Saturday, October 02, 2010

Setahun Berlalu Tanpa Disedari - Masih Banyak Yang Kekal Di Hati Walaupun Jauh Dari Capaian Jari.


17 Ogos 2009
Itu tarikh konvokesyen aku.
Banyak yang ditinggalkan setelah setahun berlalu.


Aku.
Secangkir kopi dan kamera serta jubah konvokesyen.


Dwen.
Adik lelaki merangkap tukang ambil gambar.
(InsyaALLAH, tahun depan aku akan berusaha sedaya upaya mengosongkan jadual menghadiri majlis konvokesyen dia)


Sudah lebih setahun tidak berjumpa mereka.
Kawan keluar makan tengah hari- minum kopi - makan malam.
Vinod, Ady, Zara dan Ramesh.

Itu semua cerita setahun yang lepas.
Tahun ini pula, 28 September 2010 : junior-junior aku yang sebaya menghadiri konokesyen mereka pula. Maaf yang teramat sangat dipinta kerana tidak dapat menghadiri majlis graduasi mereka yang tentunya hebat dan gilang gemilang. Lebih baik daripada aku tentunya. 

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs718.snc4/63837_1403455970868_1366426016_30980875_1622371_n.jpg
5 orang dalam gambar ini baik dengan aku dan pakai pingat tergantung di leher.
 Kenapa aku rasa junior lelaki ada kurang seorang?
Ada tujuh orang ke lapan ya?
=__=

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs698.snc4/63837_1403455810864_1366426016_30980871_5207407_n.jpg
 Kiri ke Kanan : Man, Ritz dan Azlie (Junior-junior yang sangat baik dengan aku)
Gambar pinjam dari Mukabuku Azlie Aziz.

Tahniah buat junior-junior aku. Yang baik dan selalu pinjam nota dengan aku, maaf kalau ada kekurangan. Bangga aku lihat kamu semua mengalung pingat di leher masing-masing, tanda keputusan akhir adalah cemerlang dan gemilang. Bagi yang memilih untuk meneruskan perjuangan menjadi seorang guru, moga yang terbaik milik kalian. Yang memilih untuk meneruskan belajar atau menjadi pensyarah-pensyarah muda, selamat juga buat kamu semua.

Buat kawan-kawan lain yang menghadiri konvokesyen, tahniah pada kamu semua juga!

Nota Kaki :
1.Sedang mengarang 'review' untuk sesuatu.
2. Kenapa junior-junior yang aku tulis adalah lelaki? Sebab mereka yang rapat dengan aku.

Zara : Masih menyimpan hasrat untuk menyambung pelajaran setelah menolak tawaran sarjana sebanyak 3 kali. Tunggulah masa yang sesuai nanti.

5 comments:

syaftome said...

alahai...
rupa2nya kamu juga graduan UTM ya...
tidak ku sangka...haha...

kalau tidak kerna PSM...
pasti kita akan konvo pada waktu yg sama...

p.s: kenapa tidak pernah ku lihat semua dlm gmbr itu ya...

Qib said...

biler lh saya nak konvo ni.


Jum Singgah yer
Latest entry di:

Kasih Hingga Mati
Teka movie
Shoutbox hello kitty baru.

MasZuber said...

bila peluang untuk menuntut itu datang lagi, tangkaplah ia. sbb kita tak tau ape yg akan berlaku pada masa akan datang.. :)

madiha said...

hai..bestnya tgok gmbar org grad..
lmbatnya saya nak grad

ayin~weeweet said...

peh.3x??mst 1st class honor ni. hihi