Tuesday, February 23, 2010

Dunia Saya, Mata Awak. Saya Memang Sayang Awak. Tidak Perlu Bedah Dada Sebab Awak Boleh Perhati Dari Gerak Saya. Lihat, Awak Tahu Saya Cinta.


Dunia saya kecil dan cuma sebelah.
Mata awak besar dan indah.
Bila dunia kita bersatu, ada sesuatu yang nyata.
Awak dan saya telah berjanji setia.

Awak datang dan buat saya rindu lebih daripada biasa.
Saya benci dengan jarak yang memisahkan kita.
Saya sakit hati bila lihat awak mengucapkan selamat tinggal.
Saya berpaling lepas awak lepaskan bunyi hon terakhir.
Saya tahan air mata, agar mata saya tidak bertambah sembapnya.

Awak, saya masih punya mata terakhir.
Mata terakhir yang awak titipkan buat saya.
Cantik dan buat saya senang dengan kehadirannya.
Awak, saya mahu jerit kuat-kuat bahawa saya rindu gila.

Awak, lihat bayang-bayang awak dari belakang sudah buat saya gembira.
Lihat jarak kita dekat kembali walaupun seketika cuma.
Lega dapat luangkan masa dengan awak walaupun masa membenci kita.
Sekejap sangat awak, sedetik itu membunuh rasa.

Entah kenapa, saya ketuk Sean dengan jari, saya terpandang macam awak di sebelah.
Macam waktu mula-mula kita bersama.
Ingat lagi harumnya minuman setiap pagi.
Walaupun butir bicara jarang keluar dari mulut kita, tapi belakang badan kita macam asyik berbicara.
Kesunyian kamar indah menjadi saksi betapa kita ikat dua jiwa.
Awak dan saya.

Betapa air mata mengalir laju saat ini.
Betapa saya merindui saat melihat awak pergi.
Sedihnya hati saya, sunyi.


Mereka di sana jauh, tapi kita berdua dekat bersama.

Awak, akan adakah titik pertemuan antara kita lagi?
Bakal menyatukah dua hati yang bersama hingga kini?
Hati kita mungkin satu pecahan seni.
Mungkin juga.

Kali ini awak berpaling pergi demi terus memburu sebuah cita.
Tetapi awak pahatkan memori indah kita di sebalik lensa.
Kenangan beku masa.

Zara : Entah mengapa hati dipagut rindu pada teman wanita secara tiba-tiba. Mungkin perbualan bersama di Mukabuku membuat aku tersentuh sebegini rupa. Sayang, kalau kamu baca, mahu kamu tahu yang aku rindu kehadiran kamu di sebelah.

Aspirasi aku pada cinta dan seni.
[Sila tekan INI dan cari ruangan komen di bawah sekali]

24 comments:

Citra Penyelamat said...

Lesbian?

Patut pun takde jantan lekat kat ko.

N said...

suka yang ini ;)

acap2405 said...

citra peyelamat memang betul betul sayang sama kak zara laa..
sampai jeles di buatnya..
ahak ahak..
saya pun rindu sama kawan kawan saya bila saya baca entri nih..
bila dekat bukan selalu sembang..
bila jauh rindu pulak..
=[

Citra Penyelamat said...

acap2405(1169) :

kau buta hati lah budak.
ko tak nampak true color seorang perempuan takkan asyik berkepit dengan pompuan lain?

kenapa mesti dgn perempuan?
dah takde lelaki dlm dunia?

Bunga Hati said...

Citra Penyelamat :

ko je nampak.
orang lain ni buta.
tak nampak pompuan ni songsang, biseksual plak tu.

Ken Wooi said...

interesting writeup.. sounds kinda emotional =)

kenwooi.com

faRha said...

i miss u too
xde mood mau bercerita
fikiran serabut, badan penat
jadi pelajar tahun akhir memang menyeksakan

L said...

Babe, don't want to write about me?

lols.


and this two freaking stupid bitches, what the fuck you lingered in my lovely Zara's page?

stupid ass bitches.
put your links or IDs stupid.

Jerks!

Both of you are annoying and freaking sucked! You just disturbed this lovely writing by her.


That's why I hate bitches!

Adziim said...

Cik Zara, adakah saya jahat andai kata saya suka membaca komen dari Citra Penyelamat?

Suka bukan bermakna saya menyokong bahkan saya di atas pagar.

Sekadar suka melihat kerenah manusia, itulah yang saya maksudkan.

Andai aku ada seorang teman lelaki untuk aku rindukan mungkin juga aku boleh buat entri seperti kamu.
Kerana erti teman itu universal bagi aku dan bagi Cik Zara.

Citra Penyelamat said...

L:

Ko cakap pasal benci bitch?
Tengok label blog ko la jantan loser!
Awek tidur dengan jantan lain pon ko terima lagi.

Padan muka la kena tinggal time V-Day!

Citra Penyelamat said...

Mimpi :

Ko suka dengan komen aku?
bagus, ko normal.

tapi ko kata ko nak tulis gak kalau ada kawan lelaki? terpengaruh dengan Zara ni?

L said...

Citra Penyelamat :

Your comments showed how freak and stupid you bitch!

Agreed with Mimpi.
Love is universal.
To be exact, you don't love your dad?
Is your dad a man?
Stupid bitch.

To mention about my ex-gf was cool enough you thought? You make my ass laughed and want to blow the cream cum on your face!

Stupidity among those bitches who never appreciate arts. You're one of them. You thought you're the smart one ass?

Go to the hell!
Curse u for that!

NAZ said...

kenangan beku masa :) cun

Citra Penyelamat said...

L:

U curse me cz of this bisexual girl?
Man!
U r freak!
Cum stupid!

Who want your stupid-pale-unhealthy sperms?

Stupid you pale-poser-man!

L said...

Citra Penyelamat :

How stupid u r.
Pity u.

I hope u r hideous.

Husna Hadzarami said...

hey, your friendship is beautiful :)
please continue being yourself, i seriously love your writing.
and i believe you are strong enough to face everything..
because thinking back, actually boleh je you buat tapisan comment, and approve only comment yang you suka je, but you didnt.
it shows how strong you are, keep it up!

aini hayati said...

kasihan kamu citra penyelamat
makna cinta tu luas jangan kamu sempitkan..
selagi ada akal dan iman pasti cinta yang ada bertunjangkan jalan yang benar..xkiralah pada siapa juga kita cintai..

aku sokong penulisan kamu zara~~
keep writing...
aku sentiasa menyokong kamu dr belakang...:)

Hazami Bahrin & Family said...

Zara darling.

Beautiful young lady.
I know how I always salute you because you're too strong sometimes. Personally, I know your soft spot dear. When it comes to friendship matter, you can be so weak.

But it's okay.
No need to judge you.
You're special.
Special in terms of you're a good foster mother to my three kids.

Love and hugs from us.

Hazami Bahrin & kids.

P/S : Bother those haters. They'll never effect you sweety.

acap2405 said...

citra peyelamat:ahak ahak

biar buta mata..
jangan buta hati..
kawan biar seribu..
musuh biarlah tiada..
cari lah syurga..
jangan cari neraka..
carilah pahala..
jangan cari dosa..

sajak khas untuk citra peyelamat yang kusayang..
=}

Citra Penyelamat said...

Eh, banyak plak yg bekap minah biseksual ni?

takpe la.
aku malas nak carik pasal lagi kat sini hari ni.

korang tengok dia punya Twitter. ada secara dia mati.

i'msosupernotcool said...

klaka la u nih Citra Penyelamat..
xnk singgah blog i?
ade fesbuk? gua nk add u lah..
kehkehkeh


yup..
gua pon suke cinta..
tp gua buta cinta..
bantu gua buka mata boleh?

Adziim said...

Citra penyelamat :

Ah~ kenapa aku turut serta dalam kitaran kerenah manusia ini?
Oh ya! Aku juga manusia.

Sy tdk terpengaruh dengan mana-mana pihak.

Nakama adalah perkataan Jepun yang merujuk kepada kawan, teman ,rakan, dan yang seangkatan dengannya.
Saya sendiri lebih berminat dan suka memahami Nakama itu sebagai "teman"

Nakama itu ada pelbagai maksud....begitu juga teman.
Itulah yang saya cuba nyatakan.

Anonymous said...

setiap yg bertemu pasti berpisah

bukan orang pinkish said...

"kenangan beku masa" - i loike...this entry remind me of cerita indon "tentang dia"...nice pah..