Wednesday, May 01, 2013

Perjalanan 30 : #06


Tak sangka, akhirnya setelah ambil masa beberapa ketika dan menghabiskan bukan sedikit perbelanjaan demi mencari mereka-mereka yang hilang dari senarai, aku (dan kami) telah buat persetujuan untuk bukakan sedikit ruang agar urusan dipermudahkan. Barangkali kerana benda ini disimpan terlalu lama hingga menyebabkan ada hati-hati yang terluka.

Percayalah.
Tiada niat langsung mahu mengenepikan kalian yang banyak memberikan sesuatu dalam kehidupan aku (dan kami) tapi kami ada sebab tersendiri mengapa lebih senang untuk kekal dengan cara kami sendiri. Barangkali disebabkan kehidupan kami sendiri menjadikan rencana sedemikian rupa hanya untuk dinikmati dengan orang-orang tertentu sahaja.

Apa pun, hari ini seorang lagi dari ahli keluarga bakal dilepaskan untuk membina keluarga sendiri walaupun kalau dilihat dari sudut umur, belum sampai tahap yang boleh menjadi seorang ketua. Tidak mengapa. Jodoh itu semuanya di tangan Yang Maha Esa. Kalau itu jalan yang dipilih, yang ada disekeliling hanya mampu mendoakan yang terbaik sahaja.

Hari ini cuti Hari Pekerja.
Tapi tetap perlu bekerja dengan urusan remeh walaupun hati terpaksa.
Itu pun kalau kau tidak hargai keluarga, memang dasar perlu layaknya dibuang sahaja.

http://farm4.staticflickr.com/3589/4558147012_10afc3c91d.jpg
[Sumber gambar]



No comments: