Tuesday, April 14, 2009

Nasi Sudah Menjadi Bubur Sayang...


Si Hitam berbunyi.
Panggilan dari B.

B : Zara, nasi sudah menjadi bubur (menangis)
Aku : Apa yang terjadi? D mainkan kamu?
B : Aku tak tahu nak cakap, tapi nasi dah menjadi bubur.
Aku : Tenang. Terangkan pada aku apa yang terjadi.
B : Nanti aku datang jumpa kamu.

Hujan lebat secara menggila di luar. Sejuk. Aku tahan B dari datang.
B degil.

Si Hitam berbunyi.
Panggilan dari B.

B : Zara, aku ada di luar perpustakaan. Boleh kamu keluar sebentar?
Aku : Baiklah.

B menunggu aku di luar perpustakaan.
Muka sugul.

Aku : Apa yang terjadi B?
B : Nasi sudah jadi bubur Zara. Aku tak boleh buat apa-apa lagi.
Aku : Terangkanlah.
B : Ni dia (B hulurkan aku sesuatu)
Aku : Apa ni?
B : Kau buka dulu.

Aku buka bungkusan itu.
Aku pandang B.
Rasa mahu membunuh lahir di situ juga.

Aku : Ni bubur!
B : Ye lah, aku nak masak nasi, tapi jadi bubur. Tak boleh nak buat apa-apa lagi.
Aku : ….

36 comments:

said...

yahoooooooooo
akak orang pertama

hehehhe baru bekpes bubur nasi semlm...cedap...ada kuah sup

(^_^)

♥Yanie Putrajaya♥
*********************************

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

[yAN!e][pUTraJAya]:

yeah!!

akak first giteww!

buburmu buburku jua kak~

hahaha~

zahidah dihaz said...

nasi sudah menjadi bubur?
erk?
ingatkan apa la tadi...
tapi makan bubur nasi lagi sedap...
hahahahahaha....

Anonymous said...

macam budak soklah darjah dua jer lawak ittewww.. veryy derr

mrblind said...

B...lu memang terbaik..hahaha

ciK LyndaWawa said...

nak bubur jugak......

GeNeRaSi MaLaYSia said...

besh pe mkn bubur..
lame xmkn bubur..
huhuhu...

Mrs Poyo said...

uik..bubur nasi..sdap tuh..nanak!

farah said...

haha.

rupanya mmg nasi menjadi bubur yer..

:P

Anonymous said...

ealah.. rupanya mau ngasih bubur.. hehehehe..

A a D i I ? said...

haha.. sabo jer laa..
ko da kena main dgn B yer zara?
hehe~

Hidup KOKA said...

I love bubur!!! Jom kita makan bubur istimewa kat Taman Sentosa....

zamdotcom said...

hahaha ^^
kelakar kelakar..
mmg betul nasi sudah menjadi bubur..keh keh..
suspen ja


p/s: suka mkn bubur ayam

Unknown said...

“Dan orang-orang yang beriman dan berhijrah serta berjihad pada jalan Allah (untuk membela Islam) dan orang-orang (Ansar) yang memberi tempat kediaman dan pertolongan (kepada orang-orang Islam yang berhijrah itu), merekalah orang-orang yang beriman dengan sebenar-benarnya. Mereka beroleh keampunan dan limpah kurnia yang mulia.” (Al-Anfaal 8:74)

Salam ziarah dari saya,,blog yang menarik ,jemput muzakarah di blog saya….dan jadikan blog saya sebagai rakan anda..tq

JohnJenin said...

lain kali ayaq nak masak nasi letak satu takah jari ja.

- chef wan

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zAhiDah diHaz 17 :

hehehe~

aku mau bubur..

aku suka bubur~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

yginsaf.com :

very derr apa en me?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mrblind :

betul tu bro!

terbaik sebab buli gua~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

ciK LyndaWawa igUana :

moh makan syg~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

GeNeRaSi MaLaYSia:

hehehe~

best giler woo~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mira amair:

meh laling~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

farah liyana ;

aduyai..

memang sungguh2 dia~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

anasmcguire :

hahaha~

tu lah pasal anas~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

A a D i I ? :

teruk aku kena..

hampeh~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Hidup KOKA:

Jom!

err..kat mana tu?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zamdotcom :

moh makan!

hehehe~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Anak Pendang Sekeluarga :

salam ziarah..

terima kasih~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

JohnJenin:

ni kes telur meletuop ni lah nh~

Anonymous said...

haha.sengal lah b itu!jd kamu senang ati makan bubur free.hikhik

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

honeypingu:

hahaha~

aku kena tipu..aku cam sengal ahh~

huhuhu~

Anonymous said...

bestnye dpt mknan free..hee

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

nAd.dOt :

bubur yang dari nasi~

hahaha~

Kapten Luffy said...

kes tak pandai masak ;p

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Monkey D Luffy:

hahaha~

mungkin juga~

Anonymous said...

emm aq x suke mkn bubur nasi yuk!! bubur kcg ijou emm aq suke hik3..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

khaLifah feDi:

aku baru makan bubur kacang ijo ari ahad aritu~

mak buat~