Tuesday, March 10, 2009

Sayang...Seks Itu...


Kami perlu mengisi borang.
Yang sebenarnya, memenuhkan borang yang perlu diisi.
Tiada taklimat, tiada penerangan.
Isi mengikut kefahaman kamu sahaja.

Aku isi borang aku.
Baca dengan teliti.
Oh, juga bersama beberapa teman seperjuangan.
Jadi, jika terdapat kesilapan, laju sahaja tangan membetulkan.
Senyum kanyur.

Proses mengisi (baca:memenuhkan) borang selesai.
Aku tukar dengan B.
Kami teliti satu persatu.

Sampai ke satu item (bahagian atau ruangan).
Maklumat peribadi.



Aku : B, kenapa kau isi bahagian ini sebagai lelaki?
B : Eh, dah dia tanya seks kan?
Aku : Ye lah, jawab lah perempuan.
B : Kenapa pula?
Aku : Kau kan perempuan!
B : Tu bukan soalan orientasi seks ke? Sebab itu aku jawab aku suka lelaki.
Aku : Bukanlah!
B : Dah tu? Kalau aku jawab perempuan, nanti dia fikir aku songsang.
Aku : Bukanlah. Tu dia tanya jantina kau.
B : Kenapa dia tulis seks?
Aku : Mesti terjemah terus dari borang Bahasa Inggeris tu.
B : Aku fikir apa lah...
Aku : Kau fikir apa lagi?!

Nota : Sila jangan terjemah secara membuta tuli. Kamu buat pemikiran kami keliru.
Tapi kami hargai secara gembira. Sumpah.

28 comments:

Anonymous said...

ada jugak orang mcm ni...

meh sini aku tunjuk apa tu sex...

haaa...

en_me said...

ammvoiii .. very very derr ghitewww

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Pali:

hahaha~

aku benci benda yang diterjemah..

tolong!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

en_me :

hahaha~

gitew apa en me..

eliza said...

dia kurang paham bahasa tu...

bila kurang jadilah dia tak paham...hehehe

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

eliza :

hahaha~

mungkinkah sayang?

eliza said...

gulp.. sayang...aku dah keliru dah..abis la...haha :P

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

eliza :

hahaha~

kamu keliru?

mahu aku nyanyi lagu keliru?

tapi aku tak mahu bercerai di kemudian hari~

hahaha~

mrblind said...

ada jugak pesen macam tu..lain kali buat je kolum L( ) P( ) ..tick je..kan senang..

Anonymous said...

cm ner senyum kanyur tue..?

Anonymous said...

hahaha... amenda la translate xbetul.. wat malu jer... haha

lavidalabelle said...

xD direct translation mmg mengelirukan.

aku suka hot guy mcm johnny depp. hehehe

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mrblind :

hahaha...

tu la pasal..

pening kepala~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

khaLifah feDi [THE PEIN]:

senyum kanyur tu cam senyum sinis dan tak ikhlas~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

AHMADSUFI6177 :

hehehe~

tu la...

sangat tensen woo~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

i.am.belle :

nanti aku buatkan kolum khas untuk kau belle..

hahaha~

apisz said...

sexs tu sedap..wakakkakkakaka

Biasa said...

haha baca dua kali baru paham huhu.. lucu bangat

FARYN said...

tetiba aku tak paham..hahahaha

Tijah said...

wah! ko pandai yer. tajuk2 ko salu memanggil2 aku ke sini. hahah!!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

apisz:

hahaha~

ini bukan mahu sambungkan ayat..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Ritz @ Richeal Phil :

hahahaha~

seb baek kamu paham Ritz~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

F A R Y N :

tetiba jer..

aku musykil nih~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Tijah :

hahaha~

aku suka..

lalalalala~

A a D i I ? said...

owh.. oke.. :)
hahaha..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

A a D i I ? :

hahahaha~

Mrs Poyo said...

hehehe..zara..zara..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mira amair:

hahaha~

kenapa?