Tuesday, April 07, 2009

Abang Kasut, Virus Itu Membunuh Kita Berdua...


Kembali ke persada dunia yang sementara setelah cubaan untuk mengabdikan diri terjejas akibat nilai persahabatan membunuh aku di dalam senyap.
Kasih sayang hilang secara tiba-tiba.
Aku tidak kenal diri aku lagi.
Aku benci keadaan ini.
Senyum palsu di hadapan semua manusia.

****************************************************************

Kehidupan yang kelam kabut.
Hari aku yang dipenuhi dengan cubaan untuk mengawal kesabaran aku yang semakin meluntur.
Kehilangan kasih sayang, tugasan yang tidak pernah padam sehingga aku padam barangkali.
Senyum kanyur aku hamparkan.

Berlari ke sana ke mari.
Berjalan selaju yang aku mampu.
Menjadi penunggu di sana sini.
Badan terlalu penat.

Aku menunggu sahabat-sahabat sekumpulan aku di luar makmal.
Abang Kasut lalu di hadapan aku.
Aku menegur dia.
Dia kelihatan sibuk.

Dalam masa tidak sampai 2 minit, Abang Kasut keluar.
Muka hampir menangis.

"Shafaza, bahan abstrak aku dalam ni habis hilang. Macam mana ni?"
Aku : Kena hantar sebelum pejabat tutup tahu?
Abang Kasut : Tahu, macam mana ni?
Aku : Mari buat semula lah.
Abang Kasut : Kamu kan laju menaip sebab penulis blog. Boleh ya?
Aku : Alasan apakah ini?

Kami menghabiskan masa berdua.
Aku menaip abstraknya yang hilang.
Abang Kasut membaca abstraknya.

Virus yang tidak berguna itu membunuh kami berdua.
Membunuh dengan kejam.
Aku kepenatan.

::Aku dan Abang Kasut setelah tugasan itu kami selesaikan dengan bersusah payah::

Abang Kasut,
jangan lupa untuk membayar perkhidmatan tadi.
Oh ya, jika kamu ingin meletakkan nama aku di bahagian dedikasi,
aku seharusnya lebih bangga.
^____^

Nota Zara : Aku panggil dia Abang Kasut, kerana jika berselisih dengan aku,
bukan muka aku yang akan dilihat dulu, tetapi kasut aku. Aduhai.

Ayat dia yang paling menusuk jiwa setakat ini ialah,
"Shafaza, dari hujung rambut sampai buku lali, kamu memang cantik,
tapi bila tengok kasut, harus ditolak"
T____________T
Nasib baik kamu sudah berpunya Abang Kasut.

38 comments:

GeNeRaSi MaLaYSia said...

awat abg kasut tu pejam mate..
hohoho...

GeNeRaSi MaLaYSia said...

hoyehh...
i'm first...
hohoho....

lavidalabelle said...

hahaha.. sgt comel le kamu berdua xD

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

GeNeRaSi MaLaYSia :

abang aksut itu perasan kacak..

huhuhu~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

GeNeRaSi MaLaYSia :

tahniah GM!

anda sangat pantas...hehehe~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

i.am.belle:

laling...

aku chumel ke?

ihiks...

AK itu tak boleh kata comel..dia sgt perasan...aduyai..

Mr. BLB said...

abg kasut tu encem apa.ehe.virus trojan ke?ahha
;]

ciK LyndaWawa said...

kenape nma dia abg kasut...muke macam kasut ke?

Anonymous said...

muahahaha abg kasut! who?

Anonymous said...

ammvoiii, bahasa 'perkhidmatan' ittewww.. veryy derr

Atiqah Adnan said...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
sungguh baik hati kamu..
menOlong orang dalam kesUsahan,..
harUs dihargai orang seperti kamOo...

<3 wih luv, Qa~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Gieyana said...

Hensem gak erk abang Kasut tue...tp abang kasutku lebih hensem!!hahahah...perasan ler kandamu ini...

pinkiss said...

ada apa dengan kasutmu?

Adam said...

tu ke zara? macam bukan jer.. huahuahua!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Mr.shari :

ehehehe~

memang encem..tapi tak minat~

huhuhh~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

ciK LyndaWawa igUana:

sebab dia amat menggilai kasut ku~

^___^

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

khaLifah feDi :

jejaka itu adalah jejaka kasut!

^__^

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

yginsaf.com :

very derr apa en me??

itewww!!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

tRuly tO be mYself 'Qa~ :

hehehehe..
kawan2 boleh lah tulung~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Gieyana:

hehehehe~

abang kasut akak memang encem giteww!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

pinkiss :

kasutku sgt chumel ok?

hehehhe~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Dakjaat™:

tu aku lah wei!!

tasekM said...

suka la tu dapat dating. hehehehe...



.

jiji najiy said...

kasut???
tbe2 terhingat dolu2 tym mtrx elmi sllu pkai bju kurung ngn sneakers
soo sweet.... =]




p/s : ensem gak incik KASUT itu.. hihi

Kapten Luffy said...

kenapa KASUT?

messyremo said...

sian abg kasut xsempat nk posing mate..hehe

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

tasikmerah:

ahh..bukan dating ...

uhuks~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

jiji najiy :

samalh cam aku skang~

uhuks~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Monkey D Luffy :

sebab dia amat menggilakan kasut2 aku~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

messyremo :

hahaha~

biarkan dia..

nanti dia perasan kacak jer~

Anonymous said...

muahaha..mesti nsem kn......lalalla

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

khaLifah feDi :

apakah yg hensem?

abang kasut?

aduyai..dia perasan hensem~

Mrs Poyo said...

abg ksut agak cmel sperti katun bila mmejam mata sperti itu..wiwiwiwiwi..

Anonymous said...

sgt comel abg kasut! kamu juga syg.. haha.. sonok kah keje menaip.. haha

Yang Benar, Kakak Perkara Rawak said...

kirim salam abang kasut.
hihi :P

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mira amair:

comel?

uhuks...

dia akan perasan~

woo!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

honeypingu :

seronok?

hahaha~

seronok sebab dapat bermesra dgn suami org~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

penjenayah.merah.jambu. :

nanti dia akan perasan kacak syg~