Tuesday, September 08, 2009

Di Dada Si Merah Ada Si Putih Yang Termangu Kesepian Dan Kekurangan Cinta...


Cuaca muram - suasana suram.
Aku diceriakan dengan dua surat elektronik yang aku terima daripada pembaca senyap aku. Seorang wanita dan seorang jejaka.

Pertama - Wanita (Puteri)

Hai zara,
Saya pembaca senyap blog awak.
hihi..
Seronok baca cerita-cerita awak.
Mula-mula tu terjumpa blog Bahasa Inggeris itu. Tapi sekarang dah melekat kat blog ini pula.
Teruskan menulis zara!

~Dari seorang cikgu juga~

Oh, memang menggembirakan. Aku sudah membalas surat elektronik dia. Harap Puteri tidak kisah Zara letakkan isi kandungan surat elektronik kamu di sini ya? Zara letakkan sedikit pengubahsuaian pada ejaan agar ia selari dengan gaya penulisan Zara. Harap maaf jika Puteri rasa tidak selesa.

Kedua - Jejaka (Aiz_Ice)

Salam Zara. Membaca blog awak merupakan kegemaran saya di pejabat. Kadangkala boleh ketawa dan tersenyum sendirian, dan mengubat tekanan kerja yang dihadapi. Tahniah kerana sudah mendapat pengganti Si Hitam yang pernah jatuh dari tingkat empat fakulti awak dahulu. (Oh, saya memang membaca setiap blog awak). Jika hari itu awak kata Si Kosong letak gambar awak sebagai kertas dinding telefon genggam dia, boleh saya tahu apa yang awak letak sebagai penghias Si Merah?

-Aiz : Pekerja biasa kerajaan-

Oh, terima kasih buat saudara Aiz juga. Apa yang saya letakkan sebagai kertas dinding Si Merah?
Gambar ini buat masa ini.



Menarik bukan? Harap telah berjaya menjawab persoalan awak. Terima kasih kerana sudi menulis kepada saya. Buat Aiz juga, saya mohon maaf jika ada penggunaan Bahasa Inggeris telah saya terjemahkan kepada Bahasa Malaysia.

Zara : Sedang membaca sesuatu yang menarik. Ada lagi perkara menarik yang berlaku, tetapi wajar disimpan di dalam hati sahaja. Ia menggembirakan dan mendamaikan tetapi hanya untuk aku. Rindukan kalian semua!

70 comments:

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

kamu punya pengikut yang ramai... =D

Gieyana said...

adik..bahasa mu mmg sungguh best!huhu

penuh dgn kata2 indah yg bersahaja..:)

lavidalabelle said...

seronok kan bila dapat email dr silent reader.

buat kita terharu ;}

farah said...

tgk,

siap ada sesi bersoal jawab pula.

kamu sungguh popular syg!

:)

Anonymous said...

wah!!ada peminat misteri kamu dik!!!

meletop kamu!


akak jeles!

- p u t e r i - said...

tak sangka zara menyiarkan isi surat elektronik saye disini. terima kasih zara!

- p u t e r i - said...

tak sangka zara menyiarkan isi surat elektronik saye disini. terima kasih zara!

- p u t e r i - said...

tak sangka zara menyiarkan isi surat elektronik saye disini. terima kasih zara!

- p u t e r i - said...

tak sangka zara menyiarkan isi surat elektronik saye disini. terima kasih zara!

- p u t e r i - said...

tak sangka zara menyiarkan isi surat elektronik saye disini. terima kasih zara!

- p u t e r i - said...

tak sangka zara menyiarkan isi surat elektronik saye disini. terima kasih zara!

- p u t e r i - said...

tak sangka zara menyiarkan isi surat elektronik saye disini. terima kasih zara!

Nizam Gtz said...

Waaa... banyaknyer pengikut setia kamu... Kalau bertanding pilihanraya, bley menang ni haha...

Jard The Great said...

apsal tak leh share yg last tu?? ehehe

myQza said...

wah!! puteri tu teruja sampai banyak kali tekan submit..... ekekekekek

sudah jadi entry.. soal jwab bersama cik zara :P

~ iza ~ said...

tercari-cari..
apa la agaknya link blog si kosong.. :D

erkk..
jap nak cabut larikk...!

wanita mutalib said...

sayang ~

kamu sentiasa punya cerita yang menggembirakan :)

spread the world with ur love..

thanks dek zara :)

DramaQueen said...

dik..aku rindu kat ko.. huwaaaaaaa....

[tetiba je..wakakak..]

ape berita gembira tu? sila sms kat aku..

Tekkaus said...

War...hebatnya dapat emel kan? :) Ini bermaksud post kamu memang puitis. Sebab tu banyak yang suka baca.

Unknown said...

puteri submit byk kali nk tunjuk appreciation dia kat ko. ehehe..

sarip. dari zaman skolah dulu ko memang disayangi. ahaha..

lel said...

zara sangat disayangi~~

imHepPie said...

waa..beshnya...nak ada silent reader gak..ngeh3...

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Blog Anuar Kamaruddin™ :

Tidak seramai kamu Nuar~

=)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Gieyana:

terima kasih kak~

kamu buat aku tersenyum~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

i.am.belle :

betul2~

rasa mahu melompat tinggi~

lalala~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

farah :

ahh, aku cuma menulis sebagai penulisan baru~

mereka memberikan ilham~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Lifesaver:

ku minat kamu kak~

ihiks~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

- p u t e r i -:

wah!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

- p u t e r i -:

puteri akhirnya kamu muncul di sini~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

- p u t e r i -:

terima kasih menjadi pembaca zara yg setia!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

- p u t e r i -:

gembira mengenali kamu di Gmail!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

- p u t e r i -:

lain kali tulis lagi ya?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

- p u t e r i -:

wah~

sampai 7 pesanan yang kamu tinggalkan sayang~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

- p u t e r i -:

moga harimu lebih ceria puteri!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zamspotte :

nanti aku bakal bertanding~

=)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Jard The Great :

sebab rahsia~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sI tEDI :

hahaha~

betul2~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

~ Hariza ~ :

amboi kak~

nak kena babap?

hahaa~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Wanita Itu:

Thanks kak!

memang aku bakal menyebarkan cinta pada semua~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

GiGGLe GaL:

tak boleh sms kak~

kredit abis~

huwaa~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Tekkaus :

puitis ya bang?

segan zara~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

olin:

masa sekolah dulu, kamu sayang aku gak ke olin?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Noorlaila Mohamed Nor :

zara pula sayang kamu~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

imHepPie :

mereka sentiasa ada~

=)

Pais Mais said...

nak buat blog la camni!! haha

[z@ck] said...

ku x pernah dpt surat elektronik lagi..
teruskan menulis di dunia mu ini..
=)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Pais Chaos:

Ohoiii!!

ko kan ada blog~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

[z@ck]:

takpe~

nanti dapat tu~

Precious said...

Waahhhh .. peminat senyap dah mula berbicara. Bagus nih!

Hazerin said...

wahhh.. hebat ko, dik zara.


yeahh...sometimes love is not enough.. it goes with d money as well kot..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Precious:

hahaha~

nasib yang bagus kak~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

+h.a.z.e.r.i.n+ :

yup~

money~

=)

zan xray said...

semoga terus penulisan mu menjadi ilham pada yang lain juga.
jarang sekali hendak menghantar msg pada zara tapi bukan bermakna tidak ingat.. dan jika ada nanti jangan dimuatkan di sini ya dik zara.
(sambil tunjuk2 rotan :p)

AiE bAhRi said...

Zara, aku juga sebegitu.Mahu menulis surat seperti itu kepada kamu untuk menyatakan aku adalah pembaca TEGAR blog ini.=)

Adry said...

Blog zara memang best!!! Tabik spring!!! hahaha

Aidy Shahiezad said...

pembaca senyap takkan berbunyi..
nampaknya pembaca2 tue telah pun kluar dr kesenyapan mereka.. da tak senyap lg la selepas nie... hehe...

pape pun, syabas !!

sharamli said...

ala..np xm0 cite kt kit0rg....

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zan-xray:

hehehe~
bergantung dengan apa yang ditulis bang~

hehehe~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

AiE bAhRi :

aduhai Aie~

kamu memang sentiasa dialukan utk menulis pada aku bang~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Adry:

tabik spring?

toing!

toing!

hehehe~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Aidy Shahiezad :

hehehe~

big Apple 7 ketul lagi bang~

hehehe~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sharamli :

nanti ada hati yang terlukan pula~

Aidy Shahiezad said...

sampai 7 ?? kamu nk buat ape byk2 tue ?? nafsu makan btul la... ;)

Anonymous said...

waaa rmi yg admire dgn blog kamoo erkk!!!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Aidy Shahiezad :

hahaha~

harus~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

khaLifah feDi :

tak ramai cam kamu~

=)

intanurulfateha said...

.wahhhh bestnyee
.ade silent reader ^^

messyremo said...

rindu aku tak..

aku dah lame tak jenguk sini..hehe

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

~♥ cik intan® :

hehehe~

sgt syok~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

messyremo:

rindu~

rindu~

rindu~

dah~

hahaa~