Saturday, February 06, 2010

Awak Kata Tak Larat Nak Lari? Macam Mana Awak Nak Lari? Berat Bawa Batu Sahaja.


Macam-macam peristiwa menarik berlaku hari ini.
Sumpah, aku asyik tertawa dengan gelagat pelajar.
Nah, menyinga juga ada bila pelajar cuba ambil kesempatan untuk melarikan diri.
Melarikan diri dari laluan perlumbaan, bukan mahu lari di atas padang.

Pelajar : Saya tak nak lari hari ini cikgu.
Aku : Kenapa tak nak lari? Awak sakit?
Pelajar : Tak.
Aku : Dah tu?
Pelajar : Tak larat la cikgu. Tadi dah lontar peluru.
Aku : Mana awak nak larat, awak berat bawa batu.
Pelajar : Batu apa pula cikgu?
Aku : Batu di tepi tudung awak tu. Banyak sangat, berat nak lari.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhfLHvMAYJSoUJvpCHTaPqQNSOAH4R6n3k2kYzdXK8l_VnsB88ueSK_T3smBpi1idjGgxMsZzIlQDD-_kTMJ9STh9PrddABRSfeturstBcxzaY4GQ1QRXeEV-HLLoUDe8cNdanJokYiKE76/s1600/PB120184.JPG
 [Gambar penghargaan di SINI]

Pelajar : (Ketawa) Mana ada cikgu.
Aku : Kalau begitu, awak kena lari. Tak payah pecut pun tak mengapa, awak habiskan larian, awak dapat satu mata untuk pasukan kita.
Pelajar : Saya lari perlahan-lahan sahaja lah cikgu.
Aku : Tak mengapa. Asalkan awak lari.

Aduhai, sumpah.
Macam-macam ragam.
Yang asyik ejek-mengejek, kata-mengata memang kena dengan aku.
Cikgu Zara ini adalah juara bercakap dan berdebat bila keadaan memerlukan.
Ketawa.

Yang kata dirinya semput, aku sudah suruh ke tepi.
Yang kata sakit, aku sudah beritahu tidak perlu sertai.
Yang beri alasan senggugut, aku suruh lari hari Isnin nanti.
Senggugut hanya sehari.
Jangan cuba menipu aku yang mengalami serangan yang sama hingga tidak boleh berdiri.

Zara : Acara disambung pagi Isnin nanti. Sekarang masa untuk beristirehat sebentar.



Sudahkah kamu semua meninggalkan alamat blog (URL) di 
Terowong Kecil Cinta Zara ?

23 comments:

AyanaAsham said...

bdk2 skrg pandai bergaya...tp mgkin juge ibu mereka yg belikan tdg berbatu tu....nak wat camame! heheee

faqhrule said...

mesti masa latihan tadi cikgu mata hitam berteduh bawah pokok kan?

chegu mata choklat

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

hakhakhak..jahat sungguh kamu...

gelak guling2 baca...batu di tudung yg berat ye? YA AMPUN!!! =D

Unknown said...

hahahahks!!! berat batu permata kat tudung....lagi berat dr pluru yg di lontar ka?? haha!!

Zara maybe a secondary school teacher. But did she thinks that she's smarter than a 5th grader?? check it out here!!
http://cjalhafiz-lifejournal.blogspot.com/

noorafzan.blogspot.com said...

haha..budak2 macam2 kan..

avid said...

kah kah...belum kira batu subang, rantai apa jadah suma tu...

miss zahidah said...

wah!
kalah la kmk oleh biak (budak) sekolah kinek tok...
main sukan pakai tudung batu2...
kmk k g pengilan (kenduri) jak tudung cam ya....
heheheehehhe

ciK LyndaWawa said...

budak2 zaman sekarang dah pandai bergaya..masa saya dulu2 pakai tudung jahit tengah je....ringan!hehe

NAZ said...

wah tamak meraih mata pasukan :)

Aishot said...

ahakan baru tau npe kat sklh ramai yg taknak lari

eisenhour said...

haha..memang santai giler cikgu nih reply dia nyer student..haha

sumpah..hbt..haha

weyh.npe xtye beli kt mn tudung tu?kalah cikgi2..haha

Cikgu Dahlia said...

sah!! musim merentas desa la ni kan??

acap2405 said...

saye nih memang bukan kaki larik..
klau ajak melontar tuh bleh arr..
hahaha

myQza said...

pesen zaman skarang!

zixol said...

hahaha..mcm tuler prangai budak2, adeje nk men ngelat!

Bro Framestone said...

lawak la cikgu zara kite nei ek... jom lawan berdebat nk dgn bro he..23x

BroFramestone Blog

Pais Mais said...

berat bawa hati batu..haha

i'msosupernotcool said...

haha... mmg malas duh merentas desa..
sama la aku dulu..

ape2 jer said...

hehe btol2 berat batu kt tudung ekeke

Unknown said...

musim sukan sekolah!

mUTe said...

Perot saya cuby. susah nak lari. camana cikgu???

Dak Wan® said...

Saya senggugut gak ah camni... hehehe

Anonymous said...

ringan je batu2 tu..alasan budak2