Saturday, June 02, 2012

Debaran.


Kadangkala, bila hati sudah terlampau teruk cedera, manusia yang kau sayang sudah tiada lagi dalam bayangan mata. Kesedihan yang dia berikan buat kau menutup mata setiap kali kesakitan itu menjelma. Sudah hilang segala raungan kau bila mana dia datang dan pergi meninggalkan luka dalam yang langsung tidak mahu kau kenangi. Bukan kau tidak sayang, mahu dilepaskan tetapi dia masih bermain tarik tali.

Setiap kali kau menimbus diri, dan bercadang mahu mati dari sisinya, dia akan datang dan belai dengan kata-kata yang membuatkan kau senyum hingga ke telinga. Hilang segala derita sementara bagaikan manusia sakit diberikan ubat penyembuh - penenang jiwa. Malangnya, kesakitan yang kau terima selepas itu tidak mampu ditanggung oleh buaian manis sedemikian rupa. 

http://farm4.staticflickr.com/3149/2378719711_2b7a5b6091.jpg
[Sumber gambar]

Sehinggalah kau jumpa entah siapa yang kau sendiri tidak tahu latar belakangnya - senyuman dia sudah mampu buat kau berdebar tidak tentu hala walaupun kau sendiri sedar senyuman itu bukan untuk kau. Kadangkala kau cuma berharap keadaan begitu akan sama dengan manusia yang kau suka, tapi ternyata impian kau tidak pernah terlaksana.

Maka, kau biarkan degupan jantung kau mengkhianati dan menikmati senyuman manusia yang entah siapa itu. Mungkin dia jelmaan manusia yang kau impikan - tapi mungkin sahaja hanya ilusi yang bakal membunuh tanpa kau sedari.

2 comments:

LeSScAkAp said...

Kita tidak tahu mungkin suatu hari senyuman itu adalah untukmu...

reenapple said...

Dia mungkin bahagia dengan perasaan yang baru itu. =)