Wednesday, September 02, 2009

Kalau Nak Mengintai Aku, Sila Sembunyikan Diri Dalam Sedikit Ya Makcik?


Semenjak aku tidak bekerja, pekerjaan tetap aku di rumah dapat dibahagikan kepada beberapa tahap dan waktu. Aku mungkin seorang pemandu, tukang kemas rumah, tukang masak dan pengira lantai rumah yang berjaya. Oh, kamu akan dapati susah mendapat tenaga mahir yang berkelayakan serta mempunyai pendidikan. *sengih*

...dan bagi tahap seorang pemandu yang gemarkan angin dan langit terbuka, aku memilih untuk menggunakan motosikal. Dua tayar dan kelajuan adalah kegemaran aku. Tugas aku mengambil dua kanak-kanak sekolah rendah pulang dari sekolah. Mudah.

Aku menyedari ada mata yang memandang tatkala aku melalui jalan di dalam kampung aku. Ada mata yang memerhati. Oh, bukan abang polis yang bujang atau abang posmen yang suka menggunakan telefon genggam sambil menghantar surat. Kalau mereka, aku rela diperhatikan. Sekurang-kurangnya, mereka normal. *gelak keji*

Tentu kamu dapat mengenalpasti siapakah yang mempunyai minat yang amat tinggi terhadap aku - si gadis gemuk yang sukakan kelajuan. Ya, tepat sekali, makcik-rambutan-Maghrib.
Aku nampak dia memerhatikan aku disebalik beranda rumah dia setiap kali aku melalui hadapan rumahnya. Sumpah! Aku sudah bawa seperlahan mungkin yang aku boleh (walaupun hanya separuh sahaja).

http://sweetstrawberry.files.wordpress.com/2008/10/wallpaper.jpg
Gambar dipinjam dari SINI.

Aku cuba untuk bersangka baik. Mungkinkah dia menunggu kepulangan anaknya dari sekolah? Aku harap begitu. Nasib baik harga petrol sudah naik sejak 1 September - kalau tidak, mungkin rumahnya sudah dipenuhi asap motor - simbol kekejaman yang aku pelajari di makmal dan peti kaca bersuara. Jenayah kelas pertengahan dengan sedikit pengetahuan kimia.

Zara : Sedang melalui takah-takah mencari kebahagiaan. Harap semuanya berjalan lancar dan dibawah payung rahmat Ilahi. Ada orang kata, membaca penulisan aku memerlukan tumpuan bahasa yang tinggi. Betul ke?

60 comments:

Unknown said...

heheh..makcik tuh ader anak lelaki tak?mungkin dier nk wat hang menantu dier kot...hehe

Anonymous said...

erm..makcik itu berkenan dgn kamu dik..dia mahu kamu menjadi menantu nya? xpon madunya? hehehehe~


btol3!baca blog kamu perlu penghayatan dan bahasa yg tinggi dan puitis

Anonymous said...

lain kali hang wat willy dpn beliau ea zara !!!

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

gbr dengan citer entry tiber2 boleh tingat citer snowwhite...how come? ada connection ke? =D

khasyikelvin_ said...

hiyaaaaa...
sedang buka kamus.
mencari makna takah2...
sorry, cekgu BM neh failed sket
utk bahasa tinggi terlebih.

p/s: sila sepak diriku!

intanurulfateha said...

.volunteer mahu sepak sis ian!
.hahahahaah

.zara, cnfirm mkcik tu mahu kamu jd menantu beliau
.klu bkn menantu, madu barangkali? ;p

Jard The Great said...

tgh duduk umah neh.. takde org antar rombongan meminang ke? ehehe

lavidalabelle said...

peminat setia tu zara xD


p/s: first time cuba bawa motor hampir masuk longkang :( uhuhuhuhu

Hazerin said...

cmni la, zara. len kali klu lalu dpn rumah makcik rmbutan-mghrib tu, ko bg flying kiss. mesty dia gelabah.



agaknya, dia dh tau kot yg ko penulis blog. ayoookkk..xtau. kantoi, dik

Hazerin said...

re: ohh..ko sgt wanita la, dik zara. pndai mjahit. wahhh kagum sudah

Mrs Poyo said...

tlg amik adik ceq dr skool bleh?
hehehe..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

ashie023:

hahaha~

sangat keji kalau dia mau buat begitu~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Lifesaver :

madu ke?

hahahaha~

suami dia pandai memasak~

bagus gak~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

khaLifah feDi :

aku memang teringin KF~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Blog Anuar Kamaruddin™:

mau cari rumah kecik~

ihiks~

terjumpa ini~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

cik ian@aH Lian~ :

hahaha~

takah2 tu tahap kak~

cam level~

mau sepak je?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

~♥ cik intan® :

hehehe~

kita bersama sepak mau?

ihiks~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Jard The Great :

belum palk lagi Jard~

aku menunggu gak~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

i.am.belle :

peminat?

ihiks~


mati aku syg~

p/s : alahai~ nanti daku bawa kamu~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

+h.a.z.e.r.i.n+ :

kalau dia tau aku penulis blog~

dia akan mintak royalti ke kak?

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

+h.a.z.e.r.i.n+ :

aku wanita yg gila kak~

terpaksa buat semuanya~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mira amair:

bleh je~

berapa hang nak bayaq ceq?

farah said...

ahh,

makcik itu rindu sama kamu barangkali.

:D

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

farah :

mungkin~

hahaha~

Tekkaus said...

Saya rasa mungkin sebab muka kamu mirip anak perempuan dia kot. :D

Tekkaus said...

Saya baru sahaja add saudari ke dalam "I Will Follow You" dan blogroll saya. :D

Have a nice day. You have a great template. :)

Anonymous said...

hahaha. benggong punya orang tua. ehh, nanti aku dtg umah ko, ko bgtau aku rumah dia yg mana. biar aku bakar2 dia.

ko nak asap ehh? ko beli minyak 2t botol kecik, ko tuang sikit kt exhaust ko. pastu campur sikitttt jer dlm tank. kriss ko convert jd 125z terus.

said...

teringin nak tgk wajah makcik-rambutan-Maghrib.....hehhehhehe

jgn merempit sangat di bulan puasa wahai adik kesayangan ku

hehhehhe

Paan Ovrtd said...

Jadi je la menantu makcik tu. Habis cerita.

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Tekkaus:

err..tak mungkin~

daku gelap~

hehehe~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Tekkaus:

Terima kasih!

Terima kasih juga kerana sering mengundi Zara di 1MCurtain~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

.palisevenfold.:

Hahaha~
Memang tak boleh blah kan?
Bagi dia makan asap sampai kembung boleh tak?

lalalala~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ :

Tunggu Zara dapat pinjam sapa2 punya DSLR kak~ ku bleh tembak dari jauh~ hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Paan :

anak dia ramai perempuan~

apa cerita?

Unknown said...

oh...mungkinkah..dia memerhati..untuk membuat penilaian.."adakah ini calon menantu saya"

ekkekeke...

zan xray said...

cuba kau letak kan dia di tempat nya, dan kau lihat pulak dia menunggang motosikal melalui beranda rumah tu.. agak2 dapat tak memahami hati makcik rambutan magrib tu.

kalau tanya aku.. emmm tidak

sharamli said...

bulan p0sa p0n makcik tu ad lagik ke?

Precious said...

Makcik pun makcik lah! Mungkin ada sesuatu yg dia berkenan... ataupun sebaliknya. Hah ahhh ...

vidadarisakura said...

macik tu minat ko kut.haha

en_me said...

me dah agak, mesti ko dengki kat makcik tewww .. kannns

DramaQueen said...

dik zara yg busuk dan comel,
[budak ciki, sila mein jejauh.. aku maw gosip sbentar...]


pertama, pasal makcik rambutan maghrib tu, berkenaan hal itu, aku rasa ,beliaw sedang berkira2 maw menjodohkan kamu dgn saudaramara beliaw. sbb itu beliaw sering menskowdeng kamu dengan kesedaran sivik kamu..

kedua,memang aku perlu mengerutkan kening ketika membaca entri kamu sebab bahasa kamu hanya digunakan didalam persidangan dewan-dewan di parlimen sahaja.

tidak termasuk hal ehwal jenayah berat kerana itu kamu perlu ajak hakim mahkamah tinggi untuk join jadi followers blog ini.. [ok, ini aku mengarut!]


kesimpulan, aku perlu membuat penebusan pembayaran dari kamu kerana semakin kuat aku membaca blog kamu, semakin banyak kerut di dahi aku. untuk itu, aku perlukan duit yg lebih untuk pergi buat facial..sekian..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Siti Nurul Jannah Fital:

memnantu hantu kah?

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zan-xray :

dia punya masalah memahami psikologi aku bang~

=)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sharamli :

ada Sha~

sentiasa ada~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Precious :

hahaha~

kalau berkenan~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

vidadarisakura :

aku harap aku tak songsang~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

en_me :

hahaha~

aduyai~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

GiGGLe GaL :

hehehe~

bapak panjang ko punya komen kak~
aku pitam~

lel said...

makcik tu teringin nak naik moto jugak kot?
apa kata ajak dia tumpang?
bawak jenjalan ke
:p

Kapten Luffy said...

suka betul makcik tu intip ko ek

nak dijadikan menantu kot

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Noorlaila Mohamed Nor:

nanti daku tumpangkan dia sayang~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Monkey D Luffy :

aku belum songsang~

ihiks~

khasyikelvin_ said...

sis mahu sekeh
intan dan kamu boleh?
ouh, tag team ya!

p/s:mencari kumen dari si kosong...
searching....
searching....
searching....

ala, coverage tak de lak!
hampes...

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

cik ian@aH Lian~:

hahaha~

dia takde kak~

BuDakHutaN said...

makcik tu teringin pinjam motor mu itu..hehehe, atau ko ada beli makanan yg sedap dan menusuk kalbu... dia amat berharap ko bagi skikit ngan dia..hahaha

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

BuDakHutaN :

hahaha~

aku belasah dia~

bleh?

haha~

BuDakHutaN said...

kesian dia.. simpati lah.. hahaha... tak pun makcik tu nak pinjam dua hinggit.. hehehe

ok ok ...serius..
mungkin ko mengingatkan dia pada seseorang...atau dia mgkin perlukan teman utk berbicara...

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

BuDakHutaN:

hahaha~

2 ringgit boleh beli kuih kan?

nanti aku bagi~

oh, dia masih punya anak, mengapa aku? kacakkah aku? hahaha~

hidayah said...

hahahaha. kelakar la ayat ko !!!!!!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

hidayah :

hahahaa~

apa yg kelakar?