Sunday, November 01, 2009

Perjanjian Perkahwinan : Dia Bakal Terbang? - Dia Adalah Seekor Burung Ke Sayang?

Aku menerima pesanan ringkas dari B.
Dia dan Jejaka sedang melalui fasa yang membahagiakan selepas mendirikan rumahtangga.
Ikatan yang sentiasa membuat setiap orang inginkan erti bahagia.

Sebelum berkahwin B meminta pendapat aku tentang bagaimana suatu institusi rumahtangga itu perlu ditadbir. Ah, aku sendiri masih melalui sesuatu seperti itu, makanya cadangan aku lebih kepada keinginan aku sendiri. Tatkala ditebak dengan soalan itu, spontan aku menjawab aku mahukan perjanjian perkahwinan.

Ya, perjanjian perkahwinan.

Bukan bermaksud aku tidak mempercayai lafaz taklik atau janji yang termeterai tetapi secara peribadi, aku merasakan setiap orang berhak memilih jalan hidup mereka sendiri. Perjanjian perkahwinan pada aku bukan perjanjian penceraian. Orang sering menyatakan, semestinya di dalam perjanjian itu tertulis mengenai pembahagian harta dan sebagainya.

Ah, aku menyanggah kata-kata tersebut.
Jangan hadang pemikiran kamu dengan sesuatu seperti itu.
Ini cuma suatu pendapat peribadi.

http://blogstore.lomluang.com/coffeeprince/coffeeprince_cartoons/coffeeprince_cartoon22.jpg
 [Gambar penghargaan di SINI]

Menerima panggilan daripada B - ingin memaklumkan bahawa dia dan Jejaka telah membuat perjanjian perkahwinan seperti yang pernah aku sarankan kepada mereka. Ah, mereka memang istimewa. Hati rasa bahagia mendengar kegilaan mereka berdua, dan insyaALLAH, Jejaka bakal terbang untuk kerja di seberang laut.

B : Jejaka bakal terbang ke luar negara.
Aku : Dia bakal terbang?
B : Ya, kenapa?
Aku : Dia adalah seekor burung ke sayang?
B : Apa maksud kamu?
Aku : Sebab nak terbang (gelak)
B : Rosak otak budak ni. Dia bukan burung lah! Dia ada burung! (gelak)
Aku : Huh?! Isteri siapa yang cakap macam ni?!
B : (gelak) Siapa mula dulu?
Aku : Burung apa? Burung murai. (ulang tiga kali)
B : Keji gila kamu!
Aku : Siapa yang ajar aku jadi keji? (gelak)

Rindukan kamu B. Sungguh. Sangat rindukan telatah kamu dan Jejaka. Teringat kegilaan pemanduan laju kita berdua yang membuat Jejaka terpaksa memeluk kamu dari belakang (walaupun secara jujurnya aku dapat merasakan dia sengaja) *ketawa* Maaf Jejaka, aku tahu kamu akan baca penulisan aku setiap kali isteri kamu membuat panggilan pada aku.

Pesanan aku cuma...
"Kamu dah potong?"
(gelak)
Aku memang takkan potong. Aku sukakan perkhidmatan yang ada sekarang. Antara Wi-Fi terbaik pernah aku gunakan. Terima kasih Streamyx!

Zara : Musim hujan sudah tiba! Esok perlu ke sekolah. Gembiranya hati!

60 comments:

hanimndroid said...

thank you zara mengingatkan tentang nama burung tu. br 2 hari lepas my fren tya tntg iklan tu. kami xingat apa nama burung tu. murai rupanya. aku pegi hantam burung pipit~ oh, iklan potong tu mmg best. two best scene 1-abg dah potong, he said: of courseeeeeeeeee. 2- lagu kompang "potong! potong!

sapa la buat iklan tu ya.


slmt bersekolah (utk daku jua)

myQza said...

B tak ikut terbang sekali?

selamat bersekolag esok.

he he he

DramaQueen said...

dik. iklan potong tu, p1 dah potong scene pengantin tanya laki dia da potong ke belum..sangat bangang iklan tu..

errm... esok da senin. aku malas la..tiba2 tegeliat urat belikat..

Amal said...

perjanjian tu penting!
utk kite jugak..
=)

jejaka jawab: of coz..

Samaira said...

wakaka ayat dia bkn burung tp ade burung x bley thn ekeke
adoi2

sharamli said...

dy0rg da g h0neymo0n ke?.

PuanPepel said...

nk kawennn!!! haha..

kegedikan terlampau...hehe....

♥♥ eija ♥♥ said...

hehe..
sweet nyer.. dengar

Cetusan said...

penulis ini sudah ada kemajuan Virus..

Cetusan said...

lain kali tanya sarang kat mana, bila nak pulang..

Tekkaus said...

Iklan potong? Haha :D So sudah potong tak? :p

imHepPie said...

haha..b selambe je kan..bahgia idup dorg

najwa hazirah halmi said...

adoi..wa pon teringin nk kawennn skunk!!
haha~

Mrs Nurul said...

aku belum potong lagi weeeh hahahaha

lel said...

b tak terbang sama?

NAZ said...

iklan sekarang buat budak2 cepat matang agaggaga

miss lolly a.k.a luvfareda said...

burung ape zara sayang~ weeee

Dak Wan® said...

Burung apa tu? Burung Cacatttttttttt.... Hehehe, teman pn mmg takmo potong!

zan xray said...

suker nya baca teman mu tu sangat bahagia.

ya, tak mau potong juga ada ke patut perkhidmatan tak menyeluruh lagi dah suruh potong.. streamyx gak yang terbaik.

Anonymous said...

kamu mmg nakal dik!

intan izani said...

amboi zara,
kecik2 da pandai eh

;)

farah said...

jangan nakal-nakal yer cikgu!

:D

cheryna zamrinor said...

kak sha pon sokong pasal perjanjian perkahwinan nieh. kita takkan tau apa nak jadi di masa depan kan!

nywayz, sangat merindui kamu sayang...

apa khabar cerita sekolah?

puding roti said...

suka iklan potong2 tu. hee

rAtu saLju™ said...

hahahah...nak tgelak aku bce entry ini....syg kamu!

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

hahaha...tersengih2 baca entry ni...mesti kawan zara tengah bahagia gila sekarang ni =D

aku said...

owh zara syg..

saya tahu mcm ne rasanya kebahagiaan kwn mu itu..

Nakamura Kazuki said...

part burung tu besh....kalau jejaka takde burung namanya jejaki kut..hahaha..lagi tak bleh blah burung murai..apa..burung murai..apa..burung murailaaaaaaaa

apan lee said...

hahaha.potong! potong! potong! ;P

Anonymous said...

aku tgu bos aku potong dial up yg lembab ni..
potong arr..
bru aku rajin nk upload gambar..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

hanimndroid:

hahaha~
lama betul kamu pk~
takpe2~

aku tanya balik mau?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sI tEDI:

hahaha~

B ikut nanti~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

GiGGLe GaL:

dia dah potong part tu?

rugi ahh~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

miSs siv:

ya betul!!!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Samaira :

hahaha~

ada burung deh~

=p

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

sharamli :

dah babe~

=p

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mier@merr:

kawen ajak please~

=p

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

cik eja^_^:

hehehe~

=p

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zeqzeq :

kemajuan virus?

kihkih~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zeqzeq :

hahaha~

kang terkejut pula bila dengar jawapan~

=p

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Tekkaus:

hahaha~

tak mau potong~

=p

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

imHepPie:

hahaha~

jom2 kawen~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

najwa hazirah halmi :

jom wa~

kih3~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

░♥si lampu neon♥░ :

belum?

dah tu, mau?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Noorlaila Mohamed Nor :

hahaha~

bakal terbang bersama~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

naz :

setuju!!

kih3~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

miss lolly a.k.a luvfareda:

hahaha~

dak lolly~

hamboih~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Dak Wan :

hehehe~

betul2~

takmo potong~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

zan-xray :

hahaha~

betul bang~


=]

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Lifesaver :

pengaruh kamu kak~

kih3~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

intan izani :

hahaha~

=p

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

farah:

hahaha~

baik syg~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

cHeRyNa PiReS :

cerita sekolah sedang di tulis kak~

=p

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

puding roti :

hahaha~

sama lah kita~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

rAtu saLju™:

kih3~

gelak2 ada makna ya syg?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Blog Anuar Kamaruddin™ :

alhamdulillah~

kelihatan amat bahagia Nuar~

=]

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Puan Nina (DINina) :

hahaha~

saya juga memahami mengapa kamu rasakan begitu sayang~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Nakamura Kazuki:

hahaha~

jejaki kata kamu~

=]

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

arque :

hahaha~

apa lagi sayang~

kalau potong tak bleh tuuutt~


kakakaka~

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Airland:

cepat suruh dia potong laju2~