalau dia mahu bersahabat.. berhati2 juga..
takut mempergunakan isteri dan anak2 untukkepentingan sendiri.. :)

Puan Ninie said...

gud luck juga untuk si kosong ya
:)

HEMY said...

awal dia kawin ye..hebatsss..aku pn mau..ahahahahaa

vidadarisakura said...

oh dalink mari aku tikam kamu secara lembut.
no kasar2.
no no no

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sI tEDI :

dia mmg sahabat aku~

=)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mEiZ SHA:

dia akan ucap terima kasih nanti~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

HEMY:

moh ler kawin dgn Cembam~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

vidadarisakura:

hahaha~

baik syg~

Yang Benar, Kakak Perkara Rawak said...

bila ditikam mmg sakit.
sakit.
sakit.
sakit.








betul cakap zara.
lagipun,kita yg berhak atas apa yg kita rasa. :)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

penjenayah merah jambu. :

sakit~

tapi kita mampu membataskan apa yang kita rasa kan?

messyremo said...

si kosong pun amek UPSR ke?haha

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

messyremo:

mungkin~

hahaha~