Wednesday, March 25, 2009

Dada Itu Tidak Sesuai Buat Dia...




Aku terlalu penat semalam.
Dari 24 jam, aku cuma berada di atas ranjang selama 2 jam sahaja.
Corak tidur aku semakin teruk.

Selepas petang yang menggembirakan bersama 3 sahabat lelaki,
aku pulang ke kamar.
Dengan niat yang satu, menyelesaikan misi yang seharusnya.

Si Hitam berbunyi.
Panggilan dari M.

"Jom keluar makan."

Aku : Maaf, tapi aku ada perkara yang perlu diselesaikan.
M : Jom lah. Kami semua keluar ni.
Aku : Siapa?
M : Kuda, Halus dan Petir.
Aku : Bagi aku masa untuk solat dan bersiap.

Aku keluar bersama mereka.
Kekasih - kekasih lama sepanjang setahun di matrikulasi.

Kuda : Petang tadi kau pergi mana?
Aku : Aku keluar dengan kawan-kawan aku.
M : Pergi mana?
Aku : Kedai Kopi "Duit Bintang Berlogo Hijau".
M : Banyak duit kau.
Aku : Takdelah.
Kuda : Minum apa kau?
Aku : Pergi kedai kopi kau minum apa?!
M : Tapi aku tengok kau mengantuk gak ni, kenapa?
Kuda : Dada itu tak sesuai untuk dia.
Aku : Apa?!
Kuda : Maksud aku, dadah itu. Dia sudah terlalu tepu.
Aku : Barangkali...



Aku terlalu penat.
Panggilan dari B tidak berjawab.
Apakah B tahu aku sangat memerlukan kedamaian ketika ini?

24 comments:

zahidah dihaz said...

dadah itu kalau diambil slalu mmg xda kesan dah...take ur time to rest

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zAhiDah diHaz 17:

tapi kalau dadah yang part lagi satu tu..berkesan jugak..ahaks..=)

Atiqah Adnan said...

"duit bintang berlogo hijau"? saya tau.. heheh... yerp.. kOpi tak baek untuk kesihatan k.. dUlu saya selalu minUm kopi.. sehari mesti minUm.. tapi lama-kelamaan rase badan ni letih je.. terUs stop da... heheh


take care dear.. :D

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

tRuly tO be mYself 'Qa~ :

hahaha...
kamu tahu ya?
bagus2~

LOL!

uh..saya kalau tak teguk kopi setiap hari..akan gigil..ketagih sudah~

Mrs Poyo said...

aku ktagih kopi..buatan nenek aku...hehehe..

farah said...

sayang;

kamu kena banyakkan rehat.
ambil tidur yang cukup ya!

:)

pinkiss said...

jom ngopi sama aku.

Anonymous said...

minum tu minum gk..jgn smpi masuk kategori ketagih udah leh yer..hohoho..

Anonymous said...

minum tu minum gk..jgn smpi masuk kategori ketagih udah leh yer..hohoho..

apisz said...

dadah=dada? haih...

Hidup KOKA said...

Aku konpius gak....
Dada ke dadah?

Kapten Luffy said...

selalu ambik 'dada' pun boleh tepu gak kot ';p

Adry said...

kalau aku minum kopi confirm tak ngantuk....

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mira amair:

ku kalau mana2 kupi pun ketagih syg~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

farah liyana :

aduhai..
aku hampir tak mengerti erti rehat~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

pinkiss :

jom sayang!!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

GeNeRaSi MaLaYSia :

hahaha~

baik...

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

apisz :

hahaha~

aku pun pelik~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Hidup KOKA :

aku juga konsiup~

hahaha~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Monkey D Luffy :

hahaha~

gamaknya lah kapten...=)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Adry :

hehee..

aku kalau kopi..memang pitam ahh~

tidur gak~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

To ALL:

aku memang penagih kopi!

huhuhu~

A a D i I ? said...

uii..ramainyer boipren. meh mintak satu. lalala~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

A a D i I ? :

ahhh..teman lelaki adalah sahabat lelaki..yg istimewa? aduhai..payah sekali~