Friday, March 27, 2009

Lupakan Tuan Nanako, Kita Ada Siapa2 Sekarang...



Siapa rasa blog aku jahat, tidak berguna, menyesatkan mereka,
aku sanggup bentangkan permaidani merah buat anda.
Sumpah aku sanggup!

Kalau betul aku menyusahkan kamu,
memesongkan kamu, aku mohon sangat-sangat pada kamu,
tekan butang pangkah di paparan blog ini.
Aku merayu pada kamu!

Kalau betul kamu tidak suka,
sila berjalan keluar dari sini!
Sumpah, aku tidak mahu kamu mengata aku sesuka hati.

Kalau kamu benci blog ini,
sila keluar!
Aku tidak perlukan kutukan!

Aku tidak terdesak dalam apa-apa keadaan!
Aku hanya memindahkan sedikit kasih sayang buat semua!
Aku tidak menggoda nafsu kamu!

Kegilaan apakah tuduhan itu dilemparkan kepada aku?!
Kalau selepas membaca blog aku, kamu menjadi miang,
maafkan aku.
Kalau selepas membaca blog aku, kamu menggentel sesuatu,
maafkan diri kamu!



Aku menulis demi diri aku.
Kalau kamu benci dengan hasil tulisan seperti ini, aku tidak mampu berbuat apa-apa.
Kalau kamu benci aku sekalipun, aku hanya mampu tersenyum.

Aku sudah sediakan satu kotak undian di tepi.
Sila tanda apa yang kamu rasa.
Kalau benci, katakan benci, luahkan sahaja.



Aku akan berhenti menulis buat seketika.
Menunggu jawapan dari kamu semua.
Hinaa, kutukan, kejian kamu akan aku hadam.

54 comments:

Hidup KOKA said...

Hellooooo......

Hidup KOKA said...

Yess..... aku first!!!!

jangan berenti menulis sayang!!!!

Kerna,

Kalau kau berenti menulis.... hilanglah peluangku untuk jadi th first!!!!!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Hidup KOKA :

Helloo..

Yeah...

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Hidup KOKA :

Tahniah!!

anda first!!

ahh..orang benci aku menulis...

apakah yg patut aku lakukan?

zahidah dihaz said...

pedulikan pa org kata
kalau dia xsuka, jangan baca la...
dah baca pastu nak kutuk2 org...
xpun dia cemburu kot coz dia xpat nak tulis cam zara tulis....sayang kamu slalu

Izza - Jiejah said...

menulis ibarat berkarya ..
untuk apa org berkarya?
untuk kepuasan diri sendiri bukan?

sudah pasti bukan untuk kepuasan org lain ..

jln terbentang , kalau haluan tak sama .. pilih saja jalan yg disenangi ..

kamu senang menulis ?
tulis saja ikut kata hati ..

pinkiss said...

dlm hati aku ada cinta, aku cuba untuk kikis rasa benci dari hati ini.

ciK LyndaWawa said...

syg..jgn sedey2......

bubbye said...

alalalala..janganlah sedih..
abaikan siapa2 yang kite tk tau siapa itu dan die ingat die siapa?huh!kalau die jadi siapa,aku nak jadik mengapa ler..leh?keh3

Hidup KOKA said...

Dia orang tak suka kau menulis?
Persetankan mereka.....

Tulisan mu tetap menjadi
"Pooooooojaaaaan hati ku!!!!!"

sharamli said...

zara...

jgn cm ni dear...

pedulikkan SIAPA2 itu...

hu3

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zAhiDah diHaz 17:

sayang kamu juga syg...aduhai..manusia ini...pelbagai ragam..rasa mau terajang2 kepala orang sekarang ini~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

jiejah d'blogger :

terima kasih jiejah..kamu buat aku lupakan hasrat mahu membunuh orang tatkala ini~

CikYana(",) said...

syg
xmo cedey2 oke
jgn pedulikn org cmtu
cheer up oke
u still have me

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

pinkiss:

aduhai..cinta kamu boleh kan syg?

aduhai~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

ciK LyndaWawa igUana:

camne tak sedey?
kena kutuk lagu tu beb~

Mr. BLB said...

hye zara.siapakh gerangan "siapa2" yg berani mengatakkn blog zara cmnni?,sunggu busuk hati owg tu,semoga tuhan bgi pembalasan kat dia.sabar ye zara,teruskan menulis.inilah dugaan, saya pon senasib ngan kamu.tpi kta perlu tabah!,

:]

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Hidup KOKA :

betul katamu KOKA...
persetankan mereka semua...aku mahu gembira..demi kasih sayang aku buat kamu semua!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

bubbye:

kejam sungguh orang tu bye...
kenapa ayat2 begitu ditujukan buat aku?

aduhai bye~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sharamli:

kalau dia berani...dia tentu telah tinggalkan URL..

ini tidak...

lepas kumen..blah camtu jer...otak dia!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

CikYana(",):

uhuks!

syg kamu cit yana...

aii nak mengamok nih~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Mr.shari:

entahlah mr.shari..
dia datang..menulis tanpa menunggalkan link..

kejam!

kejam!

Kapten Luffy said...

dalam blog banyak cabaran...

kena LALI kan diri... biarkan PERSEPSI orang... asalkan KITA KENAL DIRI sendiri.. kita TAK BUAT JAHAT... NIAT KITA BAIK... itu cukup.

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Monkey D Luffy:

terima kasih KApten..
kamu pembakar semangat aku tatkala ini..
terima kasih kapten!
aku sayang kamu!

unknown said...

aku baca okeh jer
x de masalah pun...

biasa la org kadang² cemburu akan pencapaian kita....teruskan usaha kamu zara(aku support sentiasa)...yg baik jadikan panduaan yg buruk jadikan tauladan

peace no gaduh² =)

Yern Ain said...

just ignore that bebeh.

myb he/she the one yg terinfluenced.
x tahan nafsu or wutsoever.

read it with ur on risk.
or just leave it.

mnyampah btl org cm tu.

ieNn ZaZa said...

erm..np org tu jht sgt..ish2..dh laa nyebok bc blog org pastu ikot suka ati je nk kutuk2..nk kena blasah tu namanye

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

KhairiL's :

Thanks a lot Jambu..
aku pun rasa ok jer..
kenapa mesti mengata aku camni?
tensen betol aku..

thanks sebab support aku synag~

lavidalabelle said...

ZARA dahling

boleh block kan ip dia tu kat chatbox tu? block ip dia from the chatbox.

aku pasti dia itu PEREMPUAN.

dan aku pasti hari-hari dia akan dtg membaca blog kamu 'benci tp rindu' sbb dia nak cari point sakitkan hati kamu.

ZARA,
apasal blog kamu yg nakal dan murni ni dia serang walhal blog aku yg penuh makian tu dia tak jenguk pun?

HAHAHAHAHAHAHAHA bongok lah orang itu. padaiyappa!! yennadey?? chitt!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Y E R N ain :

aku sgt geram sekarang sayang..
ini sudah terlampau nih..

kalau betul2 mau kutuk..sila tinggalkan link..baru nampak berani~

huhu~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

ieNn ZaZa:

tak tau sayang..
tak tau dia siapa..
kalau lah tahu dia tu sapa..
mari kita FLAG dia secara beramai2..
huhuhu~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

i.am.belle:

entahlah belle..
aku pun tak tau..
huhuhu~

kenapa blog aku ini dijadikan mangsa?
hampeh betul..
blok IP dia?
bagaimana itu?
aku nda tau~

lavidalabelle said...

zara pakai shoutmix, kena tgk ada setting tak block ip tu. i'm not sure ur shoutbox ada admin setting ke tidak.

sebab belle guna www.myshoutbox.com (box ni mmg boleh block ip dan block perkataan maki hamun. mmg khas setting kita as admin)

*v*

Anonymous said...

dengki tuh....
org2 hebat mcm kita mmg selalu didengki...

hahahah
:P

kEy said...

adeh la...
0rg yang tak paham mainan bahase mmg macam tu zara..
0rg yang hanya memikirkan bnde tu p0n mmg mcm tu..
kal0 kite tulis ape2 die mesti akan jd dua..
sama ada 0rg tu suke,
sama ada 0rg tu x suke..
n kite jgn la berhenti menulis disebabkan 0rg yang tak suke ni..
tapi kite teruskan menulis sebab 0rg yang suke ni..
apa pilihan anda?


key sayang zara~!
MUAHX~

*hugs~

Anonymous said...

abaikan sahaja orang itu..jikalau dia btol2 brani nape de xletak name dia or link de..
jgn kerna sorg tu anda mengalah..trus kn ber'blogging'..hohoho...

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

i.am.belle:

terima kasih belle sayang~
nanti aku akan datang melihatnya..terima kasih!

aku cinta kamu belle!!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Bunga Binti Nordin:

hahahaha..
aku setuju dengan katamu Bunga sayang~

biarkan mereka dengan sikap mereka yang biadap tu~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

kEy :

aku juga sangat bengang woo..
tensen sgt2!!

sayang kamu jugak key!!

mari peluk!!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

GeNeRaSi MaLaYSia :

Yeah GM!
Itu namanya semangat kan?
aku sayang kamu GM!

jiji najiy said...

ling...
sape yg JAHAT tuh???
meh cni i guling giling2 dia
hiissshhhhh!!!!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

jiji najiy :

tak tau la sayang~
huhuhu~

kalau i tau..i bagi dia pada u..suruh u giling2kan~

Anonymous said...

Zara!

i vote 4 zara!

jgn giveup....

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Mie :

aduhai sayang...
kasihan kamu di perkotak katikkan oleh org lain syg~

i lap u too!

Yang Benar, Kakak Perkara Rawak said...

rileks.

siyesli,kau kene jangan emosi ok.
aku tahu lau aku kat tempat ko aku pun akan hot gila..
macam tak faham bahasa pulak maksud "blog personal"..
suke hati lah nk tulis apapun.
aduh..
tapi fikir dalam2 zara..
dalam hal ni,jgn tunjukkn kejahilan kite,ye,mungkin kite tak betul,atau mungkin kite betul,dan dia yang salah interpretasi apa yang kita tulis,tapi satu saja,be wise zara..
kau bukan baru semalam berblog ok..
so,kau boleh handle dia..
sabar ok.aku pun kadang2 memang hilang sabar dengan org yang sebok cari kesalahan ni,tapi bile aku pk balek,aku ase nk gelak je,rajin sangat dia carik benda silap kita..patut kite rasa bertuah ade org care pasal kite,walaupun cam najis kan die kutuk2..belajar dari situ zara,.bila kau dah waras,kau akan faham maksud aku,jgn terlalu bnyk melatah waktu marah,nnt benda yg kau tak maksdkan pun keluar..
tapi kalau ko melenting,org tu yg happy.cube bayang,kau posting marah2,die baca,kau rasa die menangis ke?mestilah tak,entah2 die senyum,seronok may be..
silap dia sebab salah guna kata2 kau,.kau cuma bermain bahasa,aku baca tak horny pun,steady je,aku rasa amai lagilah laki ke pondan ke bace ok je lagi..
horny tu bile diri sendiri yg tatao kontrol,tak payah tayang gambar breast pun tengok bukit bendera pun boleh terasa horny,betul tak?
itu kalau org yg pk pakai hati..
sabar jela zara,
dia boleh cakap apa sahaja,and kau boleh tulis apa sahaja,asalkan kau tahu keterbatasannya,cukuplah..
dan siapa2,aku tak nk cabar ko pape,tu hak ko nk cakap,tapi pikirlah,belajar memahami sesuatu yang tersirat,bukan dengan menilai sesuke hati..kau mungkin betul kalini,tapi sayang,kau kena belajar BERSOPAN SIKIT.what a shame.macam ketam ajar anak berjalan,dah diri sendri senget,tak payah cita2 tinggi.[fullstop]

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

penjenayah.merah.jambu. :

sayang..
kamu betul...
aku tidak boleh kalah dengan manusia seperti ini..
aku hanya menunjukkan kelemahan aku bukan?

ya, mungkin dia benar kali ini..mungkin kesilapan aku menulis membuatkan dia tak suka..

mungkin juga...

Adam said...

erk?? tak boleh kalah dengan manusia macam tu?? menunjukan kelemahan??

SUDAH TERNYATA KAMU TURUT BERSAMA ORANG ITU MENGUMPUL DOSA.

adalah lebih baik kamu hanya membiarkan sahaja. Jangan dijadikan kutukan orang lain sebagai matlamat hidup .. hanya kritikan kita boleh terima. Orang yang mengutuk orang yang dibencinya adalah tidak wajar didengar.. biarkan saja.

PAHAM MAKSUD KU???

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Dakjaat™:

aku faham barangkali...
aku faham barangkali...
aku faham barangkali...
aku faham barangkali...aku faham barangkali...
aku faham barangkali...aku faham barangkali...
aku faham barangkali...aku faham barangkali...
aku faham barangkali...aku faham barangkali...
aku faham barangkali..

orang2.. said...

lalalalalalala...

jeles la 2 org xbg ksih syg kt dia..

kn zara kn??

huahahahahahaha...

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

orang2.. :

orang2..

kau merasai kasih syg aku tak?

orang2.. said...

rsa..
hehehehe..

thx..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

orang2..:

hahaha~

bagus2...

no big deal kan?

Anonymous said...

XPER AKU TAW HATI KAMU HATI TISU,..LAGIPON KO BKN MALAIKAT XDER PRSN KN.......

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

khaLifah feDi :

apa maksud kamu?!