Sunday, March 28, 2010

Kamu, Cepat Balik. Jangan Makan Telur Warna Warni Dan Menonton Cerita Seram Sampai Pitam.


http://fc06.deviantart.net/fs32/f/2008/223/0/d/Couple_on_a_Bicycle_by_Zairal.jpg

Trivia:
Gambar di atas berkaitan dengan Bab Lapan Legasi Cinta Alisia.
29 Mac 2010 - 10.03 malam

Kamu tersayang.
Cepat pulang.
Aku perlukan bahu untuk ditumpang.

Kamu.
Aku baru nampak pesanan yang kamu tinggalkan buat aku.
Walaupun hanya sepotong ayat di ruang beku.
Tapi itu sudah cukup  buat aku terharu.

Kamu.
Cepat pulang ke pangkuan buku.
Jangan habiskan masa dengan main telur-telur warna ungu atau biru.
Eh, mana warna air yang kamu janji mahu beri pada aku?

Kamu.
Aku sebagai beku.
Kehilangan teman baik yang buat aku ketawa, kamu mampu.
Kamu tahu?

Kamu, bila mahu menggila?
Aku selak kalendar di sisi, sudah minggu ketiga.
Aku rindu mahu meluahkan segala.
Betul, kamu kenal siapa Zara.
Meleleh air hidung bukan tanda aku bahagia.
Ketawa.

Zara : Masih menggarap Bab Lapan. Sudah hampir tepu dengan pelbagai kisah.

7 comments:

Epul Azimi said...

bestnye puisi...hehehe

acap2405 said...

haha..
puisi khas untuk pertunjukkan yang ada gambar kak zara tuh ker..?
hehe

hans said...

zara
nanti ada contest puisi dkt blog diari seorang lelaki kalau xsilap
silalah join

NAZ said...

zara sabar ya :)

joegrimjow said...

saya akan cepat pulang
hehe

Lyana Hisham said...

zara, saye suke penulisan awk :)

btw, just nk inform saye bg kamu award..kalau rajin tgk lah kat blog saye ok~

Meowwwww said...

Meowwwww