Friday, September 11, 2009

"Kerana Kamu, Dia Dapat Satu Telur Tambahan dan Aku Pula Berbulu Merah Jambu"


Ini adalah paparan terbaru telefon genggam aku setelah ada yang menyatakan aku manusia yang tidak bersyukur di SINI. Oh, itu hanya pengertian aku berdasarkan emosi aku ketika itu. Tidak melibatkan sesiapa dan manusia bernama Zara ini memang pelik. Untuk membuatkan keadaan bertambah baik, aku gunakan ini sebagai cara membalas balik kasih sayang yang aku terima dari pandangan yang dilontarkan.


*Dengar Tiada Kejahatan (baca : Hear No Evil)*

Oh ya, petang tadi sebelum aku melaksanakan tugasa khas sempena menjelangnya hari raya, aku menerima penggilan dari teman wanita aku, B. Dia mengamuk, aku syak dia sedang dijajah oleh tentera dan telah cedera di medan peperangan.

Aku : Kenapa mengamuk ni?
B : Kamu buat aku pukul Jejaka di luar kawalan. *menangis*
Aku : Eh, kenapa pula? Aku buat apa ni?
B : Jejaka kata kamu sudah bernikah semalam. Aku marah sangat. Aku cakap dia tipu.
Aku : *tersengih* Sudahnya, kenapa kamu pukul dia?
B : Dia kata dia ada bukti dalam komputer riba dia kalau aku mahu lihat. Dia tunjuk pada aku. Aku sudah menangis.
Aku : Oh, itu berita baik. Kamu basah. *gelak*
B : Tapi rupanya itu hanya mimpi kamu! Benci! Jejaka ketawa dengan kuat dan aku sangat bengang. Sudahnya, aku pukul kepala dia dengan tetikus komputer riba dia.
Aku : Oh Tuhan! Dia baik sahaja?
B : Dia dapat telur di dahi akibat perbuatan aku. Dia dapat telur tambahan.
Aku : Oh, kesiannya. Kamu jangan merajuk dengan dia.
B : Belum sempat aku merajuk, aku sudah dapat benda yang berbulu merah jambu. *ketawa*
Aku : Benda apa?
B : Benda berbulu. Budak yang tidak akan berkahwin buat masa terdekat tidak perlu tahu. *ketawa*
Aku : Alahai, kalau tempat gantung di telefon tu, aku pun ada. Warna hitam walaupun aku tak pasang.
B : Bukan... *gelak*


Adakah ini benda berbulu merah jambu yang kamu terima B?
Sila jawab soalan aku.

Buat Jejaka, terima kasih kerana kamu menunjukkan penulisan aku pada B. Mesti kamu gembira melihat air mata yang mengalir dari wanita yang keras hati itu. Tahniah! *senyum*

Zara : Hantaran sudah dihantar. Harap penerimanya bakal menerima dengan senyuman dan menyebarkan rasa cinta yang mendalam ini dengan lebih sempurna. Oh, Si Kosong sudah tamat peperiksaan dan sedang bergembira untuk membuat kuih raya.

56 comments:

Tfaaaaaa said...

hahaha..kesian b.

DramaQueen said...

sian kat bofren b tu.. tapi kan.. nasib baik beliaw dapat telur dari tetikus.. aku hampir2 kirim sup selipar kepada ko dik...

nasib baik aku sayang kat ko dik.. klu tak, huh..dulik..aku kirim jugak sup tu.. ko makan la.. ye..

sharamli said...

s0n0k la si k0s0ng tu.

khasyikelvin_ said...

oit,
ape telur tambahan neh?
aishoooOOO bahaya neh!

si kosong pandai ker buat kuih raya?

PuanPepel said...

ternyata aku lebey mgenali ko pah...

mmg dr awl suda d jangka...ahakz..
madah berhelah..haha...

klu aku tertipu gk cm mreka2.. mmg aku sumbat 249/250 kuih guli tu lam mulut ko...(1 lg aku mkn..haha)

Unknown said...

ahahahha..kan dah benjol atas dahi..eh?ye ke atas dahi??hehe

Yern Ain said...

hahaha. risau cik B x kne jemput dtg majlis.

myQza said...

tambahan telur? jualan murah kah?? la la la

zino said...

telur setengah masak pun sedap... tambah sikit kicap hehe

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Tfaaaaaa :

hahaha~

kesian ke?

lalala~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

GiGGLe GaL :

sup selipar letak mi sedap tak?

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sharamli:

hohoho~

dia memang seronok ja~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

cik ian@aH Lian~:

telur tambahan~

hahaha~

oh, pandai kata dia kak~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

miera a.k.a merr:

eceh~

mau makan gaks tu~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

ashie023 :

takkan atas lain kot?

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Yern Ain:

dia risau kalau ku kawen awal~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sI tEDI :

sempena raya tedi~

hahha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zino:

letak sikit lada sulah, minum kopi O~

oh, enak~

intanurulfateha said...

.hee comel!

messyremo said...

tetiba aku terigt yg afdlin ckp dlm ah-ha..

~~pen merah berbulu senyum~~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

~♥ cik intan® :

hehehe~

chumel kan?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

messyremo :

hahaha~

berbulu aku dengar~

lalala~

et said...

ganas sggh..mouse pown jadik..ikh3..
telur di dahi perlu la didemah dgn telur jugak..huk3

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

et :

hahhaa~

betuls~

Unknown said...

telur tambahan..untung la si B..(ekkekekek 18sx)

hahahah..aku rasa nak guling2 ngan ayat aku...

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

cintaAnna :

woot~

keji~

hahaha~

Lee said...

Hi Zara, not to worry, you'll be fine soon...now everyone busy as hari raya coming.
Noticed your unusual callsign at Wanita Itu....you speak and write Mandarin?
You have a nice day, Lee.

PuanPepel said...

musti2~
nk gak merasai kehebatan kamo wat kuih guli..ahakz...

hanimndroid said...

zara-sy link kamu yaaaaaaa

Unknown said...

apa yg berbulu merah jambu tu ek? tanya si B cepat. aku semangat nak tahu ni~

Unknown said...

apa yg berbulu merah jambu tu ek? tanya si B cepat. aku semangat nak tahu ni~

naz said...

bagi sy telur itik 2 bijik?wakaka.

farah said...

si kosong pandai ke membuat kuih raya?

:D

Tekkaus said...

Telur tambahan? Haha :D Tapi kesian juga lar!

wanita mutalib said...

haaaa..

kan kakak sudah cakap..

pasti ramai yang terkejut..

:)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Uncle Lee:

Thanks a lot dear~

I do hope I'll be fine. Yup, I can speak some Mandarin and wrote a bit in han yun pin yin~

=)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

miera a.k.a merr:

hahaha~

baiks~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

hanimndroid:

Oho~

thanks dear~

Anonymous said...

bnda apa yg berbulu?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

olin :

hahaha~

teruja kamu~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Olin :

nanti aku tanyakan~

lalalala~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

naz :

2 bijik je?

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

farah:

Oho~

pandai farah~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Tekkaus:

hehehe~

sudah benjol~

lalala~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Wanita Itu:

hik hik~

biarkan mereka terkezut kak~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Lifesaver:

eh mama~

hehehe~

attyfir said...

alor sian nya ..kan dpt diah telor

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

comel benda berbulu itu tapi sayang warnanya merah jambu...kalau hitam pasti tertarik di kalbu =D

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

atty's :

hehehe~

sungguh kasihan~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Blog Anuar Kamaruddin™ :

ku ada yang bewarna hitam...



Nuar mahu?

bijen m. said...

urgh.
bila habis baca aku pandang gambar nugget ayam di ruangan 'anda mungkin juga meminati:'.
kurang hasam.
terus aku xde selera nak komen.

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

bijen m. :

hahaha~

alasan kamu~

pang~

hahaha~

♥♥ eija ♥♥ said...

comel semua nyer hehe..
espesially tu? hehe

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

cik eja^_^:

tu apa?

huhuhu~

Unknown said...

dah ada jwapan?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

olin :
dah~