Monday, September 14, 2009

Pelukan Hangat Dan Intim Buat Mereka Akan Membuatkan Hati Kamu Bahagia Dan Perut Ketawa. Edisi Khas - Warna Warni Banji Golek


Salam kasih sayang buat semua pencinta. Terima kasih kerana masih berkunjung ke dunia aku yang semakin hilang arah dan warna. Oh, mungkin juga apa yang di cari telah ditemui sebelum ini? Entah, aku kurang pasti dan enggan mahu mengerti akan sesuatu yang bersifat misteri.

Hujung minggu aku habiskan bersama Emak tercinta dengan bekerja keras di dapur kami. Oh, sebenarnya dapur Emak dan Abah tetapi memandangkan aku bekerja keras di situ setiap hari, aku ingin mewartakan tempat itu sebagai kawasan jajahan aku juga. Keji? Oh tidak, aku berbau wangi.

Hari Sabtu dihabiskan dengan membakar biskut dan mencuba pelbagai resepi baru. Seperti yang aku maklumkan di SINI, kami telah menyediakan tiga biskut raya sebagai penambahan kepada koleksi sedia ada. Oh, bunyi seperti iklan promosi di peti kaca itu. Ini adalah salah satu yang kami buat pada hari itu dan diuli oleh tangan gemuk aku.



*Kuih samperit yang aku letakkan badam cincang dan serbuk Van Houten sebagai pengganti koko*
Oh, koko akan membuat ia berasa sedikit pahit aku rasa - dan resepi yang kami terima telah aku ubahsuai semoga kena dengan selera. Hasilnya, kami dapat sesuatu seperti di atas.

Semalam, Ahad (13 September 2009) - buat julung kalinya, kami buat empat jenis kek dalam satu hari.
Dimulakan dengan kek yang memenuhi keinginan aku yang suka berguling laju, Golek Banji (baca : Banji Roll), Kek Batik, Kek Kukus dan Kek Lapis Betawi. Gila bukan? Semalam memang aku hampir hilang diri - kepenatan secara menggila. Oh, aku hanya ingin paparkan mengenai kek golek itu sahaja.



Adunan yang disediakan oleh gadis muda yang gemar bermain dengan warna hingga membuatkan dunianya digelar sebagai kawasan larangan yang sangat berwarna-warni oleh seorang penulis blog yang dia minati.



Ini hasilnya setelah dibakar dan dipotong. Sesi merasa (baca : makan dengan rakusnya) percubaan hasil kerja pertama seawal jam pagi selepas waktu berbuka puasa menyebabkan perut menjerit gembira tetapi bermuram durja setelah menyedari kandungan lemak tepu mungkin akan bertambah. Oh, sangat keji.

Zara : Malam tadi hidup dihiasi oleh berita gembira oleh dua orang sahabat yang telah menjalinkan hubungan terbuka dengan pasangan masing-masing. Tahniah buat Pakcik AM dan Makcik SS. Moga kalian berdua bahagia dengan insan yang menjadi pilihan hati. Sumpah! Aku termimpikan majlis perkahwinan Pakcik AM malam tadi.

70 comments:

Mrs Poyo said...

sedapnya..antar la kt Penang ckit..huu!

etomyam said...

meriah..raya sakan tahun ni....kalau dekat boleh pegi baraya dah hehehe

zan xray said...

moga2 raya ni raya yang meriah.
emm dah byk kuih dibuat tu
jangan hari raya nanti penat asik tido je

.ieLah. said...

syg!
sedapnya nampak kek kamu tu!
mahu mahu!

hidayah said...

ni kene datang uma beraya ni

~ iza ~ said...

zara,
meriahnya kek itu..!
sangat mbuat air liur menjadi kecur..
tlg makankan utk akak ye..

utk seketika, zara berkawan la dgn lemak tepu itu..

Aina Rahman said...

alaa...tingat time dulu2 tlg mak wat biskut raya..skg suda duk jauh..woaaa

ieyla said...

Salam...pandainya buat kuih raya,boleh wat bisnes nie....:)

Anonymous said...

akak nak kek itu adik zara!!plisssssssss

kEy said...

zara~

ma0 alamat!
ma0 dtg raye umah!

intanurulfateha said...

.wahhhhhhhhhhhhhhhh
.nakkkkkkkk kek n kuih rye tuuuuu

zahidah dihaz said...

macam sedap je kek tu...nak jugak....

myQza said...

aku belum mula apa2.. amat jeles sekali

[z@ck] said...

macam kek batik..
looks nice, does it taste nice too?
hehehe..

psst..ley amik tempahan la raya thun dpan..hehehe

thumbsdown said...

kak, i want =(

Aidy Shahiezad said...

sungguh warna warni kek itu...
nak sikit boleh ??

zafa said...

cuba wat kek kaler hitam...mesti xde nk makan..sbb org ingat kek hangit

faqhrule said...

waaaaaaaaahhhhhhhhhhh lapa

cheryna zamrinor said...

adoiii...sha sangat suka benda2 yg berwarna-warni. membuatkan hati gumbira tidak terkata.

tp nak membuat kek warna warni seperti anda...? oh tidak...sha tidak begitu rajin. kepandaian pon tak ada.

semperit itu kuih kegemaran sha. pon tak pandai buat juga. sangat teruk kan?

maybe next year sha harus order kek dan kuih dr anda...mmm....(thinking)

* banji kumpulan rock itukah?

farah said...

sayang,

aku terliur la.

camne nie?

:D

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mira amair:

sampai sana dah hancur kek tu ceq oit~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

etomyam :

ehehe~

auh pun bleh~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zan-xray:

hahaha~

baik bang~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

.ieLah.:

hahaha~

sila amik~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

hidayah:

sila datang yaya~

hehe~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

~ Hariza ~:

hahaha~

makin gemuk ku~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Cik aiNa :

takpe sis~

balik awal, bleh tolong buat~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

ieyla :

bisnes ku tak reti~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Lifesaver:

datang beraya kak sementara blum sarat~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

kEy :

hehehe~

silakan sayang~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

~♥ cik intan®:

jemput dtg beraya~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

miss zahidah:

moh beraya~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sI tEDI:

sila mulakan secepat mungkin~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

[z@ck] :

Its totally nice!

hehhee~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

BabySiiaOzz :

come raya at my home!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Aidy Shahiezad :

pasti boleh~

hehhee~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zafa :

hahaha~

blum tau lagi~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

faqhrule:

relax cikgU~

heheh~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

cHeRyNa PiReS :

ada kumpulan Rock nama Banji ke sayang?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

farah:

dtg berya ke rumahku~

acap rahman said...

semperit sedap;)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

acap:

moh makan~

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

semperitmu kelihatan purrrrrrrfect!

ku fikir 3 warna itu cat dinding tadi =P

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Blog Anuar Kamaruddin™:

hehehe~

cat dinding katamu~

ihiks~

Meooo Comicore Club said...

wow, colorfullah!

imHepPie said...

beshnya cam sedap...

nape aku xpenah taw pon itu golek banji..apekah??

Unknown said...

warna warni di aidilfitri..

eekkkee..meriahnya Cik Zara..terasa jeles...

sob sob sob sob :(

PuanPepel said...

makcik..mahu ke rumah kamu juga..haha

Kapten Luffy said...

bg ler aku rasa kuih masakan anak dara tew

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

meo188:

mari bermain dengan warna!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

imHepPie :

banji golek itu Banji Roll~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

cintaAnna :

sila jangan jeles kak~

ihiks~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

miera a.k.a merr :

hahaha~

moh datang moh~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Monkey D Luffy :

jemput datang rumahku bang Zalie~

hehehe~

orang2.. said...

mcm sdap ja yg kaler2...


T-T

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

orang2..:

memang ebst AMer~

hahhaa~

Tekkaus said...

War....nampaknya macam sedap aje. :p Pewarna tu dibenarkan tak? LOL :D

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Tekkaus :

hehehe~

mestilah yang dibenarkan bang~

hehehe~

rAtu saLju™ said...

nape x share sket pun dgn ku :(

Unknown said...

save golek banji tu bila aku datang aku mahu makan dengan rakus jugak~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

rAtu saLju™:

datang rumah syg~

hehhee~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

olin:

aku tak bulih janji~

hahaha~

messyremo said...

kalau biskut mungkin tak bole post..

hancur nanti~~

tp kek ni cm bole post jer..

ape kata kamu post kat sini..hehe

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

messyremo :

kek lagi tak buleh Omar~

nanti hancur~

DramaQueen said...

aku nak flag blog ni la.. hari tu blog dak ted aku nak flag..sbbnya aku asik wrong timing..tertengok food time tengahari nih..

masalahnya, mana butang flag ko.. huwaaaaaaaaaaaaaaa bak la sikit kek tu.. sodap ehh...

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

GiGGLe GaL :

hahaha~

moh datang makan kat rumah aku kak~

haha~

darlink said...

comey giler kaler3

naz said...

wah! pndai bwat kek pelangi ku suka! camat hawi waya <---- ayat manje.hohohoh!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

darlink:

hehehe~

terima kasih sayang~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

naz :

hehehe~

best tak cayang?

camat ayi yaya juga~