Thursday, May 02, 2013

Perjalanan 30 : #07


Banyak perkara yang diberitakan dalam satu hari sehingga terhenyak kepenatan. Penat. Aku menolak untuk tenggelam dalam rasa aneh dan menyakitkan. Walau bagaimana sekalipun rasa ingin terjatuh, aku heret diri dan bangun demi cita-cita yang aku perjuangkan.

Sesuatu yang mungkin tidak pernah kau fikirkan akan berlaku tetapi bila kebenarannya dibuka - kau akan mula berfikir kembali sama ada keputusan yang kau buat dalam beberapa ketika ini adalah keputusan yang tepat ataupun sekadar menenangkan hati dari masalah yang kau ada.

Rebound life?
Impossible.
No way!

Walaupun satu demi satu kebenaran kau luahkan, tetapi ternyata itu tidak dapat menyembunyikan hakikat bahawa kau sedang menipu dengan menggunakan nama orang lain. Bukankah kau sering mengingatkan bahawa kuasa Internet itu besar sebenarnya. Bagaimana kau mahu menyembunyikan diri, malangnya akan ada mereka yang lain membocorkan hal yang kau sembunyikan. Itu lebih melukakan daripada pembohongan secara terang-terangan yang kau sembunyikan.

Susah barangkali untuk jujur bila kau sentiasa menipu dalam hidup. Sampai bila mahu menyeksa diri sendiri? Membiarkan perasaan mati dalam diam-diam demi menyeksa orang lain yang menyakitkan kau? Cukup barangkali.

Berhenti dari jalan yang kau pilih.
Pilih jalan lain.

Rasa sayang pada diri sendiri buatkan aku terfikir satu benda. Apakah yang bakal aku hadapi dalam hidup bila aku tolak anasir negatif yang datang mendekati? Bahagia. Gembira. Itu lebih penting dari puaskan hati orang tanpa henti dan sembelih jiwa sendiri.

Kau perlu tahu - kalau kau benci aku, tak perlu menjengah apa yang aku tuliskan. Bersihkan hati :)

http://farm2.staticflickr.com/1178/5179222194_cbe22e5a68.jpg
[Sumber gambar]



1 comment:

srina said...

suka caption 12 Julai 2012 dalam salah satu karya Zara... :)