Sunday, March 14, 2010

Istimewa Khas Untuk Pencinta Dunia Sebelah Zara : Bila Pemilik Dunia Bertemu Teman Wanita Istimewa. Tidak Mahu Kamu Lihat Wajah Duka Lara.


Salam semua.
Ada sesuatu yang merenggut sinar bahagia di wajah.
Ada yang membuatkan aku semakin lemah.
Sakitnya, aku sedang cuba hadapi dengan tabah.
Aku tahu walau di dunia realiti aku dimarah sekuat hati, aku punya kalian yang amanah.
Amanah terhadap persahabatan yang tidak diinjak ke tanah.

Tidak.
Aku tidak akan biarkan kamu semua lihat wajah duka.
Biar kita di sini hidup dengan ceria.
Persetankan dunia luar yang celaka.
Aku hanya mahu ukirkan senyuman bahagia.


14 Mac 2010
Mumchy Cafe, Muar, Johor.

Tadi siang bersama teman wanita.
Balik ke rumah agak lewat, sudah dihambur oleh keluarga.
Datang Si Bunga Jiwa tenangkan hati, salurkan tenaga.
Pujukan Pengetua Aksara selepas itu buatkan bersemangat semula.

Ya Allah.
Terima kasih kerana meletakkan aku di tempat yang aku dapat hirup bahagia.
Walaupun mungkin ia sementara.
Sujud dan matiku hanya demi kamu Maha Pencipta.

Zara : Mengumpul kekuatan dan ketabahan demi menjamin kelangsungan hidup sebagai seorang insan.

11 comments:

wanita mutalib said...

sabar wahai sayang..

kamu disayangi..

itu sebab tunggal :)

syarifah radiah ibrahim said...

alahai.
comelnye.
hihi~
:)

*hidup ibarat roda, sekejap di atas, sekejap di bawah. kan?

Azrul Hisham said...

nanti aku datang muar tuan blog ni kena belanja minum :)

NAZ said...

tudung cun:)

TMUkmkd said...

hoh kalau hidup sentiasa selesa bukan hidup namanya! :D

semoga kekuatan yang dikumpul mampu menganjak diri semula

AeMcSketch said...

life has its ups and downs!
be hepi. u got all of us to cheer u up! :)

Hizami Li said...

senyum.

;D

chokio_nia said...

kalo akak da kumpul byk kekuatan tu, pos kat ain sket bole?huhu

Aini said...

zara... Hebatnye awak susun ayat. Sangat kagum baca setiap bait entri mu itu.. =)

Cetusan said...

nikmati air maniz pun satu syukurr.
.jiran sebelah saya air suam jerr..

Anonymous said...

air tu buat jiwa ku tidak tenang!