Wednesday, February 24, 2010

Kelahiran Dan Kematian - Adakah Ini Sahaja Yang Mampu Menyatukan Hati Manusia?


Usai tiba di rumah.
Sudah sempurna urusan dunia sepupu tersayang.
Terima kasih buat yang sudi datang.

Lebih tiga jam di unit forensik buat aku belajar lebih tentang erti manusia itu sendiri.
Betapa kerdilnya manusia.
Betapa lemahnya kita.
Betapa halusnya jarak pemisah nyata dan barzakh.

Terlalu kepenatan untuk mencoretkan sesuatu buat kamu yang setia.
Terima kasih atas ucapan takziah.
Terima kasih ini aku hulurkan dari hati, sumpah!

Nyata, aku belum cukup sempurna sebagai manusia.
Emosi aku terlalu berat dugaannya, tetapi akal aku tidak mahu mengikutnya.
Entah, aku nanar.
Berpinar.

Esok sudah perlu mula bekerja. Ke sekolah.

Zara : Tiada kata.

Aspirasi aku pada cinta dan seni.
[Sila tekan INI dan cari ruangan komen di bawah sekali]

13 comments:

Rara said...

Sabar ye kak.kuatkan semangat anda

DeeN said...

Salam,

Hidup lawannya kematian. Memang sukar menerima pemergian orang yg tersayang. Kita semua kadang2 tidak kuat utk menerima. Apapun, tabahlah Zara! Allah Maha Mengetahui rencanaNYA. Takziah dik!

@fitridzulkifli said...

sory for u.







www.fitridzulkifli.blgospot.com

ape2 jer said...

tabah zara..kamu kuat :)

ciK LyndaWawa said...

kamu wanita yang kuat zra...=)

wanita mutalib said...

sayang..

Al-Fatihah..

semoga kamu sekeluarga redha..

kakak memahami..kakak pernah kehilangan abang tersayang..

Unknown said...

terus sabar...

Eyqa Zaque said...

cik zara sabar ya..

Anonymous said...

semoga kamoo tabah dan banyakkan bersabar okie..yang hidup pasti akan mati..

vidadarisakura said...

zara..ndamau sedih2. ndamau.

NAZ said...

mati jawapann hidup

Anonymous said...

yg hidup takkan kekal

EISENHOUR said...

tiada kata jua