Tuesday, September 01, 2009

"Kamu Ada Adik Beradik?"


Petang semalam budak Razif datang lagi ke rumah kami. Dia datang mengaji di sini. Kami adik beradik sedang beristirehat di ruang menonton peti kaca bersuara.

Sesi mengaji bermula. Dia berhadapan dengan Emak dan kami hanya membiarkan dia meneruskan sesi pengajian bersama Emak. Sebelum berpindah ke baris seterusnya, dia berkata sesuatu kepada Emak.

Razif : Lepas ini saya nak balik Melaka, Cikgu.
Emak : Balik Melaka? Balik rumah datuk ke?
Razif : Nak pergi sekolah abang, hantar duit pada dia.

Ayim tiba-tiba menyampuk.
"Tu bukan balik Melaka, itu kan pergi Melaka".

Dasar kanak-kanak. Pahanya dicubit kecil dan direnung tajam oleh kami. Ayim senyap dan menumpukan perhatian ke kaca peti bersuara menayangkan Si Kuning Berseluar Petak.

http://algraphixdecals.com/catalog/images/mickeypeopledisplay.jpg
Gambar dari SINI

Nano bertanyakan soalan kepada Si Razif.
Nano : Eh, kamu ada berapa adik beradik Razif?
Razif : Tiada.
Nano : Tadi kata ada abang?
Razif : Ya, ada dua abang, tapi tiada adik.


Oh Tuhan, berikanlah kami kesabaran dari ketawa menggila di bulan Ramadhan yang mulia ini.
Aduhai...

Zara : Penulisan sebelum ini bukan bermakna aku dirundung hati yang gundah gulana. Hanya memberikan tumpuan kepada penulisan dalam mencari makna diri sejati. Mungkinkah akan bertemu dengan sesuatu yang pasti?

66 comments:

Unknown said...

hahaa.. budak2~

comel betul razif..

Puan Ninie said...

hehehe
sgt lurus bendul laa itu budak sayang..:)

amek laa pic dia..mau tgk sape razif tu..:)

MOKCIK AZWA said...

Assalam..

hehehe...lurus bendul betoi budak Razif nie kann...hehehe

Nizam Gtz said...

hahaha... jangan guling2 bulan ramadhan, nanti makruh plak pahala puasa...

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

olin:

hehehe~

gilak aku~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mEiZ SHA :

sangat lurus~

aduyai~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

MOKCIK AZWA :

rasa mau belasah dia palk Mokcik~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zamspotte:

errr~

makruh ke?

Unknown said...

ahaha..sabo jelah...

kenapa gundah gulana dak zara weh..cheer up...

imHepPie said...

haha..kelako gila itu razif..mesti chumel kan

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

ashie023 :

hehehe~

aku happy~

^_^

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

imHepPie:

hehehe~

daku harap beliau kira comel lah~

haha~

Jard The Great said...

pandai budak tu menjawab ek.. ahaha

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Jard The Great :

amatlah sgt~

hahaha~

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

KAHKAHKAH...budak lorat camtu, besor mesti bijak =D

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Blog Anuar Kamaruddin™ :

hahaha~

agaknya lah Nuar~

Anonymous said...

hehehe..razif ni leh masuk raja lawak le

Mrs Poyo said...

si Razif itu mcm adik bungsu Ceq..sdah besar masih blur..huhuhuhu..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Lifesaver:

kalau dia masuk, aku tak nak vote~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mira amair :

rasa mau pang kan?

hahaha~

myQza said...

ha ha ha ha!! eh eh.. over lak aku gelak.. hilang sopan..

eh eh.. melaka di mana razif. aku juga terasa nak bagi duit raya kepada abang kamu..

ekekekekeke

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sI tEDI:

hahaha~

jangan tedi~

kang kurang ayu kamu~

Ihiks~

Anonymous said...

budak tu kalau dapat kat aku, mmg aku gigit2 telinga beliau kasi cerdik.

hehehehe

Unknown said...

Namapon budak2...ha3!
suh dia mengaji betul2..

=)

Anonymous said...

comeyyy...=)

sharamli said...

razif yg p0se tp mkn nugget tu kn?

c0mel~~~~

Karbon Kopie said...

budak2 mmg cumil...;)

petak daud. said...

Hahaha.PETAK tiada adik beradik juga.Sebab PETAK anak bongsu.:DD

Mrs Nurul said...

aku takde abang, tapi ade brother..

lavidalabelle said...

xD razif yg naif.

zan xray said...

razif tu berada dalam dunia dia sendiri...
harap dia membesar sebagai johan.. jgn jadi johan raja lawak udehhh

addyaholix said...

alahai razif. so sweet =)

Anonymous said...

hahahha........adehh gelak saya dgn budak razif nie..!!!

Bijen M. said...

ciss betul.
|-(
hahahaha.

attyfir said...

adeh..nak tergolek den nie hah..nasib ade bos..

Precious said...

Budak2 memang sangat kiut! Suker!!

saffa said...

Kanak2 mmg comel!

zam.enol.arep said...

sape do raziff?
ak pasti tempeleng tegkuk bliau bile balek kg nanti...haha

DramaQueen said...

gila tersedak aku makan mamee nih... klu aku tu, da bantai gelak guling2.. tu pasal la aku x dpt jd cikgu...ekekekeke

pusangkalye said...

so I guess this is your blog in your local language.....looks cool. despite the fact that I cant understand it......lol

k.e.r.i. said...

lain kali tanya abang-berabang.

Kapten Luffy said...

hahaahaha

sengal itu budak

Unknown said...

huhu..x tahu nk komen blog yg maner satu..pilih ni la sebab nmpak cute jer..hehe.

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

.palisevenfold.:

tolonglah pali~


tolong gigit dan lanyak sekali~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Anike MK:

baik syg~

akakn ku pesan pada dia~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

itafukada :

hahaha~

agaknya lah syg~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sharamli:

ya~

budak itu sha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mRs.jUkoGYu :

kadangkala boleh bagi sakit jantung juga~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

PETAK.! :

hahaha~

jangan jawab camtu Petak syg~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

░♥si lampu neon♥░ :

bagus kamu Neo~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

i.am.belle :

hahaha~

memang~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zan-xray :

kalau dia masuk Raja Lawak~

sumpah~

aku takkan vote dia~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

addyaholix :

hahaha~

sengal aku rasa bang~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

khaLifah feDi :

hahaha~

harus mahu gila aku~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

bijen m.:

cis kek sungguh~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

atty's:

jangan tergolek kak~

ihiks~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Precious :

aku palk pening kak~

hik hik~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

saffa:

kalaulah budak ni masuk kategori Comel~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zam.enol.arep :

cucu arwah Tok Melah~

sila lempang beliau sekali enol~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

GiGGLe GaL:

hahaha~

makan megi~

seb abek aku check jam pukul 8 lebih ko komen kak~ if tak dah suspicious~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

PUSANG-gala :

yup dear~

anyway, I guess u can translate it~

=P

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

k.e.r.i. :

lain kali aku tanyakan~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Monkey D Luffy:

memang kan kapten?

=p

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Chem5007 :

hahaha~

terima kasih Chem!

hidayah said...

adoooiii...
susah betul la ckp gan dia

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

hidayah :

hahahah~