Friday, October 08, 2010

Amer Munawer Yusoff : Seluruh Mahabbah - Satu Perspektif Daripada Aku Sendiri


Salam semua.
Pernah dengar tentang Amer Munawer Yusoff?
Jika belum pernah, secara jujurnya, aku mengajak anda semua mendekati penyanyi nasyid ini yang sudah mengeluarkan EP terbarunya yang berjudul Seluruh Mahabbah.

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs406.snc4/46915_154511091240963_149290015096404_425048_861529_n.jpg

Ada dua lagu terbaru yang dimuatkan didalam EP tersebut iaitu Seluruh Mahabbah dan juga Maha Suci Allah (feat UNIQ). Juga dimuatkan 'minus one' Seluruh Mahabbah di dalamnya. 

Secara telusnya juga, EP ini telah tiba di rumah aku kira-kira dua minggu lepas tetapi memandangkan ketika itu aku sedang sibuk dengan satu program peringkat negeri, maka, benda yang dirancang untuk menulis tertangguh. Selama 2 minggu ini juga, aku telah mendengar EP ini semasa memandu. Sungguh mengembalikan nostalgia zaman aku sanggup beratur dan menempah album penyanyi nasyid suatu ketika dahulu.

Seluruh Mahabbah adalah lagu yang berdurasi selasa 4 : 45 minit. Dengarkan dan hayati bait-bait yang terkandung dalam lagu tersebut dan anda pasti akan mengetahui, mengapa hati boleh terbuai dengan lirik dan susunan muzik yang indah oleh Tengku Shafiz Rullah (Ash). Jika anda pendengar setia radio Ikim, pasti anda pernah terdengar lagu ini dimainkan di radio tersebut.

Jika anda berminat untuk membeli EP ini, sila berkunjung ke http://mermotto.blogspot.com/.

Nota Kaki :
Aku menerima surat elektronik yang bertanyakan jika aku sudi membuat ulasan tentang album ini. Setelah bertukar-tukar pertanyaan, persetujuan dicapai dan EP ini telah dihantar ke alamat aku secara percuma. Maka, apa yang aku coretkan di atas adalah hasil pendengaran aku selama 2 minggu ini.

Zara : Bakal bepergian sehingga hari Isnin. Selamat tinggal semua.

11 comments:

Nana S. said...

dulu time amer dalam Ruffedge, saya minat dia gila2. haha. nak dgr la album dia nanti ;)

btw, jaga diri kak zaraa.

Hizami Li said...

oh.
dia ni kumpulan ruffedge dulu kan ?
bagus2.
dah tukar genre nasyid.
XD

izulman said...

wiwit! skrg jadi pengkritik album pulak!!

Nak mintak review Album David Archuleta - The Other Side of Down boleh?? XPPP

Paan Ovrtd said...

Don't really like the layout concept.

First impression : -3

Dengar lagu kat facebook. Just nice.

Overall : 5/10.

Just my humble opinion. I wish there's a Malaysian version of Maher Zain, wearing jeans / casual outfits, with the taste of pop in music : pure awesomeness.

Writer said...

wah, ni amer ruffedge ke? Alhamdulillah, bubah kpd yg lebih baik...

Aliesha Kirana said...

Amer Munawer! RUffEdge! dh nyanyi nasyid! Alhamdulillah..minat die mase dlm ruffedge!

マシトマ said...

amer? nasyid? 0_o urm... rindu kt ruffedge gak.. hurm

Gadis Kampung said...

jom join my contest boleh dapat RM101
http://nukilangadiskampung.blogspot.com/2010/10/join-my-contest-be-my-followers.html

hamzah ian said...

pergh...

Asfan Ash said...

wau zara dgn nasyid?haha

miss lolly a.k.a luvfareda said...

uik ? dah jadi nasyid ?