Tuesday, January 26, 2010

Bila Perkataan Cantik Jauh Terpisah Dan Aku Kekal Dengan Identiti Cikgu Batu


Entah bila kali terakhir aku mengendong tas tangan yang kecil.
Terdiam bila memikirkan betapa kegilaan aku pada sesuatu yang berunsur kewanitaan sudah bertambah. Bak kata sahabat aku, harus bunuh diri penanam tebu di tepi bibir yang pernah menjalani kehidupan bersama sebelum ini.
Ketawa.
Senyum.

Aku tidak pernah kenal perkataan cantik.
Tidak pernah orang gunakan perkataan itu pada aku.
Nah, aku selalu gunakan untuk diri sendiri.



"Zara, tas tangan yang kamu beli ini menarik."

Dan ya, ada di kalangan teman yang menyatakan aku sesungguhnya adalah guru yang sangat batu (baca : Rock) jika aku menggunakan tas tangan ini. Ah, dengar suara aku dulu, pasti kamu akan tahu.
Ketawa.

Oh, aku dapatkan tas yang berwarna coklat kopi ini usai pulang dari sekolah tengah hari tadi.
Tiba-tiba rasa berkenan di hati, maka aku gagahkan juga diri membeli.
Ah, hadiah pertandingan masih belum lengkap lagi.
Aku perlu harus terus memburu.

Siapa Si Tengik dan Si Busuk?
Masihkah anda keliru?
Senyum.

Zara : Kepenatan. Esok ada acara merentas desa.

11 comments:

IntanBerlian said...

huhu.umur mematangkan kita zara.tu yang kamu pon semakin ayu.whoa! =P

[z@ck] said...

ayu oh pakai tas tangan tu..
baru nampak rupa cikgu yg hot..
hehehe

Amal said...

betul uh.
smart lah beg tu.

ape2 jer said...

hehe sdg membayangkn zara pakai tas ituu ekeke

mamai said...

prempuan tidak boleh dipisahkan dengan kecantikan

zan xray said...

nak tengok gambar penuh dengan bag baru ni boleh??

wanita mutalib said...

CANTIK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)

kawie2020 said...

hehhehehe... kawie x tahu menilai kecantikan tas tangan kamu nih... hehhehehehehhe....

zahidah dihaz said...

kacak la...kmk mo juak....

zahidah dihaz said...

kacak la...kmk mo juak....

Anonymous said...

tas tgn utk aku ke dik?