Sunday, October 03, 2010

Resepi Bergambar. Kau Takkan Berani Cari Punya, Baik Jangan Degil.


Mengantuk.
Baru lepas terperangkap di luar rumah.
Penat dan letih.
Malam ada acara bersama keluarga kecil kesayangan.

Amaran : Tajuk di atas adalah terjemahan secara langsung dan tidak ada kena mengena dengan maksud sebenar. Aku sangat mengerti apa maksud sebenar di sebalik istilah tersebut.

http://i103.photobucket.com/albums/m150/rap_ter/makeL-O-V-E.jpg

Aku ternampak gambar yang comel ini di Mukabuku kawan aku, seorang bapa yang mempunyai 3 orang anak. Sebab comel sangat, aku bertanya di mana dia dapat gambar tersebut.

Aku : Mana kau dapat gambar tu?
Dia : Internet. Aku Google. Kenapa?
Aku : Aku nak letak dalam blog, berikan aku sumber dia.
Dia : Kau ambil je dari FB aku.
Aku : Aku biasanya akan letak pautan gambar.
Dia : Macam tu, kau Google sendiri.
Aku : Kata carian apa?
Dia : (ketawa) Kau takkan berani cari punya.
Aku : Apa dia?
Dia : Ikutlah cakap aku, ambil di FB aku sahaja.
Aku : Cepatlah!
Dia : Kau Google "Make Love"
Aku : Jangan main-main!
Dia : Kau cuba, gambar tu mesti ada. Cuma gambar-gambar lain kurang menarik untuk orang bujang macam kau.
Aku : Kambing je kan kau?
Dia : Baik jangan degil, kau ambil di FB aku sahaja.

Gambar yang aku nak seperti di atas.
Baik kau jangan tanya aku Google sendiri ke tidak.
Aku tak mahu jawab.

Penapis carian aku sentiasa dibuka. Ketawa.
Konon-konon di bawah umur 18 tahun.

Nota Kaki :
Sudahlah terperangkap di luar rumah, ada seorang kawan membuat panggilan pula. Kantoi aku terperangkap di luar.

Zara : Mahu ketawa sekuat hati bila dia tiba-tiba kembali. Kau cuma cari aku bila kau lapar dan perlukan seorang kawan untuk teman kau makan? Silap besar itu kawan, silap besar.

10 comments:

ckynwan said...

hahahahaha adakah?

Andimazlan said...

La.. apa susah. Turn on jela SafeSearch Filtering kat Google search tu. Gambar2 Kamasutra gerenti tak keluar punya..

Jom Masak Channel said...

hahaha google ke tak ni :p bahaye2..

Mrs Poyo said...

uihhh..membuat cinta..puding berbentuk cinta aku tau buat la..kekeke

Aidy Shahiezad said...

dok kat luar rumah pun boleh kira terperangkap jugak ker dik ?? haih...

***********
my new latest entry:

Hari Terakhir September...
Pelampiasan Hasrat Tertangguh !!!
(http://aidyshahiezad.blogspot.com)

Mr.J said...

dah google result make love.. macammm mcammm ada..

Regards,
Mr J
www.pengeRindu.com

izulman said...

resepi yang bagus! rasa masakan ini masam, manis atau sedikit pedas? lol

Lea Isnawi said...

hahahaha...tp pic ni seyes cumel

Unknown said...

pati banyak pic bukan2... ahahaha

SURIA AMANDA said...

heheehehe...siut jer kan...tang recipe tu klaka dowh..