Friday, April 24, 2009

Buat Teman Wanitaku Yang Tercinta, Sab [G06-214]


The image “http://photos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs036.snc1/3290_157768030542_885375542_6617185_3758799_n.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

Hari ini mungkin hari terakhir kami bersama.
Aku lihat teman wanita aku sudah mengemaskan barang-barang dia ke dalam kotak.
Hati aku sayu.

Aku cakap dengan dia.

"Hidup kita di sini boleh disimpan ke dalam kotak sahaja"

Dia senyum.
Manis senyuman dia.
Seperti tuan punya diri juga.

Aku berangkat ke makmal.
Menyelesaikan projek akhir, tesis aku.
Aku berhenti sebentar, menyempurnakan tugasan dan melayari Internet.
Aku lihat teman wanita aku membuat entri baru.

"For Pah (Unedited)"

Aku tekan pautan itu.

Hasil penulisan teman wanita aku, Sab di blog nya.

"Pah, best jadik rumate awk. Thanks sebab kenalkan saya dgn kwn2 awk. Sekarang, saya ada ramai kwn. Sebab awk, saya sekarang pandai bergaul dengan macam-macam org. Huhu, apa lah.(spelling bapak skema) lalala~

Saya nak mintak maaf kalau sepanjang saya jadik rumate awak, pernah tersakitkan hati awak ke. Saya tau ada beberapa kali awak terasa dgn saya. Sori ok! Semua salah silap awak saya dah maafkan. (ade ke?) Awak rumate yang suke buat bising. Hehe. I'm gonna miss ur loudness. Lepas ni, sunyi balik. Hopefully, kita keep in touch ok? Honestly, I love you tapi tak reti nak tunjuk macam mana. Tak pandai panggil awak syg. Haha! Love u as a friend! (Jgn. pikir lain)

Thanks for everything. Ur sabun cuci pinggan, ur cable internet, ur milo, ur kerepek pisang, ur printer, ur sean and everything that we shared. Setiap kali saya tgk 'sabun', saya akan ingat kat awak. Ingat lagu "Love Story", our song kan? Bila awak rindu saya, awak play lagu tuu. Nanti mesti terkenang kereta Atos Hijau. Hihi."

Sab


********************************************************************

Air mata aku tumpah.
Tumpah dengan lajunya.
Hati aku sangat tersentuh.

*********************************************************************
Sab, saya sangat sayang awak.
Awak buat saya kenal diri saya yang lain.
Diri yang lebih tenteram.
Diri yang mampu mengawal butir bicara saya.

Sumpah Sab.
Saya memang mengalirkan air mata.
Tatkala jari jemari ini menekan papan kekunci, air mata saya tidak mampu saya bendung.
Saya sangat terasa dengan ketiadaan awak.
Sungguh.

Macam mana dunia saya tanpa awak selepas ini?
Awak membawa sinar yang lain dalam hidup saya selama dua semester ini.
Saya belajar pelbagai perkara dari awak.

Terima kasih juga atas nasihat awak.
Senyuman awak sungguh berharga buat saya.
Dapat lihat awak tersenyum pada saya sudah buat saya sangat gembira.

Mungkin meter percakapan saya kurang,
tapi hati saya sentiasa berbunga bila melihat kelibat awak dalam bilik.
Saya selalu merasakan kita berdua berkomunikasi dalam diam.
Mungkin awak pernah terasa juga dengan perangai saya yang gemar membuat bising,
maafkan saya.

Sumpah, saya sangat sayang awak.
Saya tidak tahu macam mana nak menghadapi hari esok bila awak ucapkan selamat tinggal.

The image “http://photos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs036.snc1/3290_152176150542_885375542_6542921_140449_n.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

::Muka kita berdua yang lapar::

Jangan lupa juga lagu yang kita berdua selalu dendangkan di dalam bilik.

The image “http://photos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs036.snc1/3290_157767460542_885375542_6617179_367048_n.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

Saya sangat gembira sebab kenal awak Sab.
Awak yang akhirnya menjadi sahabat saya setelah saya lihat awak dari jauh selama ini.
Saya sayang awak.

**Pah**
Makmal Pendidikan Kimia
Fakulti Pendidikan.
2.20 petang, Jumaat.

28 comments:

bukan orang pinkish said...

pah, sy menangis dlm kegembiraan~

Atiqah Adnan said...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
sO sweeettt..
saya jUga pernah saya begini..
erm... mmg sehari sUntuk menangis..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

k.e.r.i. said...

haish.
pompuan.
biasa lah.

pertemuan kita di suatu hari, menitiskan ukhuwah yang sejati....

Jard The Great said...

kah3x... aku rindu teman2 sepejuangan kat uni dulu..

heran.. bila masuk alam pekerjaan.. terus tak rapa cam dulu.. huhu..

kEy said...

aduh....sdey key......

sharamli said...

sedey kn....erm...

Anonymous said...

ni komen... zzzz...

Unknown said...

alahai...my tears dropped too.

~Cinta Cukulet~ said...

aduhh..saya yg tak tahu apa-apa ni turut terasa sayunya huuuu

Unknown said...

for zara n sabariah,
hope korang keep in touch k.. xyah sdey2.. zaman dah canggih, dh moden, call je bila rindu~

cc,
saya pn sama mcm awak,
saya sdey..
walaupn saya xtau pape..
lalala..malu saya nk ngaku yg saya ni lembut hati~

leadleedeea said...

zara...akak pon sedih baca ur entry k..jgn laaa nages lagi..chill k?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sabariah.noor:

takpe...


sebab saya nangis juga~


T__T

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

tRuly tO be mYself 'Qa~ :

sayang~


kamu amat memahami daku~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

k.e.r.i. :

lelaki pon sama bang~

haha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Jard The Great :

aku rasa time belajar..

kita amat memahami keadaan keliling kita Jard~

uhuks~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

kEy :

aku pun sedey key~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sharamli :

sangat2 sayang~



adoi~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mr coklat:


mengantuk?



tidak mengapa...



^^

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Nadine :

sedey gila aunty~

huhu~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

~Cinta Cukulet~ :

kita berkongsi rasa sayang~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

olin :

olin..

aku juga rindu kamu..

ingat dulu kita digelar bagai langit dan bumi~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

leadleedeea :

baiks kak~

uhuks~


sroot!(kesat hidung)

Hazerin said...

sedih, Zara.
Perpisahan dgn teman-teman sangat menyakitkan..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

+h.a.z.e.r.i.n+:

huhuhu~


samalah kak~

Anonymous said...

emm salam sayonara..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

khaLifah feDi :

salam sayonara?

adoi..

nangis..banjir2 aku~

Jiwa Berkarat said...

saya pon sedih juga..
Sob3 (dgn nada buat)
Hahahaha
sekian terima kasih!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Putera Arjuna :

penipuan yang sungguh tidak berjaya..

meh aku pang meh~

pang1!