Wednesday, April 15, 2009

Zara, Nilai Bahasa Kamu Sangat Rendah...


Pembunuhan bakal berlaku.
Kanak-kanak dilarang membaca.

**************************************************************

Salam Sejahtera Zara.
Bahasa yang kamu gunakan di dalam bahasa ini sangat rendah kualitinya.
Kamu mengelirukan pembaca.
Membuatkan mereka tertanya-tanya di manakah maksud yang kamu ingin sampaikan.
Bahasa yang kamu gunakan juga tidak menepati nilai atau piawai bahasa yang biasa digunakan.
Apa yang kamu cuba sampaikan?
Dengan nilai bahasa penulisan yang rendah,
ini langsung tidak mencerminkan diri kamu adalah penuntut di pusat pengajian tinggi yang terkemuka di negara kita.
Kamu tidak layak untuk menulis dalam bahasa ibunda dengan cara ini.
Kamu memutar belitkan maksud perkataan.

Sekian.
Diharap kamu sudi menjawab soalan saya.

Puan A

********************************************************************

Jawapan balas.

Terima kasih buat Puan A kerana sudi melayangkan warkah ini.
Saya sedang sibuk menelaah pelajaran serta pembentangan projek sarjana muda saya.
Terima kasih kerana sudi mengutuskan warkah elektronik ini.

28 comments:

zahidah dihaz said...

erk?
puan A tu lecturer r guru bm ke?
tapi xkan la penggunaan bahasa yang simple xboleh pakai?
xkan nak guna bahasa2 klasik?
kalu itu lagi org xpaham...
ada2 saja....
aku menjadi pening...

Tijah said...

sapa puan A tu?
saya puan B
puan baby...

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zAhiDah diHaz 17 :

ntah..

tak penting untuk sia tau~

hahaha~

sukati dia ja~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Tijah:

Puan T lah~

Tijah~

haha~

ciK LyndaWawa said...

sapa yang kata macam tu...
cian kamu..
jgn peduli dia kata pa,
janji kita boleh lepas suma apa yang kita rasa.

Hidup KOKA said...

Agak hasben puan A ni ari ari kene leter pasal tak cakap BM ngan sempurna.....

Mrs Poyo said...

Biarkan Puan A itu..dia jeles tu.. sebab bahasa kamu boleh dibaca dengan brmacam maksud..wiwiwi...

k.e.r.i. said...

belajar lah dengan guru bahasa melayu.

farah said...

ahah.
macam-macam.

:P

a.b geldofg said...

biasalah tu..guru akan ego ...murid akan trasa dgn egonya.....adat blajar

Jard The Great said...

errr...errr.. aku nyer bahasa lagi la hampeh! apsal takde org tegur pon? huhuhuhu..

Anonymous said...

NAMA SAYA ADALAH SAYA....hik3..

ni bhse melayu baku..cube ko bce semula ade slnag bhse baku tak?

Ripsta said...

apekah ini? hehehe

Ripsta
http://ripsta.studios.my

Yang Benar, Kakak Perkara Rawak said...

aku tak faham apa yang dia katakan walaupun dia gunakan bahasa melayu yang betul.adakah itu salah bahasa atau apa?

haih.bersabarlah zara.itu je yg mampu aku cakapkan. :)

Mr. BLB said...

Bahasa itu indah dan unik,

itu sahaja
:]

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

ciK LyndaWawa igUana :

sia nda kisah..

urang bisa cakap apa ja~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Hidup KOKA:

hahaha~

agaknya la tu..

sia nda tau~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mira amair :

hahaha~

mungkin maksud perkataan ku perlu lebih jelas..

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

k.e.r.i. :

owh..baik keri~

^___^

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

farah liyana :

mahu ketawa sayang?

lalala~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

a.b geldofg :

yeay!

aku setuju ab.

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Jard The Great :

hehehe~

ntahlah Jard...

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

khaLifah feDi :

aku baca bunyi sabah~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Ripsta:

aku pun confuse Ripsta~

haha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

penjenayah.merah.jambu. :

hahaha~

aku juga tak mengeti..

banyak yang aku perlu baca untuk exam..bukan untuk dia...hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Mr.shari :

yeah!!

aku setuju!

Kapten Luffy said...

aku Mr L... ;p

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Monkey D Luffy :

Mr. L gitew~